Sideways
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-02-05 10:38

http://www.rottentomatoes.com/m/sideways/

Kan nogen fortælle mig, hvorfor denne film er udråbt til at være så og
så genial?

Bevares, dårlig er den da ikke, men jeg har svært ved at få øje på de
kvaliteter, der får kritikerne til at falde totalt i svime.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tenzel Kim

Dato : 10-02-05 15:57

Så den lige i dag og selvom jeg ganske godt kunne lide den må jeg
ligesom dig stille mig lidt uforstående overfor hvorfor den bliver
udråbt til at skulle være genial.

Det er en ganske god og underholdende film men ligefrem genial?

Tenz.

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 11-02-05 19:25

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bevares, dårlig er den da ikke, men jeg har svært ved at få øje på de
> kvaliteter, der får kritikerne til at falde totalt i svime.

Jeg synes første halvdel er noget lang ( og kedelig - hvis man ikke lige er
til vin-kending) men så
bliver filmen heldigvis mere livlig og munter.
JC

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-02-05 16:38

On Fri, 11 Feb 2005 19:25:27 +0100, "Jørgen Carlsen"
<jcarl@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>til vin-kending) men så
>bliver filmen heldigvis mere livlig og munter.

Jeg er enig, men årets bedste film...?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 13-02-05 18:47

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Jeg er enig, men årets bedste film...?
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Jeg er enig i at der ikke skete så meget i første halvdel, men jeg
kededet mig faktisk ikke, selvom jeg ikke er vinkender. Jeg synes det
var en dejlig lille film. Måske skulle første halvdel være lidt kortere.

Hvem siger det er årets bedste film?

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-02-05 21:41

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 13-02-05 22:40

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> http://www.rottentomatoes.com/m/sideways/

De siger da ikke det er årets bedste:

1. 98% Twilight Samurai 61
2. 98% Since Otar Left 53
3. 98% Infernal Affairs 51
4. 98% Moolaade 43
5. 97% The Incredibles 201
6. 97% Maria Full of Grace 115
7. 96% Sideways 181

De gir den godt nok mere end jeg ville give, men jeg synes heller ikke
man kan bruge dem normalt. F.eks ligger Finding Neverland nr. 88 på
samme liste med 84%. De gav også Star Wars ep. I 62% og Star Wars ep. II
64%. Det er en meget god side, men man kan ikke bruge den som rettesnor
alene.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-02-05 23:36

On Sun, 13 Feb 2005 22:40:12 +0100, null@mail.dk (Nick Bødker
Holmberg) wrote:

> [...]
>samme liste med 84%. De gav også Star Wars ep. I 62% og Star Wars ep. II
>64%. Det er en meget god side, men man kan ikke bruge den som rettesnor

Jeg var nu ikke ude på at kaste dig ud i et statistisk maratonløb. Jeg
mente bare, at ufattelig mange kritikere har sat den meget højt på
hitlisten. Ebert siger, at den lå nummer 1 på hans liste, til han så
Million Dollar Baby. Jeg er enig med ham i, at M$B er et mesterværk,
men kan slet ikke deltage i hans begejstring for Sideways. Fin film,
ja,. men absolut forglemmelig.

Mvh
Niels Søndergaard