Howard"The Aviator" Hughes tissede i flask~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 15:19

Howard"The Aviator" Hughes tissede i flasker

En mand der er travlt optaget hele tiden, bliver ikke forlegen. Konstant
aktiv og nytænkende var fly&film-pioneren H.H. som der netop er lavet
Oscar-nominerede "The Aviator" om

Farlig er tvivlen på egen kræfter, og USA-markedsmekanismerne sikrede HH mod
dette. Men han havde en sten i skoen - fobi imod ikke at være ren, så han
overdrev håndvask, sygeligt. Det var en del af hans sprudlende psyke

En lille smule frygt for noget bestemt er godt. Den dæmper den langt
større angst for noget ubestemt.

" Tåber er aldrig ilde tilpas. Stupiditet er uden ængstelse". Mente
Goethe

Værdier lagde menneskene ind i tingene, for at holde sig i live. Og
HH fantaserede sig op til vilde mål - han var konstant i konflikt med sin
angst

Den, der ikke kender angst, mangler noget, som ingen kan være
foruden: fantasi.

Fornuftsmennesker kan sagtens sige "Jeg har haft mange problemer i mit liv,
men de fleste af dem blev ikke til noget". Som Mark Twain skrev, og som vor
dronning videreudviklede ret banalt

" Vi må ikke lade os skræmme. Skrækslagne mennesker er det nemmeste
bytte for alt, hvad de mest frygter" ( Margrethe II )

Og Freud gik vidre med vanetænkningen: " Det man har lært at forstå,
frygter man ikke længere. "

Men industrialismens barndom var en spændende tid, der legede med alt og
bl.a. sagde "Ængstelighedens grad er en målestok for intelligensen."
Nietzsche, der fortsatte "Alt som gør os passive, gør os til kastebold
mellem vore følelser."

Mange genier har haft fobi som drivkraft og sådan var H.H.

"Hvilken virkning har intet ? Det føder angst." (Søren Kierkegaard)

Hvis du vågner op,og intet i dig gør ondt, så er du død.Levende
mennesker er altid på flugt fra noget.

Ingen aner hvad HH var på flugt fra, men hans TWA-flyselskab gjorde ham
styrtende rig og kan blev lige så tændt på at skabe ny overskudsgivende
Hollywood-film og havde også succes med det.

Ingen har kunne forklare hvordan pinefuld angst for at hænderne ikke var
nyvaskede gjorde HH så vildt kreativt.

Når han som en af verdens rigeste mænd var ved at forgå i kedsomhed i sit
palads, så rendte han nøgen rundt og benyttede ikke toilettet men diverse
brugte emballager med skruelåg. Ikke for at gøre sig interessant, for han
respekterede ikke de tjenere, der var eneste iagttagere. Måske fordi
forandring fryder og det er samfundsgavnligt at vise, at ny veje ikke er
livsfarlige

Mange bliver først modige når de ikke ser anden udvej.

Man opdager ingen nye verdensdele, hvis man ikke har mod til at lade alle
kyster ude af syne.

Mod er vovestykket at kunne mere end man kan.

Man kan næsten klare hvad som helst, bare man ikke bekymrer sig.

Fra : Kong Kent

Dato : 28-01-05 16:29

> Howard"The Aviator" Hughes tissede i flasker

Og derfra drager du at han var et geni?

> [...]
> respekterede ikke de tjenere, der var eneste iagttagere. Måske fordi
> forandring fryder og det er samfundsgavnligt at vise, at ny veje ikke er

ahhh... så grunden til du agiterer for at pisse i flasker, og skide i poser
i biografen, er ganske simpelt for ikke at dø af kedsomhed? I så fald ville
jeg finde mig en knap så latrinær hobby, for dermed måske også at få flere
venner.

Det er nu en gang nemmere at finde venner ved at bygge drager, end ved at
sidde og klemme lort ud i en pose i en fyldt biografsal. Du vælger
naturligvis selv

> Mange bliver først modige når de ikke ser anden udvej.

Så bliver alle jo modige, min ven. Flere banaliteter du vil spilde vores tid
med?

> Man opdager ingen nye verdensdele, hvis man ikke har mod til at lade alle
> kyster ude af syne.

Uha, vi er i det filosofiske hjørne i dag. Som den uhyggeligt banale og
kedelige Joker siger i Asien-sangen på det mest infantile lyriske niveau:
"Det er ikke sidste gang der sker noget du ikke kan kontrollere. Noget du
ikke kan styre. Hvad vil du gøre?"

Omtrent lige så latterlig en tekst som når du skriver det du skriver. Det
kan ikke bruges til andet end smide ud.

> Mod er vovestykket at kunne mere end man kan.

Der er ingen der kan mere end de kan. Så nemt er det. Hvorfor lukke sådan
noget forfærdelig vås ud? Jeg har fan'me aldrig set så meget ligegyldig og
tåbeligt i ét indlæg.

> Man kan næsten klare hvad som helst, bare man ikke bekymrer sig.

På engelsk: "Ignorance is bliss"

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-01-05 22:24

Kong Kent wrote:

> Det er nu en gang nemmere at finde venner ved at bygge drager, end ved at
> sidde og klemme lort ud i en pose i en fyldt biografsal. Du vælger
> naturligvis selv

Hvem siger, at det absolut skal handle om at få venner?
Det at have venner er ikke en livsvigtig ting i ens liv. Indtil videre
har jeg levet mit liv fint helt uden venner og jeg har ingen intentioner
om at prostituere mig for at få nogen.

Fra : flemsus

Dato : 28-01-05 22:59

Hobert Idiart wrote:

> [...]
> har jeg levet mit liv fint helt uden venner og jeg har ingen
> intentioner om at prostituere mig for at få nogen.

Blander du ikke venner og kunder sammen? Og hvis du kun kan få venner
ved at købe dem, er du nok også bedre tjent uden.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 04:18

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Blander du ikke venner og kunder sammen? Og hvis du kun kan få venner
> ved at købe dem, er du nok også bedre tjent uden.

Og selv røvslikkere der ikke skal betales kan være spild af tid

" Vore venner fortæller os, hvad vi skal gøre, vore fjender
lære os hvad vi skal gøre." -Johann Wolfgang Von Goethe

" Hvis du er naturlig venlig, tiltrækker du en masse mennesker, som du
ikke bryder dig om. William Faulkner

"Friends are to be feared, not so much as for what they make us do, as for
what they keep us from doing. Pas på med venner, ikke så meget for hvad de
får dig til at gore, som hvad de forhindrer dig i at gore. Henrik Ibsen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 04:25

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det at have venner er ikke en livsvigtig ting i ens liv. Indtil videre
> har jeg levet mit liv fint helt uden venner og jeg har ingen intentioner

Sorry - jeg er VEN af dine SYNSPUNKTER

" Venskabets mest dødelige sygdom er et gradvist forfald,
eller en afsmag, som øges time for time af ting, som er for ubetydelige til
at klage over og for talrige til at fjerne. Samuel Johnson

" Når lykken ler, hvad skal man så med venner? Aristotles

" Never contract friendship with a man that is not better
than thyself.Confucius

Indtil nu synes Bernard Shaw ikke at være berømt nok til at have virkelige
fjender. Men ingen af hans venner bryder sig om ham. Oscar Wilde

" If all men knew what others say of them, there would not be four
friends in the world.
Blaise Pascal

"Hver gang en ven har succes, dør jeg en lille smule. Gore Vidal

" Hvis vi vil behage vores omgivelser, må vi accepterer, at vi
vil blive belært om meget, som vi vidste i forvejen, af folk, som ingenting
ved. Chamfort

Der findes tre trofaste venner: en gammel hustru, en gammel hund og rede
penge Benjamin Franklin

Der er ingen, som jeg har specielt lyst til at være
sammen med. Mine venner er hvem som helst, der står foran mig. Andy Warhol

Der er kun lidt venskab i verden, og mindst mellem ligemænd.
Francis Bacon

A friend should be a master at guessing and keeping
still. "En ven skal være ekspert i at gætte og tie stille." Nietzsche

Indimellem har vi en ven på grund af den lykkelige omstændighed, at vi ik ke
giver ham nogen grund til misundelse. Friedrich Nietzsche

Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-01-05 09:22

> [...]
> Det at have venner er ikke en livsvigtig ting i ens liv. Indtil videre
> har jeg levet mit liv fint helt uden venner og jeg har ingen intentioner

Det må sgu da være din spøg, går du tit til psykolog eller psykiater ??.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 00:43

Poul Nielsen wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Det må sgu da være din spøg, går du tit til psykolog eller psykiater ??.

Det var nu alvorligt ment og nej, jeg går hverken til psykolog eller til
psykiater.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 11:33

> Det var nu alvorligt ment og nej, jeg går hverken til psykolog eller til
> psykiater.

Det var måske en hobby DU burde overveje?!

Lars B

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-05 17:04

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message

> Det var måske en hobby DU burde overveje?!

Kendes nogen fordel ved nævnte dyre hobby sammenlignet med snak med venner
på værtshus, arbejdsplads, hjem?

Og kender man på usenet nogensinde hinandens personlighed så godt, så man
kan gøre sig klog på terapibehov eller diagnose?

Mudderkastning om "du er syg" er vel synonym med "jeg er meget uenig"

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 04:14

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> Og derfra drager du at han var et geni?

Han havde bragende økonomisk succes i to helt forskellige territorier - fly
og film.
Men måske han var rette mand på rette sted og benyttedes som nyttig idiot
af grå eminencer der trak i trådene - det er en mulighed.

> [...]
ville
> jeg finde mig en knap så latrinær hobby, for dermed måske også at få flere

At det er sjovt at være kreativ er ikke vigtigste motiv til at udvide
menneskehedens grænser og gå ny veje. Columbus var ikke drevet af magtbegær
og lyst til at herse med matroser.

> Det er nu en gang nemmere at finde venner ved at bygge drager, end ved at
> sidde og klemme lort ud i en pose i en fyldt biografsal. Du vælger
> naturligvis selv

Som også sagt godt og stærkt af andre på denne ng så er venskab en flygtig
sag

" Af en hunds venlighed kan man lære, hvordan mennesket skal
være. Captain Beefheart

" Der er intet, som styrker et venskab, som den ene vens
tro på, at han er bedre end den anden. Balzac

" Hvis hunde kunne tale, ville vi formentlig have de samme
vanskeligheder med dem som med mennesker. Karel Capek

" Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennsker er
behagelig. Dave Tyson Centry

> Så bliver alle jo modige, min ven. Flere banaliteter du vil spilde vores
tid
> med?

Hvis du åbner og bliver ved at læse, så er det DIG der spilder DIN tid

> [...]
> "Det er ikke sidste gang der sker noget du ikke kan kontrollere. Noget du

Spænde sikkerhedsselen og lukke øjnene - vær mere specifik

> [...]
> noget forfærdelig vås ud? Jeg har fan'me aldrig set så meget ligegyldig og

En TILSYNELADENDE selvmodsigelse kaldes et PARADOKS, og sætter tanker
igang - men ordkløvere kommer ikke videre end til pedantisk kværulantisk
fnidder

> På engelsk: "Ignorance is bliss"

Citering out of context kan være ækel, som R imod Haarder(V)

Men loyal citering i rette sammenhæng er ædel kunst og hvis du mener jeg
ikke lever op til det ideal, så forklar gerne så jeg kan forstå det.

Sidstnævnte af følgende er desværre for min trådstart

" Mange plejer deres image så længe, til de intet har
længere. Danny Kaye

" Citatet er den dannede facon at være uforskammet på -
eller vittig -eller bare almindelig elegant. Lasse Ellegaard

" Jeg elsker citater, fordi det er en fornøjelse at finde
tanker man selv har, udtrykt smukt med stor autoritet af nogle, der
anerkendes som klogere end en selv. Marlene Dietrich

" Når en ting er blevet sagt og sagt godt, så hav ingen
skrupler: snup den og gentag den. Give kilder? Hvorfor skulle man? Enten ved
din læser hvor du har taget passagen, og forsigtighedsreglen er unødvendig,
eller han ved det ikke, og du ydmyger ham. Anatole France

Fra : Kong Kent

Dato : 29-01-05 14:58

> Han havde bragende økonomisk succes i to helt forskellige territorier -
> fly
> og film.

Og dette tillægger du ene og alene det faktum at han tissede i flasker? Dvs.
hvis vi lærer alle små børn, at de skal pisse i deres sodavandsflasker i
stedet for toiletterne, så opfostrer vi lutter genier, og behøver slet ikke
anden uddannelse end netop det lille pis-i-flaske-trick?

> Som også sagt godt og stærkt af andre på denne ng så er venskab en flygtig
> sag

Nu skal man godt nok passe på med ikke at tro på alt hvad folk herinde i
NG'erne siger

Vi husker vel alle ham gutten der huserede herinde i utallige ng'ere. Han
var ensom, havde ingen venner i virkeligheden og hvad bragte det ham? Et reb
omkring et træ i haven! Er det vejen frem? Næppe.

Dem der "sagtens kan undvære venner" er kun dem der ingen har eller har
haft, for de fatter ikke vigtigheden i at have gode venner. Jeg kunne ikke
leve uden min bedste kammerat. Har haft ham siden jeg startede i
børnehaveklasse tilbage i 1983, og her 22 år senere er vi stadig bedste
venner. Jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden ham i visse
situationer. Venner er uundværlige. Måske ikke i døgnets 24 timer, men det
er nu skønt nok at vide, at man altid har nogen der kan hjælpe når man
kommer ud hvor man ikke kan bunde. Det sker jo for os alle i ny og næ...

> En TILSYNELADENDE selvmodsigelse kaldes et PARADOKS, og sætter tanker
> igang - men ordkløvere kommer ikke videre end til pedantisk kværulantisk
> fnidder

Masse lange ord med fine stavelser, der kun kan bruges til én ting: Skræmme
livet af en elev i 8. klasse til en diktat. Din sætning er jo intet mindre
end fuldstændig ligegyldig. Hvad var pointen med den? Ville du vise dine
skrivemæssige muskler? For var dét hensigten, så er jeg altså ikke
imponeret. Jeg ejer også et eksemplar af fremmedordbogen, og ved et par
tilfældige opslag kan jeg også virke lærd og dannet.

Den der bruger store ord gør det som regel for at imponere. Et lettere
skalkeskjul for at skjule ens fejl og mangler på selvsamme område. Kunsten
er jo at kunne formulere sig på en måde således alle kan følge med.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 16:00

> Og dette tillægger du ene og alene det faktum at han tissede i flasker?
Dvs.

Citer hvad du mener kan misforstås, som at jeg anser praktiske
urinerings-arrangementer som medvirkende til hans fly+film succes?
Jeg syns ikke jeg har skrevet noget i den retning.

> [...]
> er nu skønt nok at vide, at man altid har nogen der kan hjælpe når man
> kommer ud hvor man ikke kan bunde. Det sker jo for os alle i ny og næ...

Vi er nogle stykker, der har det forbandet godt i eget selskab. Jeg
underbygger med citater fra genier til sidst i dette indlæg

> [...]
> end fuldstændig ligegyldig. Hvad var pointen med den? Ville du vise dine
> skrivemæssige muskler? For var dét hensigten, så er jeg altså ikke

"At rense sproget, for fremmedord er intet mindre end et attentat på dets
liv". Vilhelm Grønbech
Men du må gerne give eksempler på at jeg kunne have brugt enklere og mere
danske ord - jeg er modstander af snobberi og blær, men tyer til lange ord
når jeg ikke kan finde et lige så dækkende på dansk.

> [...]
> skalkeskjul for at skjule ens fejl og mangler på selvsamme område. Kunsten
> er jo at kunne formulere sig på en måde således alle kan følge med.

"Ensomhed er godt, når man har fred med sig selv og en bestemt
opgave at løse. Goethe

" I ensomhed æder mennesket sig selv, i gruppen ædes man af
andre. Vælg selv. Nietzsche

"Stig kun ned i ensomhed, måske kommer du - hvem hved - gennem ensomhedens
port ud til noget frit og stort, og det fælles - store fund - lå på
ensomhedens bund. Otto Gelsted.

" Ethvert mennesker, der har lidenskab, er
noget ensom. Det er kun savlehovederne, der altid går op i det selskabelige.
Søren Kierkegaard

" Vær på vagt overfor de gode og de retfærdige. De hader de ensomme
Nietzsche

"Et menneske, der lader sig lede af fornuften, er langt friere
i en stat, hvor han lever i overensstemmelse med den fælles lov, end i
ensomheden hvor ingen lov gælder"Nietzsche Rousseau

"Kravet om at blive elsket er den yderste arrogance.Nietzsche

" Andre mennesker er ganske forfærdelige. Det eneste udholdelige selskab er
en selv.Oscar Wilde

" Be good and you will be lonesome.
Mark Twain

" De velopdragne modsiger andre Mennesker. De vise modsiger sig
selvOscar Wilde

" Den fromme er aldrig ensom. Nietzsche

" Den selvoptagne skal ingenlunde dømmes, før man ved, hvad han er
optaget af. Frithiof Brandt 1892-1964

" Det går tilbage. Holberg talte helst med kvinder. Søren
Kierkegaard talte helst med børn. Jeg taler helst med mig selv. Palle
Lauring

" Loneliness for a certain time is necessary in order that a
creature may become completely permeated with his own soul - cured and hard.
Nietzsche

" Other people are quite dreadful, the only possible society is one's
self. Oscar Wilde

" The lonely one offers his hand too quickly to whomever he
encounters.Friedrich Nietzsche

"The thinker does not need applause, if he is sure on his own. Nietzsche

" Let there be spaces in your Togetherness.
Kahlil Gibran

"Den lykkelige kvinde bryder sig ikke om selskabelighed. Balzac

"Den, som ikke synes om ensomhed, vil ikke elske friheden. Arthur
Schopenhauer

Ethvert mennesker, der har lidenskab, er noget ensom. Det er kun
savlehovederne, der altid går op i det selskabelige. Søren Kierkegaard

Alle mennesker er lidt mærkelige, undtagen du og jeg, og selv du er lidt
mærkelig. Robert Owen

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-05 11:15

> [...]

> stadig bedste venner. Jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden
> ham i visse situationer. Venner er uundværlige.

Vi kan konstatere, at venner er uundværlige for dig. Om venner er
uundværlige for andre, bør du nok overlade til selvsamme andre om at
vurdere.

Og så er jeg forøvrigt ikke enig med dig.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 01/29/05)

Fra : Hobert Idiart

Dato : 05-02-05 22:54

Jens Bruun wrote:
> [...]
>

> Vi kan konstatere, at venner er uundværlige for dig. Om venner er
> uundværlige for andre, bør du nok overlade til selvsamme andre om at

Generelt kan man sige, at dem som ikke kan undvære det at have venner,
er svage mennesker.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 06-02-05 10:21

> Generelt kan man sige, at dem som ikke kan undvære det at have venner, er
> svage mennesker.

For helvede Hobert! Hver gang man er lige ved at fatte en lillebitte smule
sympati for dig, så lyner du ned og pisser på os allesammen.
Det er sgu' ikke sært at du ingen venner har - og inden du begynder at gale
op: Nej, det er *ikke* fordi du er stærkere end alle andre mennesker!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-05 14:01

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Det er sgu' ikke sært at du ingen venner har - og inden du begynder at
> gale op: Nej, det er *ikke* fordi du er stærkere end alle andre mennesker!

Det er platumuligt at "pisse" på nogen på usenet.
Vi er allesammen tykhovedede, afstumpede og ligeglade - slap af.

Alle føler vi os stærkere og klogere end andre mennesker og ingen kan måle
og sammenligne denne styrke objektivt
Internettet er extremisternes tumleplads.- og biblens ord om "ikke sætte sit
lys under en skæppe" udleves tit og ofte, why not?

" Gamle Rousseau havde mod til at sige, at han var den
ædleste mand i verden. Alle vi andre nøjes med i stilhed at tro det samme
os selv". Aldous Huxley

"Ved beskedenhed udslettes nogle af de bedste intellekter. Nietzsche

"Ægte storhedvanvid er bedre end falsk beskedenhed. Erik Clausen

Beskedenhed og ærgerrighed finder man aldrig sammen.
Beskedenhed er sjælens ligegyldighed og bekvemmelighed, ærgerrigheden
derimod er virksomhed og glødende iver. La
Rochefoucauld

"I am not a man. I am dynamite.Nietzsche

Fra : ThomasB

Dato : 06-02-05 12:09

> Generelt kan man sige, at dem som ikke kan undvære det at have venner, er
> svage mennesker.

Generelt kan man ikke sige en pind, for mennesker er forskellige.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 11:35

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> ahhh... så grunden til du agiterer for at pisse i flasker, og skide i
poser

JEG HAR ALDRIG AGITERET SOM DU SKRIVER

Jeg har nævnt nogle rutiner som jeg selv har gode erfaringer med og som kan
overflødiggøre hjemmehjælpere og plejehjem og give de gamle værdighed og
mindre hududslet og irritation pga bleers masen ekskrement mod hud i timevis

Min artikel i Ugeskrift for Læger anerkendtes af min overlæge-modpart, der
foretrækker kirurgi og farmaka frem for selvhjælp, som en vigtig response på
et kæmpestort problem.

Hvis din selvtillid er farisæisk "Tak Gud at jeg ikke er som de
urin-inkontinente", hvilket klart gælder TV-lægens, så husk
Nietzsche-fyndordet om at "Medlidenhedens gyldne skeder dækker misundelsens
stikkende kårde" og husk at godhedsindustrien lever på ynk dvs foragt for
svage.
Liberalister ønsker, at folk får selvtillid via selvhjulpenhed

Jesus ynkedes over syge og hjalp dem. Vi er blevet lidt hooked på at give
dårlige hjælp med skattestjålne midler - pengene har det bedst i borgernes
lommer, hvor de kan skabe trivsel så folk slet ikke har tid at bede om
medlidenhed og lege syge.
Foragt for lugt er farisæisk. Ikke at du flyr fra giftige ammoniakdampe, der
kan ætse dine slimhinder, men at du ser ned på tabere med kropslugt.

Udvid synsfeltet vedr ynk-misbrug til flomofre. Behøver de vort dyre
osmotiske drikkevandsrensning? Hjælper vi for ofrenes skyld eller for vor
egen egoistiske forfængeligheds skyld. Skader vi ikke harmoniske
lokalsamfund ved at tvinge landbyboer sammen i hjælp-byer hvor der er strøm
så vor højteknologi kan virke?

Hvem vil anerkende, at der er ting vi kan misunde ved ulandsfolks liv? Vi
forlanger de skal leve som os, for at flygte fra at vort liv er gjort
kunstigt og fremmedgjort og ulykkeligt. Enhedslistens krav om rigdom til
importerede muslim-arbejdsløse er ren ondskab

Fra : Kong Kent

Dato : 29-01-05 15:07

> [...]
> foretrækker kirurgi og farmaka frem for selvhjælp, som en vigtig response

Nu er du fan'me naiv, Bo. Hvorfor tror du, at din "overlæge-modpart"
foretrækker kirurgi og farmaka? Ville du ikke også foretrække folk handlede
i din butik fremfor naboens? Han prøver sq da bare at redde sit eget skind
og tjene en masse penge. Han får jo ikke noget ud af, at folk hjælper sig
selv, men han tjener derimod styrtende med penge når han og hans kammerater
bliver rigt belønnet af folk der køber sig fattige i kirurgiske indgreb og
medicin. Jeg troede virkelig du havde mere indsigt end som så.

> [...]
> der
> kan ætse dine slimhinder, men at du ser ned på tabere med kropslugt.

Jeg siger ikke man er taber fordi man har kropslugt. Men der sker da ikke
noget ved at rense sig selv i ny og næ, således man ikke er til gene for sig
selv og sine omgivelser. Der er sq ikke ret mange der synes daggammelt pis
der hænger i tøjet hos en gammel mand der pissede i bukserne for fire dage
siden lugter særlig godt, når man står i kø bag selvsamme i Føtex i 10
minutter pga. travlhed lige før lukketid. Så ville ens sympati godt nok være
større, hvis selvsamme havde været i bad og lugtede af frisk Nivea eller
Sanex, ikke? Eller foretrækker du ligefrem at folk går og lugter af urin og
afføring?

> osmotiske drikkevandsrensning? Hjælper vi for ofrenes skyld eller for vor
> egen egoistiske forfængeligheds skyld.

Du kan jo eventuelt selv spørge en ældre beboer på et plejehjem hvad han
helst vil? I bad i ny og næ, samt adgang til toilet, eller bare skide i en
pose hist og pist, pisse i kaffekoppen og ellers kun gå i bad når vandet
ufrivilligt går i bukserne.

> Skader vi ikke harmoniske
> lokalsamfund ved at tvinge landbyboer sammen i hjælp-byer hvor der er
> strøm
> så vor højteknologi kan virke?

Der er ingen der tvinger dig til at bruge nutidens højteknologi. Tag bare
til Afghanistan hvis du er så vild med at gå "back to basics", og udradere
alle de tekniske hjælpemidler den vestlige verden har udviklet de seneste
250 år. Men ak, selv der tror jeg de går i bad og skider i toiletter.

> Hvem vil anerkende, at der er ting vi kan misunde ved ulandsfolks liv?

Flyt, Bo. Flyt. Jeg har lige givet dig et godt tip om hvor tilstandene er
langt mere gunstige i forhold til din argumentation. Skid på gulvet, pis i
kopper og gå kun i bad når der er godt vejr... Afghanistan er lige et sted
for dig

> [...]
> kunstigt og fremmedgjort og ulykkeligt. Enhedslistens krav om rigdom til
> importerede muslim-arbejdsløse er ren ondskab

Enhedslisten er en flok idioter der går ind for planøkonomi, genindførelse
af kommunisme som det statsstyrende organ i verdens samfund, og generel
afsky for enhver form for selvdrift. De går også ind for terror mod
statsledere, så jeg ville ikke ligge alt for meget i hvad disse
repræsentanter for de autonome siger. De er nogle værre tumper, og heldigvis
er der ikke nok af dem til, at det er nødvendigt for resten af folketinget
at tage dem med i nogle beslutningsprocesser. De er bare pauseklovne. Lad os
ikke ophøje dem til mere end blot det. Det er de ikke værd.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-05 15:33

> [...]
> bliver rigt belønnet af folk der køber sig fattige i kirurgiske indgreb og
> medicin. Jeg troede virkelig du havde mere indsigt end som så.

Hvis overlægen var privat forretningsdrivende, så kunne man undskylde, at
han sadistisk vælger kun at anbefale torturløsnigner til de gamle - bleer og
ineffektiv medicin og kirurgi.
Men han lever af skattesjålne midler og har ansvar for FÆLLESSKABET og skal
være alsidig
Men det er DR og TV2 heller ikke
Staten holder aldrig sine løfter om at være demokratisk dvs se på hele
folkets behov og ikke kun de magtfulde interessegruppers

> [...]
> siden lugter særlig godt, når man står i kø bag selvsamme i Føtex i 10
> minutter pga. travlhed lige før lukketid.

Hvis det passer, at din sarte næse har været generet af en olding i
supermarkedskøen, så kunne du have trådt et skridt tilbage. Jeg tror ikke,
at han omklamrede dig.

> [...]
> pose hist og pist, pisse i kaffekoppen og ellers kun gå i bad når vandet

Mine løsninger er SUPPLEMENT til bad og toilet og står på ingen måde i vejen
for dem. Hvorfor opdigter du sådant perfidt sludder. Når Piet Hein skriver
"Man dutter folk en mening på/hvis vanvid alle kan forstå" er det ment som
advarsel og kritik, men du oplever det som oplæring i demagogi-trick, måske?

> [...]
> alle de tekniske hjælpemidler den vestlige verden har udviklet de seneste

Jeg kritiserer, at vore nødhjælpsarbejdere ifølge TV-DK4 d.d. kun vil
skaffe drikkevand via højteknologiske osmose-anlæg, som kun kan bruges i
storbyer med elektricitet.
Røde Kors er altid skadevolder - aldrig nød-afhjælper(som de var da Henri
Dunant stiftede båre-kompagniet i 1852).

> [...]
> afsky for enhver form for selvdrift. De går også ind for terror mod
> statsledere, så jeg ville ikke ligge alt for meget i hvad disse

Trist at Pernille RT er så lækkert et skår - ligesom pornotrolden fra
kristendemokraterne - disse anti-danske fascistpartier bør begge ryge ud af
folketinget 8 feb

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 00:33

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> [...]

Denne geniale film er både USA-historie om luftfarts-korruption og
Edison-genialitet OG et studie i genialitet drevet af fobi

> [...]
> Det er nu en gang nemmere at finde venner ved at bygge drager, end ved at
> sidde og klemme lort ud i en pose i en fyldt biografsal.

Howard Hughes havde typisk protestantisk etik der gjorde ham ambitiøs ud i
det extreme - drevet af hygiejnehysterisk skyldfølelse . Moderen havde gjort
ham syndsbevidst og neurotisk ud i det extreme, og han var heldig at være
rette mand på rette sted , idet hans arvede kæmpeformue og havde
vovehals-mentalitet(måske DNA-skabt cortisol-profil), så han blev værdifuld
for både Hollywood-filmudviklng og fly-udvikling. Han evnede vildt
chancerytteri "Brinkmanship" - og vandt over en korrupt senator -
virkeliggjorde den amerikanske drøm og var frihedskæmper og fik udskudt
PANAMs opslugning af hans flyselskab TWA til efter hans død.
Han tumlede med store planer og var filmmogul, der kunne få enhver skønhed,
så han fnidrede ikke rundt i opsøgning af smalltalk venskaber som måske du
og jeg kan finde på i svage stunder.
Fordi han var genial og ret ligeglad med, hvad folk tænkte om ham, så
skammede han sig ikke over at tisse i flasker , når han afsondrede sig fra
omverdnen. Konformister der er drevet af gruppepres vil frygte at blive
kaldt sindsyge, mår omverdenen forarges vedr sådant.

> Så bliver alle jo modige, min ven. Flere banaliteter du vil spilde vores
> tid med?

Glistrup har modigt afsløret skattesystemet og muslm-farerne, fordi han var
opdraget til at være ambitiøs og - som hans kone siger : "hvis han havde
fortsat med blot at være Danmarks rigeste advokat, havde han været som en
løve i et bur".
Howard Hughes var et tilsvarende extremt modigt geni. Papirnussere som
Einstein har intet risikeret. Folketinget består stort set af svagpissere
der følger den slagne vej, men Søren Krarup var modig da han i 1985 i
annoncer i alle landets aviser advarede mod at give penge til Røde Kors
indsamling, da den var begyndt at handle om muslimfolkevandring, der vil
fratage vort fædreland sine gode fremtidsmuligheder.

> [...]
> "Det er ikke sidste gang der sker noget du ikke kan kontrollere. Noget du

Filmen har netop den "banale filosofi", som du har pillet ud af min
trådstart. Se filmen og lad os så genoptage debatten.

> Der er ingen der kan mere end de kan. Så nemt er det. Hvorfor lukke sådan
> noget forfærdelig vås ud? Jeg har fan'me aldrig set så meget ligegyldig og
> tåbeligt i ét indlæg.

At "kunne mere end man kan" er et velkendt paradoks
Filmen kan også fortættes til bibelcitatet: "Tro kan flytte bjerge"..
Matthæus 17,20 eller 21,21:
17,20 Han sagde til dem: »Fordi I har så lille en tro. Sandelig siger
jeg jer: Har I en tro som et sennepsfrø, kan I sige til dette
bjerg: Flyt dig herfra og derhen! og det vil flytte sig. Og intet
vil være umuligt for jer.
21,21 Jesus sagde til dem: »Sandelig siger jeg jer: Hvis I har tro og
ikke tvivler, kan I ikke alene gøre det med figentræet, men også
sige til dette bjerg: Løft dig op og styrt dig i havet! og det
21,22 vil ske. | Alt, hvad I beder om i jeres bønner, skal I få, når I
tror.«
Eller 1. Korinterbrev 13,2:
13,2 Og om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og
ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke
har kærlighed, er jeg intet.

> På engelsk: "Ignorance is bliss"

Hannah Arendt, Mogens Glistrup og Friedrich Nietzsche har øjnene stift
rettet på fremtiden og spilder ikke tid med at bekymre sig. Det er ikke
fordi de er ignoranter, men fordi de fokuserer på det væsentlige.
Livet er for kort til at bekymre sig om hævnfnidder og andre småting. . Den
der lader sig skræmme, skal begraves i en rendesten.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-05 11:43

Der er påfaldende lighed mellem geniet HCAndersen og Howard Hughes, som
beskrevet i Scorcese-filmen "The Aviator"

Fordi en FRI tidsalder lod genierne blomstre frit, sprang de ud og lod indre
dæmoner arbejde for en god sag.

Nutidens emsige, nævenyttige overbehandling-for-behandlernes-skyld holder
folk tilbage.

Howard Hughes var pæset frem til hygiejnehysteri og dybt ulykkelig i
perioder, men ingen påduttede ham lykkepillespændetrøje, ingen gjorde ham
til Zombie. Venner trak ham væk fra rampelyset når hans periodevise sindsyge
kunne have smadret firmaet, men stort set fik han lov at løbe linen ud

"Galningen som fremturer i sin galskab, bliver viis" William Blake

HCA var indbildsk og forfængelig, selvoptaget og extrem-egoistisk - uden
følsomhed for sine omgivelser. Extremt usympatisk at omgås. Men nogle, især
tyske fyrster, indså hans genialitet og sørgede for, at han ikke
undertryktes af middelmådige Collin- og Heiberg- jantelovsmafiaer i
småtskårne provins-København.

"Stoppenålen regner sig for synål og senere endog for en brystnål
Strygejernet bilder sid ind det er en dampkedel, der skal ud på jernbanen og
trække vogne. Hjulbøren anser sig for en kvartkaret fordi den går på et
hjul,
Gyngehesten taler ikke om andet end træning og fuldblodsheste.
- Enhver har sin specielle livsløgn, alle vil leve over deres forhold bryste
sig og kaste blår i øjnene på hver andre.(Friedell om HC Andersen)

"Det er med kærlighed som med skildpadde. De fleste kender kun forloren.
H.C. Andersen

"... Jeg har nu på hele denne rejse været hidset på at besøge fruentimmer
Hvor træt jeg var, besluttede jeg dog at se denne slags; gik op i et hus;
der kom en dame, som solgte menneskekød, fire fruentimmer trådte op for mig.
Den yngste var, sagde de, atten år. Jeg bad hende blive; hun var så god som
i bar særk; jeg havde så ondt af hende. Jeg betalte madammen 5 frank, gav
hende, da hun bad mig derom, men gjorde ikke noget; så kun på det stakkkels
barn, der aldeles blottede sig og syntes forundret over, at jeg kun så på
hende. H.C. Andersen

"For hvert år, der går, beundrer og elsker jeg H.C. Andersen inderligere som
digter og sætter mindre og mindre pris på ham som menneske. Hvor er jeg dog
taknemmelig for, at jeg ikke har kendt ham. Henry
Hellssen