Blueberry, western syre-trip
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-02-05 15:06

Hejsa

Så fik jeg set Blueberry, som jeg investerede i selv om folk havde advaret
mig herinnde, men Blockbuster havde den brugt til billige penge. JEg må sige
jeg er glad for jeg gjorde det, synes det var en god oplevelse. Nu var jeg
selvfølgelig helt klar over hvad jeg skulle forvente, hvilket måske lige i
tilfældet med denne film er en fordel. Hvis man forventer en helt igennem
klassisk western bliver man nok meget skuffet.

Men hvad man kan forvente så? Flotte flotte scener, interessante og gode
skuespillere, en interessant historie, der ikke er helt lige ud af
landevejen. Men først og fremmest er filmen en visuel oplevelse, synes
faktisk den kan sammenlignes lidt med Vidocq.

Men til jer der ikke har set den, så synes jeg ikke i skal snyde jer selv
for den oplevelse, lej den og læn jer tilbage og nyd billederne.

Mvh. Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-05 15:17

Den 14-02-05 15.05 skrev Brian, Rikke & Kristian følgende:

> Så fik jeg set Blueberry, som jeg investerede i selv om folk havde advaret
> mig herinnde, men Blockbuster havde den brugt til billige penge. JEg må sige
> jeg er glad for jeg gjorde det, synes det var en god oplevelse.

Du har ikke læst tegneserien? I så fald kan jeg ikke afvise, at man kan
få en god oplevelse ud af filmen, hvis man ellers er til den slags.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-02-05 21:11

> Den 14-02-05 15.05 skrev Brian, Rikke & Kristian følgende:

> Du har ikke læst tegneserien? I så fald kan jeg ikke afvise, at man kan få
> en god oplevelse ud af filmen, hvis man ellers er til den slags.

Jo et par enkelte afsnit for lang tid siden, så nej jeg sammenlignede slet
ikke.

Mvh. Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-02-05 23:20

Den 14-02-05 21.10 skrev Brian, Rikke & Kristian følgende:

> Jo et par enkelte afsnit for lang tid siden, så nej jeg sammenlignede slet
> ikke.

Det kan man ikke lade være med, hvis man er vokset op med
tegneseriehæfterne. Jeg fatter ikke, hvorfor man kobler filmen op på en
tegneserie og så laver en handling, som ligger langt fra forlægget.

Det svarer vel til, at Peter Jackson havde lavet tre film om en
cirkustrups tur gennem Danmark. Med den modvillige (sceneskræk)
konferencier Frodo, klovnene Pippin og Merry, dværgen Gimli,
løvetæmmeren Aragorn og tryllekunstneren Gandalf.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre kodeord som er nemme at huske

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-02-05 23:42

> [...]
> konferencier Frodo, klovnene Pippin og Merry, dværgen Gimli,
> løvetæmmeren Aragorn og tryllekunstneren Gandalf.

Filmatiseringen af Blueberry lyder næsten som Jeremiah tv-serien. Den kunne
have været *så* fed, men endte som det argeste lort.

Mark

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 00:14

On Mon, 14 Feb 2005 23:42:08 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Filmatiseringen af Blueberry lyder næsten som Jeremiah tv-serien. Den kunne
>have været *så* fed, men endte som det argeste lort.

Ja, Jeremiah havde potentiale til at kunne blive en virkelig god
serie. Men næh... sådan skulle det ikke være. :(

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Christian

Dato : 15-02-05 10:36

On Tue, 15 Feb 2005 00:14:13 +0100, Claus Nielsen <> wrote:

>Ja, Jeremiah havde potentiale til at kunne blive en virkelig god
>serie. Men næh... sådan skulle det ikke være. :(

Jeg synes ofte, at post-apokalyptiske serier/film gør den samme fejl.
Nemlig at forfatteren ikke har fantasi nok til at beskrive, hvordan
man klarer sig i en verden uden benzin og el, og derfor lader
personerne finde et lager af moderne bekvemmeligheder. I Jeremiah
startede det ellers så fint med back-to-basics men endte i
helikoptere, computere, automatvåben etc.

Lidt ligesom Water World. I stedet for at bruge fantasien, finder de
onde et tankskib med benzin og våben og vupti - så er man tilbage i
nutiden.

/Christian

--
[ http://broothal.dk/software/antispam/ ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-02-05 16:42

> [...]
> startede det ellers så fint med back-to-basics men endte i
> helikoptere, computere, automatvåben etc.

Jeg giver dig ret. Nu foregår Jeremiah "kun" efter en borgerkrig, så der kan
dukke diverse moderne ting op hist og her. Seriens fejl er mere, at den
læner sig mere op ad cyberpunk end en moderne western, hvilket er er en
fejl.

Og så er valget skuespillere jo helt hen i vejret.

Mark

Fra : Christian

Dato : 16-02-05 11:05

On Tue, 15 Feb 2005 16:42:21 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Jeg giver dig ret. Nu foregår Jeremiah "kun" efter en borgerkrig

Huh? En virus har forårsaget en pandemi og har dræbt alle "over the
age of innocence". Det er vel næppe en borgerkrig?

>Og så er valget skuespillere jo helt hen i vejret.

Tjoh... jeg har mere et problem med indholdet end med skuespillerne.

/Christian

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-02-05 22:15

"Christian" <christian@fabel.dk.nospam> skrev i en meddelelse

> Huh? En virus har forårsaget en pandemi og har dræbt alle "over the
> age of innocence". Det er vel næppe en borgerkrig?

Jeg har ikke set filmen eller serien eller hvad det nu er, men ifølge
tegneserien, som vel må anses som den oprindelige historie, er der i hvert
bind en prolog, som over en enkelt side viser hvordan raceuroligheder
udarter til en borgerkrig med atomvåben og hele pivetøjet, hvorefter tiden
går og græsset gror hen over ruinerne.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde