Enders game
Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-02-05 09:11

Jeg faldt lige over den nyhed. Wolfgang Petersen er ved at lave
Ender's Game. Det kan blive rigtigt godt.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 05-02-05 09:10

Henrik Madsen wrote:
> Jeg faldt lige over den nyhed. Wolfgang Petersen er ved at lave
> Ender's Game. Det kan blive rigtigt godt.

Hvor gammel er Ender, i filmen?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : bb

Dato : 06-02-05 21:03

>Hvor gammel er Ender, i filmen?

Han er vist ca 6 år.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-02-05 22:29

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> writes:

> Hvor gammel er Ender, i filmen?

Sidst jeg læste nyt om filmen havde de uppet alderen til teenage-årene
ud fra formodningen om, at det ville være et helvede at finde nok
børneskuespillere med talent.

Det ville skræmme mig,hvis ikke Card selv var meget involveret i
projektet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-02-05 02:24

Peter B. Juul wrote:

> Sidst jeg læste nyt om filmen havde de uppet alderen til teenage-årene
> ud fra formodningen om, at det ville være et helvede at finde nok
> børneskuespillere med talent.

Det bliver nok svært at finde en meget ung skuespiller der
kan løfte rollen. Så kan det blive nødvendigt at gå lidt op
i alder.

Men i "character and viewpoint" fortæller Card om en
tidligere planlagt filmatisering, hvor produceren insisterer
på at Ender skulle være 16 i stedet for 6, ene og alene
fordi teenagere har større publikumstække.

Det er den slags jeg er bekymret for. Det er meget mere
reelt hvis man forsøger at caste (eller hvad det nu hedder)
tusindvis af drenge i den rigtige alder, og så ender med at
give op.

> Det ville skræmme mig,hvis ikke Card selv var meget involveret i
> projektet.

Er han da det?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-02-05 14:19

> Er han da det?

Måtte lige checke op på det...

Han skrev first draft og manus-forfatteren til X-Men 2 er sat til at
skrive 2nd draft, hvilket Card selv taler pænt om.

Men lad os nu se...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-02-05 14:02

Henrik Madsen wrote:
> Jeg faldt lige over den nyhed. Wolfgang Petersen er ved at lave
> Ender's Game. Det kan blive rigtigt godt.

Er filmen mon overhovedet noget værd hvis man har læst bogen ?

Er det ikke ligesom at se 6. sans for 3de gang ?

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-02-05 14:23

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> Er filmen mon overhovedet noget værd hvis man har læst bogen ?
>
> Er det ikke ligesom at se 6. sans for 3de gang ?

Jeg har læst bogen et svimlende antal gange. Selv om man kender
slutningen er den stadig god.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-02-05 10:18

Peter B. Juul wrote:

> Jeg har læst bogen et svimlende antal gange. Selv om man kender
> slutningen er den stadig god.

Det udsagn kan jeg vist kun bruge til noget hvis du også har set 6. sans et
par gange og stadig synes den er god

/jim

P.S
Din pakke bliver sendt i dag....

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-02-05 11:31

> Det udsagn kan jeg vist kun bruge til noget hvis du også har set 6. sans et
> par gange og stadig synes den er god

Hvof' det?

Jeg skriver bare, at Ender's Game (ze book) er mere end sin
slutning. Så kan filmen også være det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-02-05 13:22

Peter B. Juul wrote:

> Hvof' det?

Det kunne være at du var god til at "glemme" slutningen...

Men lad os da håbe at de får en god film ud af det.

/jim