Husaberg FE501?
Fra : Martin Leong

Dato : 16-02-05 15:28

Hej NG.

Jeg har set lidt på en FE501 fra 91', er der nogen der har nogen erfaringer
(gode som dårlige med denne maskine?
Sådan en enduromaskine, må jo have fået nogen tæv i løbet af dens levetid,
hvor godt holder motor, gearkasse osv?

Mvh
Martin Leong
SV650S 99'

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-02-05 16:55

"Martin Leong" <mk_leong@hotmail.fjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (gode som dårlige med denne maskine?
> Sådan en enduromaskine, må jo have fået nogen tæv i løbet af dens levetid,

Nu skal man jo passe på med at generalisere, men alle dem jeg har kendt med
Husaberg, har haft en hel del timer i værkstedet. Forvent ikke samme
driftssikkerhed som fra en KTM eller Yamaha. Men de kører skide godt når de
kører

Rittig

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-02-05 17:19

> Jeg har set lidt på en FE501 fra 91', er der nogen der har nogen
> erfaringer (gode som dårlige med denne maskine?

Hej Martin

Det er en hård konkurrence ræcer. Der er 1L olie i maskinen så vidt jeg
husker, og den skal have skiftet olie efter hvert løb eller 500km. Jeg mener
ikke en gang motoren har et oliefilter eller en decideret oliepumpe! Du ka
øge olieindholdet i motoren med ca ½L ved at montere en oliekøler, men den
skal stadig have service i rå mængder. Det er ikke en gadecykel! I tærrenet
kan dens effektivitet dog ikke diskuteres!

Få evt en snak med Jens Munkedal. Han er ekspert i Husaberg.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jakob D

Dato : 16-02-05 19:03

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:37ha3vF5em014U1@individual.net...

> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Husker heller ikke specs omkring den årgang.
Motoren holder næppe længe til gadebrug.
Kan ikke helt huske hvornår Husaberg' får bedre smøring i motor.
Måske omkring 1993.

Men som Jens Bager J skriver, er Jens Munkedal Troldmanden,
hvis du skal vide mere om modellen.

Men alle Husaberg's fra år 2000, sætter standarden inden for nytænkning mht
teknik/vægt.
Idag er Husaberg ejet af Mighty KTM.
Men der sidder stadig en flok Svenske Ingenør'er som arbejder med hjertet
for Husaberg.
Og de har et stort råderum, selvom de er ansat af KTM...............
En Husaberg i år 2005, er en yderst god konstruktion på højde med de bedste
mærker.

*mth. dit spørgsmål i http://supermotard.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=150
- Motard og Supermotard er det samme! *

Mvh
Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : Martin Leong

Dato : 16-02-05 20:05

Tak for de fine svar

Kan I så anbefale en anden enduro cykel, til omkring 25-30.000?

Fra : Jakob D

Dato : 16-02-05 20:30

"Martin Leong" <mk_leong@hotmail.fjern.com> wrote in message
> Tak for de fine svar
>
> Kan I så anbefale en anden enduro cykel, til omkring 25-30.000?

Der er masser af cykler uden afgift til den pris.

Men hvis du vil ha' en Supermotard gademaskine (som er sjov).
Er der ingen mening i at preparere en svag /tung cykel.
Så bliver det, IKKE det du ønsker.

Hvis pris-rammen hedder 30K, Skal du virkeligt bruge masser af din egen
tid.

Mvh JD

Fra : Martin Leong

Dato : 16-02-05 21:11

"Jakob D" <dsl37505@REMOVETHISvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Så bliver det, IKKE det du ønsker.
>
> Hvis pris-rammen hedder 30K, Skal du virkeligt bruge masser af din egen

Den skal bruges til hverdagsmaskine, så det skal være med afgift/plader.
Er det virkelig umuligt at købe en lidt ældre maskine, der hverken er for
tung eller svag, til den pris? Det behøver ikke nødvendigvis at være en
ultra-motard, bare en maskine man kan have det sjovt på, og som kan bruges
til daglig transport...

På dba.dk er der f.eks. en KTM 620 LC4 fra 94', er den mon brugbar?

Mvh
Martin
SV650S 99'

Fra : Jakob D

Dato : 17-02-05 14:47

> "Jakob D" <dsl37505@REMOVETHISvip.cybercity.dk> wrote in message
>
> På dba.dk er der f.eks. en KTM 620 LC4 fra 94', er den mon brugbar?

Det er en god maskine, har selv sådan en stående også.(ikke til salg)

Mvh Jakob Danielsen
www.supermotard.dk