Million Dollar Baby
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-02-05 02:28

http://www.imdb.com/title/tt0405159/

Fantastisk film. Glæd jer.

Clintens nyeste epos er et mesterværk. Hans bedste film nogensinde. Se
den!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Sune

Dato : 08-02-05 03:28

On Tue, 08 Feb 2005 02:27:33 +0100, Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Clintens nyeste epos er et mesterværk.

Den er da godt nok dårlig! De første 2/3-dele af filmen er fuldt ud på 'højde' med en Rocky film.

Mvh
Sune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-02-05 09:41

On Tue, 08 Feb 2005 03:28:00 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Den er da godt nok dårlig! De første 2/3-dele af filmen er fuldt ud på 'højde' med en Rocky film.

Det er blandt andet det, der gør den så god: at den længe ligner en
Rocky-film - og det er jo heller ikke dårligt - men så pludselig
overrasker. Den lange indledning er jo også en udvikling af forholdet
mellem hovedpersonerne, som vi lærer at kende i en grad, jeg ikke er
vant til fra amerikanske film. Og dermed rammer den sidste tredjedel
jo også så meget hårdere i solar plexus - for nu at blive i
terminologien.

Okay, hvis du havde forventet Rocky eller Karate Kid, kan jeg godt
forstå, du blev skuffet.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Sune

Dato : 08-02-05 14:05

On Tue, 08 Feb 2005 09:41:11 +0100, Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>vant til fra amerikanske film. Og dermed rammer den sidste tredjedel
>jo også så meget hårdere i solar plexus - for nu at blive i

Jeg synes at denne 'udvikling af forholdet' rent ud sagt er kedelig.
Det er ihvertfald ikke noget de burde spilde 2/3 af filmen på.

>Okay, hvis du havde forventet Rocky eller Karate Kid, kan jeg godt
>forstå, du blev skuffet.

Det havde jeg ikke.

Da jeg læste Plot Outline på IMDB....

****"Plot Outline: A hardened fighter-cum-trainer works with a determined woman in her attempt to
establish herself as a boxer."****

.... var jeg sikker på at Hr Clint Eastwood sikkert havde forsøgt at lave en intellektuel udgave af
Rocky, og at den garanteret var ligeså dårlig som Mystic River.

Jeg blev ikke skuffet.

Mvh
Sune

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-02-05 15:23

> [...]
> en intellektuel udgave af
> Rocky, og at den garanteret var ligeså dårlig som Mystic River.

Hvis du synes "Mystic River" er dårlig, så kan man jo heller ikke diskutere
det med dig, når der er så stor forskel på din smag og så Niels' plus min
egen. Idet jeg synes "Mystic River" var en fed film, og det er jeg heldigvis
langtfra den eneste som mener.
Men sådan noget er faktisk interessant. Var inde på en hjemmeside og kiggede
på anmeldelser af film, tastede lige Ringenes Herre. Og der var jo 10, 10 og
9, 10, 10 og hver tyvende var et 2-tal eller et 1-tal. Det siger jo noget om
abnormaliteten inden for smag.

Fra : Brian P

Dato : 08-02-05 17:53

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> plus min egen. Idet jeg synes "Mystic River" var en fed film, og det er
> jeg heldigvis langtfra den eneste som mener.

"Mystic river" er en af de mest overvurderede film i nyere tid - og god, det
er den altså ikke... Krydser fingre for at der er mere at skrive hjem om med
"Million Dollar Baby".

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-02-05 18:55

On Tue, 8 Feb 2005 17:53:06 +0100, "Brian P" <kanalFJERN@klog.dk>
wrote:

> [...]
>er den altså ikke... Krydser fingre for at der er mere at skrive hjem om med

Det tror jeg, du vil synes. Jeg brød mig heller ikke om Mystic River.
Den Oscar, Tim Robbins burde have haft, gik til en ulideligt
overspillende Sean Penn. Og det var en tung, tung historie.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-02-05 19:40

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hmmm her må jeg give min broder ret, Mystic River er en god film, og jeg
forstår ikke at så mange er efter den (der er også mang der ikke er). Den
eneste plet/fejl jeg kan finde er slutningen. Kevin Bacon skulle aldrig have
lavet den der pistol finger mod Sean Penn. Det ødelægger altså lidt hele
ideen med historien.

> Det tror jeg, du vil synes. Jeg brød mig heller ikke om Mystic River.
> Den Oscar, Tim Robbins burde have haft, gik til en ulideligt
> overspillende Sean Penn. Og det var en tung, tung historie.

Ja Tim Robbins kunne godt have fået en oscar, men Sean Penn spiller altså
også suverænt...

Men det var ikke for at starte en ny diskussion, den har vist været oppe at
vende et par gange, og det er åbenbart en film der deler folk lidt.

Mvh. Brian

Fra : ML-78

Dato : 08-02-05 13:14

Sune skrev:

> Den er da godt nok dårlig! De første 2/3-dele af filmen er fuldt ud på
'højde' med en Rocky film.

Er det så den sidste tredjedel, der gør den dårlig?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-02-05 13:44

On Tue, 8 Feb 2005 13:14:00 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>'højde' med en Rocky film.
>
>Er det så den sidste tredjedel, der gør den dårlig?

Det er det hele, der gør den til et mesterværk. Ikke mindst sidste
tredjedel.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Taba

Dato : 08-02-05 18:28

> Det er det hele, der gør den til et mesterværk. Ikke mindst sidste
> tredjedel.

Ikke mindst den sidste sætning han siger til hende (bokseren).... og det er
"bare" betydningen af et ord.... Men ja, fremragende er ret dækkende (kan
ikke lige finde på et bedre, måske lige sublimt)....
Men bare Morgan Freeman's skuespil overfor Clint Eastwood er jo seværdigt i
sig selv, og Hilary Swank er bare prikken over i'et IMHO.

/Taba, som også synes at Mystic River er knaldgod

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-02-05 12:47

Niels Søndergaard wrote:
> http://www.imdb.com/title/tt0405159/
>
> Fantastisk film. Glæd jer.
>
> Clintens nyeste epos er et mesterværk. Hans bedste film nogensinde. Se
> den!

Ja det her er endelig en god Clint film.. Det er længe siden vi har set det.
Om den kan sammenlignes med de gamle westerns... nej det tror jeg ikke, det
er to helt forskellige typer film. Jeg vil ikke sige det er Clints bedste
film, men den er ihvertfald deroppe af.

En anden film der også kan anbefales at se er Ray.. Jeg tror at Ray
(velfortjent) får skrabet flere Oscars ind end Million Dollar Baby.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Keldo

Dato : 10-02-05 15:39

hej med jer

Jeg har også set MDB og må sige den er gabende kedelig. Jeg elsker ellers
voksne film og var vild med Mystic River. Men denne her var ikke god. Den er
forudsigelig, især pigens afsluttende forhold til sin mor. Havde hun skrevet
under på sit sygeleje villle den have røget et par Bogart hatte op i min
bog, men nej.

Fra : Keldo

Dato : 10-02-05 15:41

hej med jer