Tab pga. underslæb
Fra : Henrik Bonde

Dato : 14-02-05 20:52

Davs gruppe
Jeg blev for et par år siden svindlet for godt 200.000 dkr, og
svindleren har for nyeligt modtaget en dom for underslæb.

Jeg vil modtage dokumenter og udskrifter fra retsagen, der vil vise
jeg pengene til gode hos svindleren.

Jeg er desværre ikke den eneste han har haft i kløerne, og det samlede
beløb han skylder er så stort, at det ikke er sandsynligt han
nogensinde vil kunne betale det tilbage, da han idag er ruineret, på
bistandshjælp, og venter på at afsone sin straf.

Kan jeg på nogen mulig måde få noget ud af mit tab?

Jeg kan vel som privatperson ikke bruge det skattemæssigt?

Kan en virksomhed bruge det, og kan jeg i så fald sælge det?

Andre muligheder?

På forhånd tak

mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Udskift INVALID med dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-05 00:57

Du kan ikke bruge det til ret meget. Det er ærgeligt og surt, men du kan
ikke trække det fra med mindre du har svaret skat af beløbet. Så hvis du eks
har sendt manden en regning så kan du naturligvis trække det tilbage igen -
ligesom du også kan med moms.
Der er virksomheder der køber den slags gæld, men du får ikke meget for det
og det du får skal du svare skat af da det er en indkomst.

PN