Andet multimedie
bentjuul 3670
IrfanView og HTML
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 17:05

Hej...
Har brugt IrfanView i lang tid... men har et lille problem:

Har en del billeder, som skal ud på et websted.
Det går jo fint med Thumbnails og Save in HTML...

Den laver så en liste (side.htm) med thumbs, hvorefter man kan klikke på
et billede(thumb) og se originalstørrelsen... alt sammen fint nok..

MEN... den liste med f.x. 5 kolonner thumbs vil jeg gerne dele, så der
på side1.htm er 5 kolonner og f.x 4 rækker. Lige nedenunder skal der
være link til side 2-3-4-5.htm osv.

Grunden til at den skal deles er at en "mappe" f.x. kan indeholde 200
billeder, og det er jo lidt stort med 40 rækker thumbs...

Er der mulighed for dette? Har ikke kunne finde noget...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : emj

Dato : 16-02-05 18:09

On Wed, 16 Feb 2005 17:05:21 +0100, Thore <dinotecATmail.dk> wrote:

>Hej...
>Har brugt IrfanView i lang tid... men har et lille problem:
>
>Har en del billeder, som skal ud på et websted.
>Det går jo fint med Thumbnails og Save in HTML...

Denne gruppe er forbeholdt grafik.
Spørg i
dk.edb.internet.webdesign
hvor de beskæftiger sig med den slags.