Har der ikke lige været en film om Alexand~
Fra : Christian Muus

Dato : 30-01-05 16:41

Fra : Jesper

Dato : 30-01-05 16:44

Christian Muus <christianmuus2@hotmail.com> wrote:

> http://www.imdb.com/title/tt0327405/

Caligula-versionen af Alexander ?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 30-01-05 18:32

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41fcfff2$0$295$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> http://www.imdb.com/title/tt0327405/

Det er faktisk ikke nogen nyhed
Den film har været "in the making" i årevis og blev endda påbegyndt inden
Oliver Stone stjal ideen. Desuden har jeg mere tiltro til Baz Luhrman's
evner end ham den sure Stone's.

Men det er ganske rigtigt beklageligt at Hollywood ikke har mere fantasi end
at den ene altid skal stjæle ideer fra den anden. Der er desværre mange
eksempler, såsom Robin Hood med Kevin Costner / Robin Hood med Patrick
Bergin, Tombstone / Wyatt Earp og Armageddon / Deep Impact / Asteroid, for
bare at nævne et par stykker. Der kom vist også både et par vulkanfilm og et
par tornadofilm samtidig...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-05 19:52

Jonas Gaarde wrote:
> Der kom vist også både et par vulkanfilm

Ja, Dante's Peak og Vulcano com vist nogenlunde samtidigt.

Fra : Tand & Børste

Dato : 30-01-05 20:44

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Ja, Dante's Peak og Vulcano com vist nogenlunde samtidigt.

Det samme skete med de to Titanic-filmatiseringer.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 31-01-05 01:08

Tand & Børste wrote:
> Det samme skete med de to Titanic-filmatiseringer.

Der kom vist også to Frankenstein-filmatiseringer ret tæt på
hinanden.

Og sker det ikke også engang imellem med tegnefilm? Disney
laver en filmatisering af et eller andet public
domain-eventyr, og så er der en totalt discount østeuropæisk
tegnestue der laver en tegnefilm over præcis det samme? (Mon
det er derfor at Disney er holdt op med at tegne film?)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-01-05 22:02

Jonas Gaarde wrote:

> Desuden har jeg mere tiltro til Baz Luhrman's
> evner end ham den sure Stone's.

Det har jeg så ikke...

/David