Betaling med betalingskort
Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 14-02-05 14:49

Hvis jeg ellers har forstået loven om visse betalingsmidler korrekt, så kan
jeg kræve en tranaktion der er foregået med mit Visa Electron, at den går
retur ?

Hvis isåfald jeg har forstået dette korrekt, er der så noget i vejen for at
jeg kan kræve mine penge retur af Ewire.

Sagen er den at jeg har sendt et beløb til en modtager, han vil ikke handle
over ewire, og forsøger derpå at tilbageføre pengene til mig. Dette nægter
ewire at gøre, fordi beløbet overskrider beløbsgrænsen for normale ewire
bruger, og de kræver derfor at han bliver pluskunde. Dette øsnker modtager
ikke, og vælger at slette/opsige sin ewire konto.
Nu nægter ewire at tilbagesende mine penge til mig, og som eneste udvej,
ihvertfald hvad jeg lige kan få øje på, er så at jeg går i banken og beder
dem om at trække pengene retur ?

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Bo Bach Jensen

"I saw Discovery channel the other night. Apparently a mockingbird steals
songs from other birds ... I didn't know they had Napster."
Jay Leno - The Tonight Show

Fra : Kuruderu

Dato : 14-02-05 14:52

Hvad er handels og brugs betingelserne på ewire?

Kuruderu

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 14-02-05 15:00

"Kuruderu" <kuruderu@NOREPLYgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er handels og brugs betingelserne på ewire?
>
> Kuruderu

Tjaa .. der står meget i deres betingelser, men der står intet om at de har
ret til at beholde mine penge når modparten sletter sin konto ... ihvertfald
ikke hvad jeg kan læse og forstå :(

Fra : Kuruderu

Dato : 14-02-05 15:06

Kunne du evt. kopiere teksten herind så jeg/vi kan se den med selvsyn.
om "modparten" sletter sin konto eller ej er uden fro indflydelse, nmed
hensyn til din konto.

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 14-02-05 15:18

> [...]
> Kunne du evt. kopiere teksten herind så jeg/vi kan se den med selvsyn.
> om "modparten" sletter sin konto eller ej er uden fro indflydelse, nmed

Jeg kunne da såmænd sagtens kopiere deres betingelser herind, men eftersom
de fylder en del, vil jeg anbefale at du selv læser dem på ewire.dk :)

Det er irrterer mig er at de ikke vil indsætte de penge som de har af mine,
eftersom modtageren har slettet sin konto, burde pengene jo gå tilbage til
min konto, det er der hunden ligger begravet :) .

Fra : Holst

Dato : 14-02-05 15:35

Bo Bach Jensen wrote:

> Tjaa .. der står meget i deres betingelser, men der står intet om at de har
> ret til at beholde mine penge når modparten sletter sin konto ... ihvertfald
> ikke hvad jeg kan læse og forstå :(

Fandt følgende på deres site:

Modtage penge via e-mail eller sms

Enhver kan sende dig en e-mail eller en sms med penge. Du behøver
ikke gøre noget som helst for at modtage dem - udover at tilmelde
dig på www.ewire.dk inden 3 uger efter du har modtaget besked om,
at der er sendt penge til dig. Gør du ikke det, returneres
pengene til afsenderen.

Så umiddelbart får du dem vel retur efter tre uger.

Fra : Kuruderu

Dato : 14-02-05 15:44

Jeg kom også i tvivl om Det var retur til Ewire kontoen eller den "reele"
bank konto han mente...

Kuruderu

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 16-02-05 11:05

Hvis beløbet er overført til modtageren og modtageren sletter sin ewire
konto
vil jeg da tro, at ewire betragter pengene som modtagerens og overfører dem
til hans bankkonto.

Har du prøvet at ringe til ewire?

--
Kasper

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 16-02-05 16:18

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@post.cNOCAPSybercity.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:cuv5sr$21fc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> konto
> vil jeg da tro, at ewire betragter pengene som modtagerens og overfører

Der er ikke noget der hedder kundeservice via telefon hos Ewire, og
tilsyneladende forstår de ikke mit sporg, ihvertfald har jeg nu i 4 dage
forsøgt at forklare dem at det IKKE er mig der har sagt min konto op, men
modtageren. Alligevel bliver de ved med at forklare mig at det hjælper ikke
at jeg opsiger min konto .. suk

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 16:41

Bo Bach Jensen wrote:

> [...]
> modtageren. Alligevel bliver de ved med at forklare mig at det hjælper ikke

Selvom de siger, at de ikke yder telefonsupport, så vil jeg alligevel
ringe til dem, idet det jo tydeligvis ikke lykkedes at finde ud af
noget, når kommunikationen foregår pr. e-mail.

Hovednummer:
70 25 21 25 - 09:00-16:00 hverdage.

Om ikke andet kan man jo altid bede om at komme til at tale med:

Direktion:
Direktør, advokat Lasse Rungholm lr@ewire.dk
Direktør, cand.merc.aud Morten Holst mh@ewire.dk