play
Fra : vemrd?

Dato : 13-02-05 01:56

Jeg har rigtig gode erfaringer med at benytte play.com: fine priser,
gratis levering, ingen told, returvarer sendt straks når leveringen
har vist sig at indeholde fejl.

Men hvordan med playusa.com med R1?

Fungerer det ligesom Loaded247, hvor uanset om man bestiller R! eller
R2 via 247co.uk eller -com, så kommer varerne toldfrit igennem ?

Jens

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-02-05 14:29

On Sun, 13 Feb 2005 01:55:41 +0100, vemrd? <kpsnej@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Fungerer det ligesom Loaded247, hvor uanset om man bestiller R! eller
>R2 via 247co.uk eller -com, så kommer varerne toldfrit igennem ?

Play.com sender fra Jersey så der er risiko for at pakker over 80 kr
bliver taget i tolden, R2 fra loaded er på samme måde, kun R1 hos
loaded giver de garanti på at den ikke bliver fortoldet.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : vemrd?

Dato : 13-02-05 14:47

On Sun, 13 Feb 2005 14:28:37 +0100, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bliver taget i tolden, R2 fra loaded er på samme måde, kun R1 hos
>loaded giver de garanti på at den ikke bliver fortoldet.

Jeg har aldrig fået told på forsendelser fra play.com (og jeg har fået
mange), så det er ikke det jeg spørger om!

Jeg spørger om forsendelser fra plays amerikanske filial
(http://www.playusa.com/) medfører toldgebyrer?

Priserne er angivet i canadiske dollars, men det er ikke umiddelbart
muligt at se hvorfra de sendes.

Jens

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 13-02-05 18:45

skriv til dem og spørg?
HC

Fra : vemrd?

Dato : 14-02-05 16:50

On Sun, 13 Feb 2005 18:45:26 +0100, "Hans Christian Vang"
<admin@coolcomics.dk> wrote:

>skriv til dem og spørg?
>HC
>"vemrd?" <kpsnej@hotmail.com> wrote in message

Det lykkedes mig at finde en adresse på dem og fik svaret:

"Due to Customs regulations Region 1 items shipped from Play USA are
liable for customs charges upon their arrival in the EU. This charge
is levied on items over £18, and is usually between 10-20% of the
items value.

A Customs disclaimer will be displayed when you attempt to purchase an
item which may incur these extra charges and you must agree to pay
these charges before your order can be placed. "

Jens

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-02-05 23:59

On Sun, 13 Feb 2005 14:47:07 +0100, vemrd? <kpsnej@hotmail.com> wrote:

> [...]
>(http://www.playusa.com/) medfører toldgebyrer?
>
>Priserne er angivet i canadiske dollars, men det er ikke umiddelbart

Ja så er du heldig, jeg har købt/køber mange film hos play.com også,
kan ikke huske om jeg har fået en toldopkrævning engang. At du skriver
"ingen told" er misvisende, da der er flere som har betalt told for
film over 80 Dkr., Jeg har også været heldig med mange andre
forhandlere udenfor EU, men andre har ikke.
Så risikoen er ALTID der når man køber udenfor EU.

Hvis Playusa bruger Canadiske dollars er den nok liggende i Canada,
jeg bruger DVDSoon fra Canada, der er risikoen for told også ret
ringe, har modtaget 30-40 film over de 80 kr kun en blev taget.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 14-02-05 00:50

On Sun, 13 Feb 2005 14:47:07 +0100, vemrd? <kpsnej@hotmail.com> wrote:

>Jeg har aldrig fået told på forsendelser fra play.com (og jeg har fået
>mange), så det er ikke det jeg spørger om!

Jeg bestilte 2 titler hos dem i december. De blev afsendt derovrefra
med få timers mellemrum. Den ene kom hurtigt og uden told. Den anden
tog lang tid og postdamen ville have penge fra mig. Jeg nægtede at
modtage den, og har fået mine penge igen.

Er der nogen af de britiske forhandlere der ikke sender fra Jersey?

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-02-05 01:47

Ja
http://www.choicesdirect.com/shop.asp
http://www.bensons-world.co.uk/
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/browse/-/468294/026-3686968-1985225
http://www.hmv.co.uk/hmvweb/home.do
http://www.hongkonglegends.co.uk/index.php (kun egne film asiatiske)
http://www.store4dvd.com/ (R1 titler)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 14-02-05 11:01

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja
> [...]

Nu vi er ved snakken, er der nogen forhandlere som sælger US versioner af
deres R1 titler til fornuftige priser? Jeg handler selv hos bla. DVD Soon;
men er ret led af de franske tekster på mine (Canadiske) covers

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-02-05 12:44

On Mon, 14 Feb 2005 11:00:43 +0100, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Nu vi er ved snakken, er der nogen forhandlere som sælger US versioner af
>deres R1 titler til fornuftige priser? Jeg handler selv hos bla. DVD Soon;
>men er ret led af de franske tekster på mine (Canadiske) covers

www.dvdpacific.com

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 15-02-05 12:06

> www.dvdpacific.com

Okay, er de konsekvent uden canadiske covers? Jeg har handlet der et par
gange men aldrig lagt mærke til det faktisk