trailer til hitchhikers guide
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-02-05 09:58

Jeg så lige at der var kommet en trailer på amazon...

Desværre i en ret ringe kvalitet :(

http://www.amazon.com/exec/obidos/subst/home/home.html/103-7033554-3395817

Eller kortere: http://tinyurl.com/68bx4

Den ser tilstrækkelig fjollet ud til at jeg nok er nødt
til at se den :) Omend Marvin er _noget_ anderledes end
jeg har forestillet mig ham...

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-02-05 12:18

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den ser tilstrækkelig fjollet ud til at jeg nok er nødt
> til at se den :) Omend Marvin er _noget_ anderledes end

Hmmm på en måde sår den langt bedre ud i min fantasi .. og Ja, hva f**
ska Marvin med det kæmpe store hovede? Jeg havde forestillet mig ham lidt
som en C3PO bare langt langt langt langt langt mere deprimeret og trist

Desuden troede jeg da at Zaphods 2 hoveder da ved siden af hinanden? Måske
har jeg bare læst forkert i tidernes morgen.. Men jeg har lige et spørgsmål!

Nogle der ved om det blot er den første bog, der er lavet om til film, eller
om det er en komprimering af alle bøgerne (håber jeg ikke, nikke nej nej)...

Mvh. Martin

Ps. Dog er jeg da glad for at det er rigtige mennesker, og ikke en pixar
udgave vi får...

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 12:45

Martin Ohlsson wrote:

> Hmmm på en måde sår den langt bedre ud i min fantasi .. og Ja, hva f**
> ska Marvin med det kæmpe store hovede? Jeg havde forestillet mig ham lidt
> som en C3PO bare langt langt langt langt langt mere deprimeret og trist

Ja, Marvin så lidt for glad ud, men jeg har nu ikke noget imod det store
hoved. Jeg har altid forestillet mig ham med et stort hoved, for Marvin
har jo trods alt "a brain the size of a planet".

I den tidligere filmatisering havde han da også et stort hoved - og så
ganske trist og bedrøvet ud.

> Desuden troede jeg da at Zaphods 2 hoveder da ved siden af hinanden? Måske
> har jeg bare læst forkert i tidernes morgen..

Enig. I den tidligere filmatisering havde Zaphod da også et andet hoved
anbragt sådan lidt ved siden af det andet, lidt på skrå.

Hvad værre er, synes jeg, er at Ford er en satans neger! Ikke at jeg har
noget som helst imod negre, for der findes mange fantastiske af slagsen,
men Ford har jo ligesom tilbragt de seneste 15 år med at "worked hard to
blend himself into Earth society", hvilket man helt sikkert godt kan som
sort, men næppe i et lille engelsk landsbyhul, som det Arthur og Ford
bor i. Endvidere burde Ford jo have "gingerish" hår.

Men det er vel den satans politiske korrekthed nu til dags. Der mangler
sgu bare en dværg.

Men ses skal den vel.

Fra : the LU

Dato : 16-02-05 12:53

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er vel den satans politiske korrekthed nu til dags. Der mangler
> sgu bare en dværg.

Det er der skam også. Han er bare inde i Marvin.

http://www.imdb.com/name/nm0001116/

the LU

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 13:16

the LU wrote:

> Det er der skam også. Han er bare inde i Marvin.
>
> http://www.imdb.com/name/nm0001116/

Minder mig om, at jeg ønsker mig Willow.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-02-05 15:08

Holst <newsfeb05@shelter.dk> wrote in news:4213399e$0$260
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Minder mig om, at jeg ønsker mig Willow.

Absolut herlig film - den holder stadig selvom den
har mange år på bagen :)

/hilsner

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 15:23

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Absolut herlig film - den holder stadig selvom den
> har mange år på bagen :)

Ja, den er bare svær at finde billigt :)

Og så er der også lige Labyrinth, som jeg gerne vil have, men den har
jeg slet ikke set i nogen butikker endnu.

Fra : Alberich

Dato : 16-02-05 15:34

Holst wrote:

> Ja, den er bare svær at finde billigt :)

Er 129kr for dyrt?
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=107090162586008

> Og så er der også lige Labyrinth, som jeg gerne vil have, men den har
> jeg slet ikke set i nogen butikker endnu.

Ligeledes 129kr, dog kun med engelsk og tysk undertekst.
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1087556932139206

Fra : No Humor Man

Dato : 17-02-05 12:49

Tjek www.AxelMusic.dk, de har begge til billige penge.

Fra : Holst

Dato : 17-02-05 12:57

No Humor Man wrote:

> Tjek www.AxelMusic.dk, de har begge til billige penge.

Ja, men nu kan jeg godt lide, at de film, som jeg selv er nødt til at
punge ud til, koster i omegnen af 50 kr.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 12:59

Holst <newsfeb05@shelter.dk> writes:

> Enig. I den tidligere filmatisering havde Zaphod da også et andet
> hoved anbragt sådan lidt ved siden af det andet, lidt på skrå.

Det var så også aldeles rædsomt lavet.

> [...]
> sikkert godt kan som sort, men næppe i et lille engelsk landsbyhul,
> som det Arthur og Ford bor i. Endvidere burde Ford jo have "gingerish"

Well, i og med at Ford kommer udefra kan det nok være svært lige at
fange det der med pigment-forskellene. Det er oplagt et sted, hvor
integreringen smutter - bortset fra, at der er mange sort i England.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 13:20

Peter B. Juul wrote:

> Det var så også aldeles rædsomt lavet.

Ja, men hovedet kunne dreje og øjnene kunne vist også blinke. Det var
sikkert state of the art der for små 25 år siden.

> Well, i og med at Ford kommer udefra kan det nok være svært lige at
> fange det der med pigment-forskellene. Det er oplagt et sted, hvor
> integreringen smutter - bortset fra, at der er mange sort i England.

Du møder altså ikke mange sorte i små landsbyhuller, som det Arthur og
Ford bor i, for det bor jo ikke i London.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 13:55

Holst <newsfeb05@shelter.dk> writes:

> Ja, men hovedet kunne dreje og øjnene kunne vist også blinke. Det var
> sikkert state of the art der for små 25 år siden.

Sikkert. Jeg mener dog klart at huske, at Adams var meget utilfreds
med det.

I øvrigt startede det med de ekstra legemsdele som en hurtig joke i
radiospillet. Trillian bad Zaphod fjerne sin hånd. "Og den der. Og
også den der."

Det blev meget mere bøvlet, da de skulle lave TV-serien.

Nu har jeg så set traileren til filmen og jeg synes godt nok også at
valget med hovedet er... overraskende.

> Du møder altså ikke mange sorte i små landsbyhuller, som det Arthur og
> Ford bor i, for det bor jo ikke i London.

Nej, men det er stadig oplagt, at Ford ikke lige har fanget det med
hudfarver. Han har for pokker taget navn efter en BIL, så hans
research er vel til at overse...

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 16-02-05 13:12

Holst wrote:

> [...]
> "gingerish" hår.
> Men det er vel den satans politiske korrekthed nu til dags.

Næppe. Det skyldes snarere, at filmens instruktør/producent har ment, at
det ville være sjovt.

> Der mangler sgu bare en dværg.

Eller en mus. Eller en mand med tre hoveder... Eller...

> Men ses skal den vel.

Jeps, jeg tror også jeg falder i. Selv om jeg ikke var begejstret for
BBC-versionen. Men måske jeg ville have kunnet lide den, hvis jeg havde
set den, da den blev lavet. Den slags tv har en hurtig forældelsestid.

Mikkel

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 13:24

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Eller en mus. Eller en mand med tre hoveder... Eller...

Ja, lad os da håbe, at der er mus ...

Men lidt sjovt:

Simon Jones .... Magrathean Announcer

> Jeps, jeg tror også jeg falder i. Selv om jeg ikke var begejstret for
> BBC-versionen. Men måske jeg ville have kunnet lide den, hvis jeg havde
> set den, da den blev lavet. Den slags tv har en hurtig forældelsestid.

Trods det synes jeg - og jeg ved mange andre - at BBCs version meget
godt fanger ånden og humoren i bogen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 13:59

Holst <newsfeb05@shelter.dk> writes:

> Trods det synes jeg - og jeg ved mange andre - at BBCs version meget
> godt fanger ånden og humoren i bogen.

Den er ok, men har altid været den svageste inkarnation af
fortællingen. At Adams kom op at toppes med instruktøren hjalp nok
heller ikke.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 13:58

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Jeps, jeg tror også jeg falder i. Selv om jeg ikke var begejstret for
> BBC-versionen.

Bare rolig, det var Adams heller ikke.

Så langt man overhovedet kan, har Adams selv skrevet
film-manuskriptet. Men han blev ikke færdig, så Karey Kirkpatrick har
arbejdet manuskriptet færdigt.

Det kan virke foruroligende, men efter at have læst hans interview med
sig selv er jeg fuld af håb.

http://hitchhikers.movies.go.com/hitchblog/interview.htm

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-02-05 19:19

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> Det kan virke foruroligende, men efter at have læst hans interview med
> sig selv er jeg fuld af håb.
>
> http://hitchhikers.movies.go.com/hitchblog/interview.htm

wow Hvis det er ham selv der har skrevet det og det
er oprigtigt så lyder det meget lovende - Manden har
jo humor :D Jeg kan se at det også er ham der har
skrevet James And The Giant Peach og Chicken Run.

I øvrigt - til børnene: kan se at der er en Curious
George (Peter Pedal=) på vej. Med en animeret abe :D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 19:37

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> writes:

> wow Hvis det er ham selv der har skrevet det og det
> er oprigtigt så lyder det meget lovende - Manden har
> jo humor :D

Han har humor _og_ han har en klædelig mængde ydmyghed overfor
oplægget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-02-05 21:30

> Han har humor _og_ han har en klædelig mængde ydmyghed overfor
> oplægget.

Det er sq også på sin plads. Den har jo en status som ellers
er meget få værker forundt. Jeg læste den selv da jeg var en
ganske ung knægt. Jeg var den eneste i min omgangskreds der
kendte den og det var lidt af en oplevelse da jeg opdagede at
det meste af verden syntes det samme som mig - nemlig at dette
var noget af det sjoveste litteratur. Period. Nu læser jeg
den omtrent hvert andet år - som oftest i sommerferien som
100% afslappende hyggelæsning med gode gensyn :D

/hilsner

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 22:25

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> writes:

> Det er sq også på sin plads. Den har jo en status som ellers
> er meget få værker forundt.

Tjah. Ikke desto mindre er hende, der spiller Trillian en gås. Hun var
i et af talkshowene. Sikkert Letterman. Der fortalte hun at hun lige
var kommet hjem efter at have indspillet en eller anden løjerlig lille
film i England. "Seems the book is some sort of big deal over there."

Uf.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 17-02-05 08:51

> [...]
> var kommet hjem efter at have indspillet en eller anden løjerlig lille
> film i England. "Seems the book is some sort of big deal over there."

WTF!?! Det minder mig om Ewan McGregor som før TPM udtalte
noget med at han egentlig ikke syntes universet var særlig
interessant, men at der jo var gode penge i skidtet :(
Jeg syntes dog at han overraskede positivt ved at være ganske
overbevisende som den unge Guinness.

Man må håbe hun kan gøre det ordentligt alligevel.

/hilsner

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-02-05 05:13

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> WTF!?! Det minder mig om Ewan McGregor som før TPM udtalte
> noget med at han egentlig ikke syntes universet var særlig
> interessant, men at der jo var gode penge i skidtet :(

Når man så har set resultatet af de nye SW film er det svært ikke at
give ham ret uanset hvor meget man så kunne lide de gamle :)

Tenz.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-02-05 17:23

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in news:4216BCE7.8050606
@hotmail.com:

> Når man så har set resultatet af de nye SW film er det svært ikke at
> give ham ret uanset hvor meget man så kunne lide de gamle :)

Selv om man synes de nye film er ringe kan universet stadig
være fedt :)

Jeg synes Tolkiens univers er fantastisk, men derfor kan der
godt skrives virkelig dårlige historier der foregår i det.

Jeg er dog en af dem der synes de nye Star Warsfilm er meget
fede endda. Men den er blevet taget her i gruppen 100 gange.

/hilsner

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 19-02-05 13:15

> [...]
> interessant, men at der jo var gode penge i skidtet :(
> Jeg syntes dog at han overraskede positivt ved at være ganske

Jeg har hørt flere negative kommentarer om Star Wars fra McGregor, men
han har siden sagt at han ikke mente dem, han var bare træt af
journalister. Den eneste af dem jeg har hørt, han ikke siden har sagt
var fis, er at han synes Attack of the Clones var en dårlig titel. Det
behøver selvfølgelig ikke være rigtigt. Men jeg tror nu på det.
Jeg har ikke hørt ham sige den du kommer med her, men det lyder som en
af hans små historier. Jeg har flere gange hørt ham fortælle om hvordan
han elskede Star Wars som barn. Både universet og det at hans onkel
Denis var med. Det var vidst den første film han så i biografen.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Smiley

Dato : 17-02-05 14:17

On Wed, 16 Feb 2005 12:17:34 +0100, "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com>
wrote in dk.kultur.film:

> [...]
>om det er en komprimering af alle bøgerne (håber jeg ikke, nikke nej nej)...

Noget kunne tyde på det er en amerikanisering af bøgerne til en film, for BBC's
udgave fra 2002 var de 6 episoder direkte fra tv serien (1981) + nogle episoder
forlænget.
EAN på BBC udgaven 014503109226 (2 disk set)

>Mvh. Martin
>
>Ps. Dog er jeg da glad for at det er rigtige mennesker, og ikke en pixar
>udgave vi får...

Ha, det er godt man har den rigtige udgave.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-02-05 14:28

Smiley <sus@postMANDVÆKkasse.org> writes:

> Noget kunne tyde på det er en amerikanisering af bøgerne til en
> film, for BBC's udgave fra 2002 var de 6 episoder direkte fra tv
> serien (1981) + nogle episoder forlænget.

Alle inkarnationer af HHGTTG har været forskellige.

Først radiospillene, så TV-serien, så nogle af bøgerne, så
infocom-spillet, så de andre bøger og nu filmen.

Den _mindst_ originale (og mindst morsomme, btw) udgave er afgjort den
gamle TV-serie.

Filmen er et originalt manuskript, som Douglas Adams skrev på i flere
år og som Karey Kirkpatrick derefter skrev færdigt. Han har føjet nyt
til, har fjernet ting, har lagt ting ind, som Adams havde klippet,
mm. og alt tyder på, at han har gjort det med stor, stor respekt for
bøgerne og radiospillene. Ikke for TV-serien, for den har han slet
ikke set.

Det er altså en ny udgave af historien, der er på vej.

> Ha, det er godt man har den rigtige udgave.

Sådan en findes ikke. Det er i sagens natur. HHGTTG har altid været et
projekt, der ændrede sig med Adams' indfald.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 17-02-05 15:13

> Det er altså en ny udgave af historien, der er på vej.

> Sådan en findes ikke. Det er i sagens natur. HHGTTG har altid været et
> projekt, der ændrede sig med Adams' indfald.

Bare jeg får meningen med livet, universet og alting at vide, så accepterer
jeg skam nok filmen som den bliver

Mvh. Martin

Fra : Alberich

Dato : 17-02-05 15:21

Martin Ohlsson wrote:

> Bare jeg får meningen med livet, universet og alting at vide, så accepterer
> jeg skam nok filmen som den bliver

42

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 17-02-05 15:38

"Alberich" <None@none.nul> wrote in message

> 42

Det ved jeg.. men siger bare at jeg da håber de tager det med i filmen

Og ja, de bør også tage spørgsmålet til svaret med.. "What do you get if you
multiply six by nine?"

Mvh. Martin

Fra : Rune Zedeler

Dato : 19-02-05 14:23

Alberich skrev:

> [...]

Det kan du vist godt regne med.
Prøv at se på tidspunktet på vækkeuret i starten af traileren.

-Rune

Fra : Smiley

Dato : 17-02-05 17:36

On 17 Feb 2005 14:27:32 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

>Alle inkarnationer af HHGTTG har været forskellige.

Jeg har kun set 2 på DVD, 3 bøger og hele radioserien
Deraf har jeg 1 DVD (bbc 2002), 3 bøger (forsvundet et sted hen, 42), og
radioserien (12 mp3 filer)

>Den _mindst_ originale (og mindst morsomme, btw) udgave er afgjort den
>gamle TV-serie.

Så passer bøgerne og tv serien (bbc 1981/2) på det punkt.

[noget man kan læse på www]

>Det er altså en ny udgave af historien, der er på vej.

Skal hverken se den eller have den på DVD.

>Sådan en findes ikke. Det er i sagens natur. HHGTTG har altid været et
>projekt, der ændrede sig med Adams' indfald.

Den rigtige udgave findes fordi jeg siger det. Og det er tv serien på DVD.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-02-05 23:14

> Skal hverken se den eller have den på DVD.

Det var dog en ualmindeligt latterlig indgangsvinkel.

> Den rigtige udgave findes fordi jeg siger det. Og det er tv serien på DVD.

Javel ja. Den udgave af dem alle, som Adams selv var mindst tilfreds
med - ja, decideret utilfreds, fordi instruktøren begrænsede ham for
meget - er "den rigtige".

du er lidt underlig.

Fra : Smiley

Dato : 18-02-05 12:50

On 17 Feb 2005 23:13:38 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

>Det var dog en ualmindeligt latterlig indgangsvinkel.

Som om jeg skulle se al ravl og krat der udkommer på film og dvd, doh.

>Javel ja. Den udgave af dem alle, som Adams selv var mindst tilfreds
>med - ja, decideret utilfreds, fordi instruktøren begrænsede ham for
>meget - er "den rigtige".
>
>du er lidt underlig.

Og må konstatere at du er så autoritetstro at du ikke kan have den "rigtige"
menig uden at have læst eller hørt den.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-02-05 12:57

> Som om jeg skulle se al ravl og krat der udkommer på film og dvd, doh.

Næh, såmænd. Men for nuværende er der jo faktisk ingen, der ved om
filmen er god. Det er da dumt at afskære sig fra en potentielt god
film, fordi man har besluttet sig for at en eller anden BBC-serie er
bedre.

> Og må konstatere at du er så autoritetstro at du ikke kan have den "rigtige"
> menig uden at have læst eller hørt den.

Må du det? Nu har jeg hørt radiospillene, set TV-serien, spillet
Infocom-spillet og læst bøgerne - og dertil bogen om det alt
sammen. TV-serien er dårligt produceret, den er kedelig, dens humor
består stort set 100% af gentagelser fra radio-serien - nu med
billeder. Jeg synes den er dårlig. Adams syntes, den var dårlig. At
jeg er enig med Adams betyder vel ikke automagisk, at jeg er
"autoritetstro"?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Smiley

Dato : 18-02-05 14:45

On 18 Feb 2005 12:57:01 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>filmen er god. Det er da dumt at afskære sig fra en potentielt god
>film, fordi man har besluttet sig for at en eller anden BBC-serie er

Denne tråd handler om en trailer, og kan du ikke bedømme en film efter en
trailer og et spil efter en demo, hvad så ? Skal du have en fuld rewiev først ?
Desuden har jeg hvad jeg vil have (undtagen de mistede bøger) af hitchikers
guide.

> [...]
>billeder. Jeg synes den er dårlig. Adams syntes, den var dårlig. At
>jeg er enig med Adams betyder vel ikke automagisk, at jeg er

Adams Adams Adams Adams Adams Adams, jojo.
Og du tro hellere på politiske kommentatorer end os andre.
jojo.

Tv- serien er lavet i 1981, 2 år efter radiospillet og kommet på dvd i 2002, så
set på hvordan tv-serier blev til i 1981 er det for det første den type tv man
kunne lave på den tid, for det andet er en næsten tro kopi af radiospillet kun
en fordel.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-02-05 16:07

Smiley <sus@postMANDVÆKkasse.org> writes:

> Denne tråd handler om en trailer, og kan du ikke bedømme en film efter en
> trailer og et spil efter en demo, hvad så ? Skal du have en fuld
> rewiev først ?

Nej. Jeg bedømmer masser af film efter traileren og bliver så klogere
senere, når folk fortæller mig, hvad de synes om den faktiske film.

Trailerens _eneste_ opgave er at få så mange som muligt i biffen i
filmens første week-end. Reel information om filmen kan man se langt
efter.

Skulle jeg alene gå efter trailerne havde jeg aldrig fået set Moulin
Rouge, som er en af mine absolutte yndlingsfilm.

Det sagt, har jeg svært ved at se, hvad den trailer gør, der kan få en
til at ønske _ikke_ at se filmen.

> Adams Adams Adams Adams Adams Adams, jojo.
> Og du tro hellere på politiske kommentatorer end os andre.

Um? Hva?

Forfatteren af bemeldte værk må vel for pokker være en relevant
kommentator at inddrage.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Smiley

Dato : 18-02-05 22:25

On 18 Feb 2005 16:07:02 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>til at ønske _ikke_ at se filmen.

>Um? Hva?
>
>Forfatteren af bemeldte værk må vel for pokker være en relevant

Du er undelig.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 19-02-05 05:23

Smiley wrote:
> Du er undelig.

Helt enig. Der kan da ikke være nogen tvivl om at forfatteren er den
absolut sidste der burde udtale sig om hvad der er den "rigtige udgave"
eller hvad der IKKE er. Peter er helt klart underlig... :-/

Tenz.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-05 12:45

Den 19-02-05 05.23 skrev Tenzel Kim følgende:

> Helt enig. Der kan da ikke være nogen tvivl om at forfatteren er den
> absolut sidste der burde udtale sig om hvad der er den "rigtige udgave"
> eller hvad der IKKE er. Peter er helt klart underlig... :-/

Det minder mig om Back to School, hvor Rodney Dangerfield for at hjælpe
sin søn melder sig som studerende på sønnens college. Men motivationen
er måske ikke så stor, og da han er rig betaler han sig gerne fra at
lave sine lektier. Så da han får en opgave om fortolkning af en
Vonnegut-roman, hyrer han Vonnegut til at lave opgaven. Han får
selvfølgelig kun et F for opgaven, for han har fuldstændig misforstået
forfatteren!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan fjerner du spyware og forhindrer at den kommer ind igen

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 16-02-05 12:49

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
Måske
> har jeg bare læst forkert i tidernes morgen.

Lad nu være med at gå i selvsving over ligegyldige detaljer. Filmen
ser da vældig underholdende ud og mange af detaljerne fra bøgerne
lader da til at være med.

Det er da rart at Marvin ikke ligner en C3P0 ripoff. Jeg havde da
heller ikke forestillet mig Ford Prefect som sort men who cares.

Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 16-02-05 14:32

Fra: http://www.imdb.com/title/tt0371724/board/nest/13732108
<QUOTE>
Will this be faithful to the book(s)?

No. It is its own entity, just as Douglas Adams intended it to be when
he wrote the screenplay. The books are not the original incarnation of
Hitchhikers. They are adaptations of radio plays. Those plays were
subsequently adapted into LP albums, a stage production, a TV series,
and a videogame. In none of these forms was there any attempt to
slavishly adhere to the letter of any one version. New ideas were
written in, old ideas were written out, plots expanded and characters
altered. Elements from the first radio series were incorporated into
the second book; elements from the second series made into the third
book. Thus, do not assume that the movie will "cover" any one novel- it
could contain fragments of one or several. Hitchhikers, by its very
nature, is fluid, so expect the story of the film to differ markedly
from the books as you remember them.

Mos Def as Ford Prefect? What have they been smoking?

This is the most oft-posted complaint on this board, and yes, as a
casting decision it is out of left-field. But then, throwing from
left-field been Hitchhikers style from the beginning. There are three
issues people continuously raise: first, that he's a rapper, second,
that he's American, and third, that he's black. The third should not
even be an issue. Ford's skin colour has no bearing on his character.
Some people who complain about this seem to think that all British
people are white, which, just for the record, is NOT TRUE. Yes Douglas
did (vaguely) describe Ford as white in the books but, again, the books
are not the final authority on Hitchhikers. See above. As for him being
a rapper, well yes, he has rapped, but he has also recieved Emmy and
Golden Globe nominations for his performance in the HBO movie Something
the Lord Made. Garth Jennings, the director, has already said that to
portray Ford as a hip-hop character would be, and I quote, "the most
appalling thing ever in the history of the world", so you probably have
little to worry about on that regard. As to him being American, well,
does that really matter? He wouldn't be the only American living in the
UK I can assure you.

UPDATE: Some reviews of the recent test screening have suggested that
Mos Def's performance may not have been up to scratch. However, there
is no cause for those who criticised Mos Def's casting on the basis of
his race, nationality or onetime occupation to feel vindicated. There
was always the possibility that Mos Def might not pull off the
character; the issue at stake was not that he was right or wrong for
the role, but that to criticise his suitability for the role on any
other basis than his acting ability (which has seldom been discussed on
this board) was unfair.

For more information, see this interview with Garth Jennings and Nick
Goldsmith:

http://homepage.ntlworld.com/mjs2000/nickgarth1.htm

That's supposed to be Marvin/The Heart of Gold? That isn't how they're
supposed to look.

Again, you're thinking of the books, which, I repeat, are not and never
were the definitive version of Hitchhikers, for the simple reason that
there is no definitive version.

Why does Zaphod have only one head?

To keep the special effects budget within Earth's atmosphere, Zaphod's
second head will emerge occasionally from beneath his "main" head. It
will not, despite what you may have heard, emerge from his nose. That
was a joke that spread out of control.

Who will be voicing Marvin/the Guide/Eddie/Deep Thought?

Sombre British actor and unlikely sex symbol Alan Rickman (Harry
Potter, Galaxy Quest) will be the voice of Marvin; comedian, actor,
presenter, author, director, personal friend of Douglas Adams,
occasional voice-for-hire and all-round clever bloke Stephen Fry will
be the voice of the Guide. Though the voice of Deep Thought is still
unknown, a report from a test screening claims that it sounded like
Jennifer Saunders, suggesting a female voice will be used. The voice of
Eddie is still a mystery as of now.
</QUOTE>

Alan Rickmans stemme vil vñre perfekt til Marvin!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 16-02-05 14:39

Marvin kan da også se rigtig trist ud:

http://hitchhikers.movies.go.com/ecards/images/vcard_marvin.jpg

Fra : Silver

Dato : 16-02-05 14:28

> Eller kortere: http://tinyurl.com/68bx4
>
> Den ser tilstrækkelig fjollet ud til at jeg nok er nødt
> til at se den :) Omend Marvin er _noget_ anderledes end
> jeg har forestillet mig ham...

Hvor blæret bliver den film lige hehehe..., efter at have set den første
teaser hvor jorden bare springer så er det sgu en oplevelse at se denne
trailer :D, og den ser tilpads tumpet ud til min form for humor, bare
slutningen med de skovle var nok til at få mig til at grine godt!, håber det
er med i filmen....

Jeg må indrømme jeg er en af dem som netop så Ford Prefekt som en neger,
dunno hvorfor men sådan er det, så det her eventyr kommer jeg vist til at
nyde.....hmmm....gad vide om vi får noget poesi at høre i filmen.... ;)

Mvh
Silver.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 16-02-05 18:58

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in

> gad vide om vi får noget poesi at høre i
> filmen.... ;)

Så længe det bare er noget vi ikke forstår skal vi jo
nok overleve det :D

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-05 14:57

Den 16-02-05 09.57 skrev Lars Gjerløw Jørgensen følgende:
> Jeg så lige at der var kommet en trailer på amazon...

Amazon kan åbenbart ikke genkende min browser/styresystem, så jeg får
bare at vide, at jeg skal installere Flash Player. Nogen der har et
direkte link til selve traileren?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 15:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Amazon kan åbenbart ikke genkende min browser/styresystem, så jeg får
> bare at vide, at jeg skal installere Flash Player. Nogen der har et
> direkte link til selve traileren?

Det problem havde jeg også. Så bad jeg blot Norton Internet Security om
at tillade annoncer på siden, og så dukkede den op.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-05 16:47

Den 16-02-05 15.10 skrev Holst følgende:

> Det problem havde jeg også. Så bad jeg blot Norton Internet Security om
> at tillade annoncer på siden, og så dukkede den op.

Den slags bruger vi ikke her. Men det var så alligevel ikke Amazons fejl
<rødme> Jeg havde glemt at installere Flash-pluginnet efter en
geninstallation </rødme>. Ak, alle de Flash-reklamer, jeg er gået glip
af i de seneste par måneder.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 15:32

http://images.amazon.com/media/imdb/01/ads/hhgttg42/AmazonFilms.swf

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-05 16:47

Den 16-02-05 15.31 skrev Peter B. Juul følgende:

> http://images.amazon.com/media/imdb/01/ads/hhgttg42/AmazonFilms.swf

Smukt, den er endda større end den på det tidligere fremsendte link.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod længe før internettet, hvordan

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 16:58

Kim Ludvigsen wrote:

> Smukt, den er endda større end den på det tidligere fremsendte link.

Ja, men opløsningen er lige så ringe, så et større billede gør det ikke
ligefrem bedre, synes jeg.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-05 17:18

Den 16-02-05 16.58 skrev Holst følgende:

> Ja, men opløsningen er lige så ringe, så et større billede gør det ikke
> ligefrem bedre, synes jeg.

Må jeg gætte på, at du sidder med en "almindelig" skærmopløsning? På
1600x1200 er det svært at se noget på den lille udgave.

Noget helt andet, har I lyd på?

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 17:54

Kim Ludvigsen wrote:

> Må jeg gætte på, at du sidder med en "almindelig" skærmopløsning? På
> 1600x1200 er det svært at se noget på den lille udgave.

Ja, jeg sidder kun med en skærm på 1280x1024, hvis jeg ellers husker
ret. Men kører man med højere opløsning, så har man også typisk en
større fysisk skærm, og så kommer det lidt ud på et.

> Noget helt andet, har I lyd på?

Ja, har du ikke?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-05 18:14

Den 16-02-05 17.54 skrev Holst følgende:

> Ja, har du ikke?

Næh. Jeg må hellere få tjekket min opsætning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd musik, og få styr på musikken med det gratis program

Fra : Holst

Dato : 16-02-05 18:25

Kim Ludvigsen wrote:

> Næh. Jeg må hellere få tjekket min opsætning.

Jeg vil tro, den er bedst med lyd ...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-02-05 16:59

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Smukt, den er endda større end den på det tidligere fremsendte link.

Jeg havde præcis det problem, som du troede, at du havde - firefox på
min linux-box kunne de ikke lide. Så jeg var inde at hente adressen i
html-source-koden.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-02-05 17:59

Peter B. Juul skrev:

> Jeg havde præcis det problem, som du troede, at du havde - firefox på
> min linux-box kunne de ikke lide. Så jeg var inde at hente adressen i
> html-source-koden.

Underligt - jeg har ikke probs i Mozilla.

-Rune

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 17-02-05 14:34

Smiley wrote:

> [...]
film, for BBC's
> udgave fra 2002 var de 6 episoder direkte fra tv serien (1981) +

Ifølge den faq der er blevet postet er det /ikke/ en version af
bøgerne, det er blot den næste udgave af historien. Før det var
bøger, var det radiospil og et teaterstykke, senere blev det til et
computerspil, en tv serie og andet.

Filmen skal ikke ses som en filmatisering af bøgerne.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann