demo-scene
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-05 15:05

Hvilken scene fra hvilken film smider i på når i rigtig skal imponere vennerne
med jeres hjemmebiograf. Har i en speciel scene med rigtig farligt billede og lyd?

Jeg har selv ofte smidt Casshern disken med den scene hvor Casshern er oppe
imod robot-hæren. Den sparker røv og der er næsten ingen der kender filmen, så
nøj-effekten er ret høj.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 30-01-05 16:14

> Hvilken scene fra hvilken film smider i på når i rigtig skal imponere
> vennerne med jeres hjemmebiograf. Har i en speciel scene med rigtig
> farligt billede og lyd?

Uha, der er mange! Her er hvad jeg lige kan komme på:

Starship Troopers: Scenen hvor Roughnecks forsvarer fortet.
Fellowship of the Ring: The Bridge of Khazad Dûm
Jurassic Park: T-Rex i regnvejr
Ghost in the Shell: De indledende tekster
Deep Impact: Da "den lille" rammer
The Phantom Menace: Podrace-scenen
Kill Bill 1: Uma mod The Crazy 88
Manhunter: The Girl and the Tiger

Plus en masse fra True Lies, The Two Towers, Return of the King, Terminator
2 og Finding Nemo.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-01-05 19:05

Den 30-01-05 16.13 skrev Jonas Gaarde følgende:

> [...]
> Manhunter: The Girl and the Tiger
>
> Plus en masse fra True Lies, The Two Towers, Return of the King, Terminator

Sikke et selskab, sidstnævnte har sneget sig ind i. Det er da lidt af et
genrehop.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 31-01-05 20:40

> Sikke et selskab, sidstnævnte har sneget sig ind i. Det er da lidt af et
> genrehop.

Manhunter er med bl.a. for at der skal være andet end støjende actionscener,
men også fordi jeg bare elsker den film og især den scene (og så den hvor
Graham sidder og ser hjemmefilmene og DET pludselig går op for ham). Scenen
med tigeren er god som demo fordi den er så effektiv uden at spoile. Jeg har
endnu ikke mødt nogen der ikke fik gåsehud! Det skyldes nok mest musikken,
men også det uhyggelige og kontrast-rige mellem den blinde pige og den
sovende dræber-kat og måske også at man lige ser den stakkels, ulykkelige
Dollarhyde i baggrunden... Den film skal bare ses!
Eller mente du "Finding Nemo"? Hvis ja, så er det fordi billedet er enormt
godt at blære sig med sin projektor med! Animationsfilm ser generelt godt ud
på plasma, LCD og projektor, hvilket er et godt fif, hvis man skal sælge én
af dem! Desuden er filmen fuld af gode små scener som ikke spoiler for meget
for dem der endnu ikke kender filmen. Scenen med skildpadderne, f.eks. er
rigtigt god til blær.
Indledningen (forteksterne) til "Ghost in the Shell" er på listen fordi den
scene kombinerer begge dele - et flot billede, en interessant "fortælling"
og et fantastisk musik-track. Den scene virker på alle!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-05 23:15

Den 31-01-05 20.39 skrev Jonas Gaarde følgende:

> Manhunter er med bl.a. for at der skal være andet end støjende actionscener,
> Eller mente du "Finding Nemo"? Hvis ja, så er det fordi billedet er enormt
> godt at blære sig med sin projektor med!

Det var Finding Nemo, jeg tænkte på (jeg skrev jo sidstnævnte). En
tegnet børnefilm mellem alle de voldsomme film.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 30-01-05 16:49

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> Hvilken scene fra hvilken film smider i på når i rigtig skal imponere vennerne
> med jeres hjemmebiograf. Har i en speciel scene med rigtig
> farligt billede og lyd?

Næsten altid Star Wars ep I eller ep II, vi plejer at se hele filmen,
der er mange gode lydscener i disse film. Ep I: Podrace og hele
slutningen. Ep II: inflyvninng til Coruscant, speeder chase, asteroid
chase og hele slutningen.
Ellers Star Wars IV, V og VI og Ringenes Herre

Generelt er kamp/krigs scener gode. Jeg tror også åbnings scenen i
Saving Private Ryan ville være god, men jeg kan ikke huske det, det er
længe siden jeg har set den.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-01-05 18:55

Nick Bødker Holmberg wrote:
> [...]

NU tester jeg ikke hjemmebio eller lign, da jeg ingen har, men nedenstående
scene indeholder den bedste lydeffekt jeg kan huske nogensinde at have hørt

> Star Wars [SNIP] Ep II: asteroid chase

De bomber der bliver skudt af... Det lød bare så fedt i biografen, første
gang jeg så filmen det var det nærmest lige før jeg begyndte at råbe "SPOL
TILBAGE!!!"

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 30-01-05 19:09

Anders Houmark <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
> gang jeg så filmen det var det nærmest lige før jeg begyndte at råbe "SPOL

Jeg kan også huske folk gik helt amok da jeg så den i Imperial. Det var
en af de steder der blev klappet aller mest.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Hobert Idiart

Dato : 31-01-05 07:46

Nick Bødker Holmberg wrote:

> Jeg kan også huske folk gik helt amok da jeg så den i Imperial. Det var
> en af de steder der blev klappet aller mest.

Jeg kan ikke klare folk, som klapper i en biograf. Derfor ser jeg kun
film derhjemme i fred og ro.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 31-01-05 16:12

Hobert Idiart <in@your.dreams> wrote:

> Jeg kan ikke klare folk, som klapper i en biograf. Derfor ser jeg kun
> film derhjemme i fred og ro.

Jeg synes det er super fedt! Det skaber en ekstra god stemning til
premierene.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 02-02-05 01:18

"Nick Bødker Holmberg" wrote:

> Jeg synes det er super fedt! Det skaber en ekstra god stemning til
> premierene.

At Hobert bliver hjemme?

David

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 02-02-05 14:16

David T. Metz <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

> At Hobert bliver hjemme?
>
> David

Nemlig

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Hobert Idiart

Dato : 02-02-05 15:34

Nick Bødker Holmberg wrote:

> Nemlig

Hov hov!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-02-05 15:37

Hobert Idiart <in@your.dreams> writes:

> Hov hov!

Hør nu!

Hvis du er lykkelig, hvorfor må vi andre så ikke også være det?

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Hobert Idiart

Dato : 02-02-05 16:18

Peter B. Juul wrote:

> Hør nu!
>
> Hvis du er lykkelig, hvorfor må vi andre så ikke også være det?

Jeg er ikke lykkelig.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-02-05 16:21

> Jeg er ikke lykkelig.

OK, men din manglende lykke skal vel ikke forhindre os andre.

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-02-05 16:47

Peter B. Juul wrote:

> OK, men din manglende lykke skal vel ikke forhindre os andre.

Det har han vel heller ikke skrevet noget sted?

/David

Fra : Hobert Idiart

Dato : 03-02-05 00:14

David Rasmussen wrote:

> Det har han vel heller ikke skrevet noget sted?

Det kunne jeg heller aldrig finde på at skrive.

Fra : Alberich

Dato : 03-02-05 09:15

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=340050/

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 31-01-05 20:47

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke klare folk, som klapper i en biograf. Derfor ser jeg kun film
> derhjemme i fred og ro.

Jeg er enig, med en enkelt undtagelse: En af mine hidtil bedste
biografoplevelser var koncertfilmen med Talking Heads, "Stop Making Sense" i
Øst For Paradis i Århus i nittenhundrede-eteellerandet.
For det første var salen fyldt, for det andet var jeg tilstrækkeligt ung, og
for det tredje drak folk bajere og røg tjald under hele forestillingen,
hvilket medførte at det endte med at blive det tætteste på en ægte koncert,
man kan komme uden rent faktisk at være der! Der blev piftet og klappet og
hoppet og hujet under hele "koncerten" og da filmen var slut stod hele salen
op og klappede og råbte "Ekstranummer, ekstranummer!"
En meget meget stor og speciel oplevelse! Jeg har filmen på DVD og ser den
af og til, men helst alene, for andre ville sikkert undre sig over hvorfor
jeg sidder der og snøfter bevæget til en rockkoncert!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-05 19:50

Anders Houmark wrote:

> NU tester jeg ikke hjemmebio eller lign, da jeg ingen har, men nedenstående
> scene indeholder den bedste lydeffekt jeg kan huske nogensinde at have hørt

Ja det er virkelig hardcore, ærgeligt at Dolby Digital lyden ikke helt lever
op til biograf lyden på SW II. Et lækkert DTS lydspor kunne have gjort
underværker på den skive. Men det får vi jo nok aldrig at se.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jacob Andersen

Dato : 30-01-05 20:23

> Hvilken scene fra hvilken film smider i på når i rigtig skal imponere
> vennerne med jeres hjemmebiograf. Har i en speciel scene med rigtig
> farligt billede og lyd?

Slaget mod Germanerne, lige i starten af Gladiator. Den scene sparker røv,
og det er afgjort en af mine yndlingsscener!

Mvh
Jacob Andersen

Fra : René Lønstrup

Dato : 30-01-05 22:09

Lars Hoffmann wrote:
> Hvilken scene fra hvilken film smider i på når i rigtig skal imponere
> vennerne med jeres hjemmebiograf. Har i en speciel scene med rigtig
> farligt billede og lyd?

De første 5 minutter, eller hvor længe det første angreb nu varer, af
Master & Commander har IMO en rigtigt blæret surround lyd, især med
DTS-sporet. Bare lyden af knirkende træ fra baghøjttalerne er næsten nok
til at gøre en søsyg

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-05 22:51

René Lønstrup wrote:

> [...]
> Master & Commander har IMO en rigtigt blæret surround lyd, især med
> DTS-sporet. Bare lyden af knirkende træ fra baghøjttalerne er næsten nok

Lyden i den film er superb, men billedet på min DVD udgave er mildest talt
elendigt. Hårdt komprimeret (på mit 28" fjernsyn ser det nogenlunde ud, men på
min projector ligner det lort.)

Fra : Sune

Dato : 30-01-05 23:29

On Sun, 30 Jan 2005 15:05:01 +0100, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Hvilken scene fra hvilken film smider i på når i rigtig skal imponere vennerne
>med jeres hjemmebiograf. Har i en speciel scene med rigtig farligt billede og lyd?

Det har alle dage været Top Gun!
(en hvilken som helst scene hvor lyden fra flyene buldrer af sted)

Mvh
Sune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 31-01-05 19:44

Da jeg ikke har nogen hjemmebiograf kan jeg ikke rigtigt tillade mig at
svare, men, well, mit umiddelbare bud vil være scenen fra Matrix hvor
Neo+Trinity indtager den bygning, hvor Morpheus er fanget.
Den scene har jeg set så latterligt mange gange - og jeg kan stadig ikke
lade være med at danse rundt på gulvet; Spybreak - Propellerheads er et
fedt nummer - lige der, i hvert fald

-Rune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-01-05 22:45

Rune Zedeler wrote:
> Da jeg ikke har nogen hjemmebiograf kan jeg ikke rigtigt tillade mig at
> svare, men, well, mit umiddelbare bud vil være scenen fra Matrix hvor
> Neo+Trinity indtager den bygning, hvor Morpheus er fanget.

Jasgu! bassen i den scene er spektakulær, subwooferen kørrer konstant. Jeg
glæder mig til at få købt min Ultimate Matrix box.