Ladder 49
Fra : John Doe

Dato : 04-02-05 13:59

Halløj

Nu har jeg gået et godt stykke tilbage, men kan ikke finde én eneste
kommentar af Ladder 49.

Så den selv i går, og syntes bestemt at den var pengene værd.

Hvad synes I??
John

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-02-05 14:50

Hej!

John Doe wrote:
> Hvad synes I??

Har ikke set den... Men er det ikke en omgang nationalpatriotisme og
heltegerninger i en uendelighed? Sådanne film er amerikanerne jo "gode" til :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : John Doe

Dato : 04-02-05 16:27

> Hej!

> Har ikke set den... Men er det ikke en omgang nationalpatriotisme og
> heltegerninger i en uendelighed? Sådanne film er amerikanerne jo "gode"
> til :-/

Hmm... Jeg mener ikke, at der er nationalpatriotisme i den, men naturligvis
er den en 'hyldest' til landets brandmænd. Men det har de jo fået masser af
siden 9/11. Faktisk blev jeg positivt overrasket over den. Frygtede at der
ville være noget Flammehav-agtigt latterligt plot over den. Men sådan
opfattede jeg den slet ikke.

John

Fra : Taba

Dato : 04-02-05 21:14

> [...]
> Frygtede at der ville være noget Flammehav-agtigt latterligt plot over
> den. Men sådan opfattede jeg den slet ikke.

Er helt enig med dig... Der var ikke rigtigt noget amerikansk patriotisme
over filmen, men selvfølgelig er det en hyldest til brandmændene. Jeg må da
indrømme at jeg til tider fik en klump i halsen, mens jeg andre steder var
flad af grin. Kan anbefales, men om den er bio-materiale ved jeg ikke, men
helt klart dvd materiale....

/Taba

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-02-05 21:57

On Fri, 4 Feb 2005 21:14:12 +0100, "Taba" <no@hotmail.com> wrote:

> [...]
>flad af grin. Kan anbefales, men om den er bio-materiale ved jeg ikke, men

Det er den længste reklamefilm jeg har set til dato. Den mest fortærskede
kliché i US: Ingen bliver efterladt og vi skal gerne dø for at redde den
ene.
Fri mig! Jeg blev skuffet.
Jeg kan godt sluge lidt US-patriotisme (selv når Ron Howard går amok), men
her fandt jeg det lidt for tykt. Skulle ikke under mig hvis filmen en
sponsoreret af Brandmændenes Fagforening
De prøver nok bare at pudse glasnbilledet, efter nogle mindre flatteredne
historier dukkede op mht. 9/11.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Taba

Dato : 05-02-05 23:40

> [...]
> sponsoreret af Brandmændenes Fagforening
> De prøver nok bare at pudse glasnbilledet, efter nogle mindre flatteredne

Jeg kan til gængæld ikke sluge noget USA patriotisme, så snart jeg ser et
amerikansk flag i en film/serie/tv brækker jeg mig (er nok lige at sætte den
på spidsne, but you get the point). Men sådan følte jeg overhovedet ikke da
jeg så Ladder 49. Kunne da godt se at det var en glorificering af den større
slags af brandmændene, men må da indrømme at jeg blev underholdt på det
kraftigeste (hvis man kan sige det sådan).
Så vidt jeg husker er "never leave anyone behind"-mentalitet ikke så slem i
denne film, for de
..
..
..
..
..
..spoiler
..space
..
..
..
..
..
opgiver jo trods alt til sidst at redde ham (ja, det var ham selv der sagde
det, men....). Udover at det kun er naturligt man vil redde en anden
brandmand, kan jeg ikke se dette punkt som noget væsentligt at kritisere.
Noget helt andet er så den klamme popsang de smider på til sidst i filmen
til hans begravelse....

Min peronlige konklusion lyder stadigvæk: God underholdning med lidt af
hvert.... Men vi er (heldigvis) alle så forskellige, ellers var det noget af
en nyhedsgruppe at følge med i

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-05 19:43

On Fri, 4 Feb 2005 16:27:06 +0100, "John Doe" <Nowhere@noplace.ru> wrote:

> [...]
>siden 9/11. Faktisk blev jeg positivt overrasket over den. Frygtede at der
>ville være noget Flammehav-agtigt latterligt plot over den. Men sådan

Nej, den var værre ;-9

Fra : Per

Dato : 07-03-05 07:42

Nej det er faktisk en rigtig god film.