RD 350 stel ens ?
Fra : Morten Juel

Dato : 24-05-01 17:25

Er alle stel fra eks 80' til 01' ens ?

Mvh
Morten

Fra : Allan

Dato : 24-05-01 17:34

> Er alle stel fra eks 80' til 01' ens ?
>
> Mvh
> Morten

Sidste Rd´er blev produceret i Brasilien i 1996
Jeg er ikke sikker men jeg tror at alle stel er ens.
--
Allan Bager Nielsen
Yamaha RD350

Fra : Jesper P \(Fazer\)

Dato : 24-05-01 20:39

Mon ikke der er sket lidt ændringer i kåbe beslag o.l. men ellers vil jeg
også antage de er ens.

/Jesper
Tidligere RD350 ejer

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-05-01 17:51

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er alle stel fra eks 80' til 01' ens ?

Nu er de lavet fra 72 til 96, og nej, de er ikke ens. I 86 eller deromkring
kom der en anden model, hvor den bagdæmperen ligger mere lodret.... Find
nogen billeder på nettet..

/Rune

Fra : Morten Dybdal

Dato : 24-05-01 21:00

Rune Larsen wrote:

> [...]
> kom der en anden model, hvor den bagdæmperen ligger mere lodret.... Find

Jeg har kataloger på '84 ´85 og '86 modellerne. I '85 fik den en ny bagsvinger
(F modellen), men i ingen af brochurerne står der noget om at der er ændret på
affjedringen.

--
Morten Dybdal

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-05-01 21:58

"Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bagsvinger
> (F modellen), men i ingen af brochurerne står der noget om at der er

Så er de nok mig der husker årstallet forkert... Jeg ved ihvertfald alle
stellene _ikke_ er ens.

/Rune

Fra : Morten Dybdal

Dato : 24-05-01 22:38

Rune Larsen wrote:

> [...]
> bagsvinger
> ændret på
>
> Så er de nok mig der husker årstallet forkert... Jeg ved ihvertfald alle

De Japansk producerede YPVS: fra '83-'84 = den gamle bagsvinger. F(1)`'85 =
ny bagsviger. F(2) '86-89(?) ændret motor. Så det må være Brasilianeren du
tænker på?

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 09:59

> De Japansk producerede YPVS: fra '83-'84 = den gamle bagsvinger. F(1)
> `'85 = ny bagsviger. F(2) '86-89(?) ændret motor. Så det må være
> Brasilianeren du tænker på?

Grundigt arbejde!
Men subj. går på stellet(!), hvorfor jeg formoder at det drejer sig
om hvorvidt at en nyere motor kan ilægges et ældre stel, snarere end om
bagsvingeren er ændret :-/

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 11:56

ja det er overflytning af en nyere på et gammelt stel, men det kan man så
godt, hvis stellet er nyere end 85
Tak for indlæggene

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 25-05-01 15:14

> ja det er overflytning af en nyere på et gammelt stel, men det kan man
> så godt, hvis stellet er nyere end 85

Eller sagt på en anden måde:
Hvis begge motorer enten er med eller uden YPVS!

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 25-05-01 18:58

Armand wrote:

> Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en

Hvorfor '85?

> Eller sagt på en anden måde:
> Hvis begge motorer enten er med eller uden YPVS!

Næsten første YPVS er fra '83! (Min var).

--
Morten Dybdal

Fra : Rune Larsen

Dato : 25-05-01 23:04

> [...]

Muligvis - så meget er jeg ikke inde i årstallene/betegnelserne. Kan det
passe det var ca. samtidigt som at den fik fuldkåbe?

/Rune

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-05-01 00:44

Rune Larsen wrote:

> Muligvis - så meget er jeg ikke inde i årstallene/betegnelserne. Kan det
> passe det var ca. samtidigt som at den fik fuldkåbe?

Nej, den første model med fuldkåbe var F1 i '85, brasilianeren er fra '94-'95

--
Morten Dybdal

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-05-01 09:47

> Nej, den første model med fuldkåbe var F1 i '85, brasilianeren er fra
'94-'95

Men er stellet ikke det samme helt fra 85 og opefter?

/Rune

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-05-01 11:42

Rune Larsen wrote:

> "Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> skrev i en meddelelse
> '94-'95
>
> Men er stellet ikke det samme helt fra 85 og opefter?
>
> /Rune

Såvidt jeg ved: '83 og opefter.

--
Morten Dybdal

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-05-01 13:59

> Såvidt jeg ved: '83 og opefter.

Hmm...
Har du nogen reservedels-kataloger til RDeren? Skifter længden af
baggæmperen ikke på et tidspunkt? Det er måske kun ændret bagsvinger der gør
udslaget?

/Rune

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-05-01 19:40

Rune Larsen wrote:

> "Morten Dybdal" <morten@dm-data.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm...
> Har du nogen reservedels-kataloger til RDeren?

Kun brochurer desværre

> Skifter længden af
> baggæmperen ikke på et tidspunkt? Det er måske kun ændret bagsvinger der gør
> udslaget?

Måske?

--
Morten Dybdal

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 22:37

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> [...]
deromkring
> kom der en anden model, hvor den bagdæmperen ligger mere lodret....

Da man skiftede til vandkøling omkring '80 var det stadig med et
traditionelt stel, som kan(!) have været meget lignende de luftkøledes
(er vistnok samme motorblok!?)!
Men med YPVS'en lancerede man et helt andet stel hvor tanken er
fladbundet eftersom at de øvre stelrør løber langs under-kanten af
tanken!
Det er denne model der jvf. Rune har været fremstillet lige indtil '96!

--
Armand.