Lemony Snicket:..... Interessant (SPOILERS~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 01-02-05 15:56

Så denne film for nylig og følte mig godt underholdt. Jim Carrey er
SKIDESKÆG! Og børnene gør det godt. Det var over gennemsnitlige effekter og
CGI, der fungerede godt. En interessant historie, som gjorde mig
interesseret i at læse bøgerne.
MEN... vedrørende historien er der noget som lader mig sidde tilbage med en
HVAD?!!!-følelse. Man fandt aldrig ud af, hvorfor Count Olaf havde valgt at
nedbrænde alle de huse + at man heller aldrig lærte sammenhængen at kende
mellem periskoperne.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-02-05 17:46

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> SKIDESKÆG! Og børnene gør det godt. Det var over gennemsnitlige effekter og
> CGI, der fungerede godt. En interessant historie, som gjorde mig

Sjovt nok så syntes jeg netop Jim Carrey ødelagde filmen for mig. Jeg
syntes det var et interessant "Tim Burton-esque" univers og historien
havde ganske mange underholdende elementer men efter min mening så
virkede Jim Carrey noget tam i rollen som Grev Olaf. Jeg kan ikke
rigtigt finde ud af hvad præcis det var jeg ikke kunne lide. Det virkede
på en eller anden måde som om han ikke var "gakket" nok til at det gav
en ordentlig kontrast til resten af personerne og han virkede på intet
tidspunkt rigtigt skræmmende men bare lettere til grin. Alle de andre
fungerede ganske godt og havde Carrey enten været mere alvorlig eller
mere gakket så tror jeg den ville have fungeret bedre. Flere af Carrey's
scener som f.eks. hans skuespil-aften i huset falt efter min mening
fuldstændigt til jorden.

> MEN... vedrørende historien er der noget som lader mig sidde tilbage med en
> HVAD?!!!-følelse. Man fandt aldrig ud af, hvorfor Count Olaf havde valgt at
> nedbrænde alle de huse

Penge. Det var for at kunne få fat i arven. Billy Connolly's familie var
også omkommet i en lignende ulykke og så vidt jeg forstod det var det et
rent held at det var ham der overlevede og ikke hans børn.

> at man heller aldrig lærte sammenhængen at kende
> mellem periskoperne.

Så vidt jeg forstod var periskoberne bare evntyrerne/forskernes
"våbenskjold" der blev videregivet til den næste generation som så kunne
indtræde i sammenslutningen.

Tenz.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 02-02-05 21:35

> [...]
> måde som om han ikke var "gakket" nok til at det gav en ordentlig kontrast
> til resten af personerne og han virkede på intet tidspunkt rigtigt

Jeg synes nu det fungerede godt, men kunne sagtens se, hvor der kunne være
forbedringer. Man "elsker" Count Olaf præcis nok til at man hele tiden vil
se mere med ham, men samtidig afskyr man ham nok til, at man ikke har ondt
af ham på noget tidspunkt.

> [...]
> som f.eks. hans skuespil-aften i huset falt efter min mening fuldstændigt

Hehe... Jeg sad nu og grinte en del af den scene. Men jeg kan da godt
forstå, hvorfor nogle ville finde den mindre god, men dér ville jeg så lægge
skylden på Count Olafs "venner", som ikke gav en stemning jeg kunne håbe på.

> Penge. Det var for at kunne få fat i arven. Billy Connolly's familie var
> også omkommet i en lignende ulykke og så vidt jeg forstod det var det et
> rent held at det var ham der overlevede og ikke hans børn.

Men hvorfor lige den omgangskreds? Og hvordan fik han lavet det apparat?
Fordi jeg synes ikke Count Olaf virker specielt intelligent og genial men
måske en smule snedig.

> Så vidt jeg forstod var periskoberne bare evntyrerne/forskernes
> "våbenskjold" der blev videregivet til den næste generation som så kunne
> indtræde i sammenslutningen.

Fik man nogen forklaring på, hvor de alle sammen kendte hinanden fra?