spil og trinitron skærme.
Fra : NFL

Dato : 16-02-05 12:33

Hej

Jeg har investeret i et par 19" trinitron skærme (1 Dell og 1 Sony), og har
så skiftet de 2 gamle ud (Viewsonic og Samsung). Men trinitron skærmene er
meget mørke, når man i spil kommer til "mørke" rum. Jeg har prøvet at skrue
RGB op på 100 osv. Og kan hverken på sony'en eller dell'en finde noget som
kan gøre det lyst nok. På Viewsonic'en er der en "gamerknap" som gør det
hele meget lysere med ét tryk og samsungen er også meget lysere i det. Er
den eneste mulighed at spille på de gamle skærme eller har jeg overset en
mulighed? Der er vel andre der spiller online med trinitron skærme?

Skærmene er Dell P992 og Sony G400.

Nic

Fra : iddqd

Dato : 16-02-05 16:51

NFL wrote:

> [...]
> den eneste mulighed at spille på de gamle skærme eller har jeg overset en
> mulighed? Der er vel andre der spiller online med trinitron skærme?

Hvis de to skærme er ved at dø så kan det være forklaringen, men det
skulle først være når skærmene er ret gamle. Jeg kan nævne at min 3-4 år
gamle Sony faktisk står til 0 i brightness, så noget tyder på der et
problem med din opsætning eller også er dine skærme virkelig slidte!

I mange spil kan man direkte stille på lysniveauet, som Unreal
Tournament hvor det vist gøres med F11. og du burde også kunne stille på
grafikkortets driverindstillinger for at løse problemet, hvordan
afhænger af kort og driver det er dog sikkert et sted under Egenskaber
for skærm og Avanceret.

Mvh

Bruno

Fra : NFL

Dato : 17-02-05 01:07

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> wrote in message

> [...]
> gamle Sony faktisk står til 0 i brightness, så noget tyder på der et
> problem med din opsætning eller også er dine skærme virkelig slidte!

Ja, specielt fordi at Dell'en er 12 mdr gammel og Sony'en er knapt 3 år
gammel. Og det er skærme, som er blevet brugt til hjemmebrug, altså ikke 10
timer om dagen. Så tror ikke de er ved at være færdige.

> I mange spil kan man direkte stille på lysniveauet, som Unreal Tournament
> hvor det vist gøres med F11.

Ja, den mulighed havde jeg ikke lige tænkt på. Ja, der kunne jeg stille en
del på det. Og tror faktisk det løste problemet.

> og du burde også kunne stille på grafikkortets driverindstillinger for at
> løse problemet, hvordan afhænger af kort og driver det er dog sikkert et
> sted under Egenskaber for skærm og Avanceret.

Ok, det må jeg lige se på. Det er et GF 6600GT, så vil lige kigge på det.
Men skærmene er bestemt skønne at arbejde med i alt hvad der er på
desktoppen. Flot billede. Så skal bare lige have løst problemet her, så
kører det som en drøm.

> Mvh
>
> Bruno

Nicolai

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-02-05 07:56

NFL wrote:

> Ok, det må jeg lige se på. Det er et GF 6600GT, så vil lige kigge på

I nVidia-driveren kan du sætte gamma-correction.

Fra : NFL

Dato : 17-02-05 16:44

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> I nVidia-driveren kan du sætte gamma-correction.

Ja, nu har jeg fundet den. Og det fede ved det er, at den ikke ændrer det på
begge tilsluttede skærme, men kun den jeg spiller på. Tak for det.

Mvh.

Nicolai

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-02-05 17:22

NFL wrote:

> Ja, nu har jeg fundet den. Og det fede ved det er, at den ikke ændrer
> det på begge tilsluttede skærme, men kun den jeg spiller på. Tak for

Okay, det vidste jeg ikke (har kun én skærm)