DVD-profiler
Fra : Maria de Francis

Dato : 28-01-05 11:32

Sorry hvis det er OT!

Jeg har efterhånden fået nok af rodet på mine film hylder. Nu skal der ske
noget seriøst. Det er hændt flere gange, at jeg er kommet hjem med en film,
jeg allerede havde. "Ah, god film, den må jeg da virkeligt have hjem på
hylden".... Nogle gange har jeg kunne bytte den, men andre gange er der
andre der er blevet glade for en god vært/værtinde-gave. Nu MÅ jeg lave den
database. Enten i Access, et hjemmelavet java program eller i DVD profiler.
Jeg har i første omgang downloaded DVD-profiler i den gratis version, for at
prøve den af. Umiddelbart ser den god ud og jeg kan se i de gamle arkiver
her i news-gruppen, at flere er glade for den.

Nu til sagen: Kan man umiddelbart opgradere til købe-versionen, uden at
skulle starte forfra igen, støn ralle.... (ingen skal få mig til at sige at
jeg har for mange film, det kan jeg ikke have, kun for lidt plads)

Jeg kan ikke se noget om det inde på deres site, men det giver sig måske i
programmet, når jeg begynder at skrive filmene ind? Hmmm.....jeg prøver lige
at skrive et par film ind.

Mvh
Maria

--
Der eksisterer kun nuet for dig.
"For et øjeblik siden" - er historie og "om et øjeblik" -

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-01-05 12:27

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in
message news:LwoKd.43$m5.16@news.get2net.dk

> Nu til sagen: Kan man umiddelbart opgradere til købe-versionen, uden at
> skulle starte forfra igen, støn ralle.... (ingen skal få mig til at sige at
> jeg har for mange film, det kan jeg ikke have, kun for lidt plads)

Ja, din database med dine film bevares både ved opgraderinger til nye
versioner og ved installering af købeversionen.
Hvis du vil sikre dig at din database ikke går tabt, selv hvis din
computer skal skiftes ud, kun du via "My Profiler" funktionerne gemme
din database på internettet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-01-05 14:27

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du vil sikre dig at din database ikke går tabt, selv hvis din
> computer skal skiftes ud, kun du via "My Profiler" funktionerne gemme

Lyder godt. Jeg vil godt opgradere hvis det virker godt. Det er ikke
specielt dyrt for et godt værktøj, hvis det viser sig at det er det.

Mvh og tak for hjælpen
Maria

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-01-05 14:44

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote

> Lyder godt. Jeg vil godt opgradere hvis det virker godt. Det er ikke
> specielt dyrt for et godt værktøj, hvis det viser sig at det er det.

Jeg er superglad for DVDprofiler, specielt erdet praktisk med alle de
sortringer og mulighed for at lñgge sin samling online. (så kan vi altid
kigge på morbidangels samling og blive misundelige)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-01-05 21:45

On Fri, 28 Jan 2005 13:43:49 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

> [...]
>sortringer og mulighed for at lñgge sin samling online. (så kan vi altid
>kigge på morbidangels samling og blive misundelige)

Så kan jeg blive misundelig på at alle de penge jeg har brugt på film,
kunne jeg have købt mig et lille hus i spanien for =)~
Nej nogle gange ønsker jeg at jeg var på bar bund og startede
samlingen forfra, kunne nok have sparet 25% og der var nok et par
hundrede film jeg ikke ville have købt, men det let at være bagklog.
På et tidspunkt vil du nok også nå de to tusind film.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 00:44

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kan jeg blive misundelig på at alle de penge jeg har brugt på film,
> kunne jeg have købt mig et lille hus i spanien for =)~

Ja, det er ikke meget ved siden af.
Det er en imponerende samling, jeg næppe selv kommer i nærheden af
foreløbigt. Og der er ellers mange på din liste, jeg godt kan have på "to
have-listen".

> Nej nogle gange ønsker jeg at jeg var på bar bund og startede
> samlingen forfra, kunne nok have sparet 25% og der var nok et par
> hundrede film jeg ikke ville have købt, men det let at være bagklog.

Men jo flere man får, jo mere selektiv bliver man nok. Jeg kan godt se at
jeg kommer til at skille mig af med et par stykker, der ikke siger mig så
meget. Og så være en smule mere selektiv i fremtiden. Og så har jeg endda
stadig altfor mange videofilm på lager. De bliver det næste problem.

Hvordan får du plads til alle de film?

Mvh
Maria, der stopper "profileringen" for i aften...og fortsætter i morgen. Nu
skal der SES film istedet for at indlæse dem.

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Maria-de-Francis

Fra : Grin

Dato : 28-01-05 12:33

On Fri, 28 Jan 2005 11:32:07 +0100, "Maria de Francis"
<maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in dk.kultur.film:

> [...]

>programmet, når jeg begynder at skrive filmene ind? Hmmm.....jeg prøver lige

Du går ind i "filer" menu og der finder du en funktion til at tage backup/gendan
profildatabasen.

Jeg tror de er en begrænsning i hvor mange film du kan lægge ind i dvdpro, så
lav et par stykker, og prøv så at slette dvdpro, installere den igen og gendan
profildatabasen. Så får du svar på hvorvidt du kan gendanne databasen i den
fulde version fra den gamle.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Jan Andersen

Dato : 28-01-05 14:23

On Fri, 28 Jan 2005 12:33:02 +0100, Grin
<grinlidt@GRINpostBORTkasse.org> wrote:

>Jeg tror de er en begrænsning i hvor mange film du kan lægge ind i dvdpro,

Sikkert, men jeg har set samlinger på over 6000 dvd'er, så grænsen må
være pænt høj.

Der er ihvertfald en begrænsning i, hvor mange "data" du får lov til
at uploade til myprofiler. Hvis du retter data på alle dine dvd'er og
derefter låser dem når du hurtigt denne grænse i den gratis udgave af
dvdprofiler. Jeg nåede den allerede ved omkring 350 dvd'er.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Grin

Dato : 28-01-05 17:26

On Fri, 28 Jan 2005 14:23:12 +0100, Jan Andersen <FOSjklaml@FOSmail.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>Sikkert, men jeg har set samlinger på over 6000 dvd'er, så grænsen må
>være pænt høj.

Hvis der ikke en en begrænsning på trail version, så er det godt gået.

Fra : Maria de Francis

Dato : 28-01-05 14:29

"Grin" <grinlidt@GRINpostBORTkasse.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> gendan
> profildatabasen. Så får du svar på hvorvidt du kan gendanne databasen i

Det prøver jeg.

Mvh og tak for hjælpen
Maria

Fra : Jesper

Dato : 28-01-05 15:27

> [...]

> programmet, når jeg begynder at skrive filmene ind? Hmmm.....jeg prøver lige

Kære Maria;

Gratisversionen er så god at det er penge ud af vinduet at købe
købe-versionen. Hvis du uploader din liste, så kan din maskine gå ned og
du kan miste alle dine data, men så kan du bare gendanne listen ved at
hente den fra serveren, det gjorde jeg da drivecontaineren jeg kører
Windows 2000 i under Virtual PC på Mac en dag stod af.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Maria-de-Francis

Dato : 28-01-05 23:00

> [...]
> --
> Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...

Ja, jeg kan godt se pointen, for den virker faktisk godt i gratisversionen.
Det endte dog med at jeg købte den og nu virker den uden reklamer og med
bedre opløsninger på billederne, men billederne kan man jo selv uploade i en
anden udgave ved jeg, det var der vist een i denne newsgruppe, der havde
gjort med godt resultat.

Jeg synes den er ganske genial, det går hæderligt hurtigt, især efter jeg
koblede min kæreste på at indtaste stregkoder (eller koblede han sig selv på
det?)
De features der er indbygget med at gemme backup og gendanne
profildatabasen, gjorde at jeg kunne bruge de indtastninger han have lavet i
en gratisversion, hente nye billeder med min købeversion og uploade hele
tjavset.

Men for pokker hvor tager det lang tid at komme i bund med bunkerne. Det
kommer til at tage den ½ nat før vi er færdige. Men det er også lidt fedt at
opdage hvor mange film der gemmer sig, der er flere titler jeg havde glemt
jeg havde. Og så var der faktisk dobbeltudgave af flere... Og andre hvor jeg
spekulerer på hvor 1'eren mon er blevet af. Og andre der bare skal ud på et
tidspunkt, fordi de er for ringe.

Eneste problem so far er at jeg ikke kan finde stregkoden til LOTR FOTR
extended gift set. Den havde en løs seddel med stregkoden, ligesom de andre
2 havde det. Øv...og på Axel kan man ikke se bagsiden i en højopløselig
udgave, som man ellers kan. Nå der er ikke andet for end at jeg må ned og
lure den i en butik, jeg vil godt have den rigtige med.

Mvh
Maria

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 28-01-05 23:50

Maria-de-Francis wrote:

> [...]
> udgave, som man ellers kan. Nå der er ikke andet for end at jeg må ned og
> lure den i en butik, jeg vil godt have den rigtige med.

Nu ved jeg ikke om det er Region 1 eller 2 din LOTR box er på.
Men www.loaded247.com har stregkoderne stående blandt oplysningerne
på filmene. Du skal bare huske at fjerne første og sidste ciffer på tallet.

mvh Magnus

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 02:40

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men www.loaded247.com har stregkoderne stående blandt oplysningerne
> på filmene. Du skal bare huske at fjerne første og sidste ciffer på

Det er ganske vist en reg 2 udgave, men det havde ikke gjort noget endda.
Jeg har en stregkode på dvd-kassetten af FOTR, men den giver så ikke den
rigtige udgave, nemlig extended gift edition, som de andre 2 gør. Lige
præcist denne udgave kan jeg ikke finde inde på loaded247.com, men ellers
tak for hjælpen. Jeg kommer nok til at skulle på exkursion i morgen, hvis
jeg ikke finder det ark papir med koden på.... hvis der ellers er nogle
shops, der har den endnu.

Mvh
Maria

Fra : Grin

Dato : 29-01-05 10:32

On Fri, 28 Jan 2005 22:59:41 +0100, "Maria-de-Francis"
<maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> wrote in dk.kultur.film:

> [...]
>udgave, som man ellers kan. Nå der er ikke andet for end at jeg må ned og
>lure den i en butik, jeg vil godt have den rigtige med.

Prøv denne ean.:706710068723 Så kan du i det mindste få 1 version med i dvdpro.

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 11:40

> Prøv denne ean.:706710068723 Så kan du i det mindste få 1 version med i
> dvdpro.

Det er den jeg har brugt kan jeg se, og den giver korrekt nok at det er
entended version, nummeret stod i bunden af dvd-kassetten. Forskellen er at
der faktisk var et andet ean-nummer på det løse ark papir, der oprindeligt
sad på kassen. Jeg har gemt disse sedler fra TTT og ROTK og de virker
glimrende, man får simpelthen de sidste oplysninger med om hvad der fulgte
med i kassen. Jeg håber på det manglende nr dukker op, når jeg bliver færdig
med oprydningen, der er en tendens til at der bliver frygteligt roder her,
så snart jeg giver mig til at rydde op og sætte i system. Underligt.

Men tak for hjælpen

Mvh
Maria

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-01-05 14:44

"Maria-de-Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:9ByKd.218$Fw4.130@news.get2net.dk...

> [...]
> højopløselig udgave, som man ellers kan. Nå der er ikke andet for end at
> jeg må ned og lure den i en butik, jeg vil godt have den rigtige med.

Man kan taste film ind i DVDProfiler vha. titlen i stedet for stregkoden.
Det gjorde jeg selv med to af mine LOTR Gift Sets fordi jeg kun havde den
dér seddel fra den tredje.
Jeg har også købt en del film på det seneste, hvis stregkoder DVDProfiler
ikke vil kendes ved. Det er typisk film hvor koden begynder med 050582.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 15:11

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan taste film ind i DVDProfiler vha. titlen i stedet for stregkoden.
> Det gjorde jeg selv med to af mine LOTR Gift Sets fordi jeg kun havde den
> dér seddel fra den tredje.

Ok, det bliver jeg nødt til at prøve, jeg kan se på din collection at det
virker at lægge den på "manuelt". Nu har jeg fået ind i hovedet at det skal
være den rigtige version.

Mvh og tak for hjælpen
Maria

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-01-05 16:39

"Maria de Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:SPMKd.99$Xk5.23@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Ok, det bliver jeg nødt til at prøve, jeg kan se på din collection at det
> virker at lægge den på "manuelt". Nu har jeg fået ind i hovedet at det

Jeg ved ikke om det er dig eller mig der ikke helt har forstået, så på
forhånd undskyld hvis jeg er lidt for forklarende:
Der *er* den rigtige version du får ved at vælge "add by title". Det er den
samme version af filmen og den samme beskrivelse, billede o.s.v. som hvis du
taster stregkoden ind.
Du trykker bare ctrl + insert og vælger "by title" på fanebladet øverst. Så
skriver du titlen (eller finder den på listen), vælger den rigtige
landevariant, trykker "preview" for at tjekke, and Bob's your uncle!

HTH

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 18:15

> [...]
> Så skriver du titlen (eller finder den på listen), vælger den rigtige
> landevariant, trykker "preview" for at tjekke, and Bob's your uncle!

Det er da smukt at du gider. Den feature skal jeg lige prøve af næste gang
jeg går ind i DVD-pro igen. Jeg fik ikke de rigtige billeder på, da jeg
gjorde det, men......tada....jeg fandt stregkoden istedet og lagde den op på
den nemme måde.
Jeg sad ellers lidt tid og legede med det og lagde nogle andre billeder på
selv, men valgte den nemme løsning, da jeg fandt koden. Siden skal alle film
derinde nok lige pudses af i data. Der skal sikkert tilføjes lidt her og
der.

Nu vil jeg pause lidt og se at få nogle hylder klar til at sætte film ind på
igen. Der var engang et skrivebord her i 'puterrummet, og et par sofaer i
A/V-stuen. Nu er der film allevegne. *LOL*

Men godt nok program synes jeg. Gad vide om der findes noget tilsvarende til
musik CD'er og videobånd?

Mvh
Maria

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Maria-de-Francis

Fra : HKJ

Dato : 28-01-05 21:21

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in message
> Nu MÅ jeg lave den
> database. Enten i Access, et hjemmelavet java program eller i DVD
profiler.

Jeg syntes at DVD profiler har et par mangler, nemlig at deres support for
stregkoder er elendig og at du ikke har mulighed for at sætte en DVD
placering ind (Hvoran skal man så kunne finde DVD'en).

Me hvis de par ting engang bliver fixet, så skifter jeg mit hjemmelavede
program ud med DVD profiler.

Fra : Maria-de-Francis

Dato : 28-01-05 23:33

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> placering ind (Hvoran skal man så kunne finde DVD'en).
>
> Me hvis de par ting engang bliver fixet, så skifter jeg mit hjemmelavede

Nå for pokker. Så har jeg nok været heldig, for der er indtil nu været ca 10
af de indtil 359 titler, der ikke kar været stregkode-support på. Det synes
jeg ikke er galt. Og bestemt mindre arbejskrævende end at taste dem ind i
hjemmelavet database. (Og så ser jeg lige bort fra at det er kæresten, der
har gjort det efterhånden
Mht til at kunne finde DVD'erne, så kan jeg godt se hvad du mener, at man
ikke kan putte en DVD ind på et bestemt nummer. Her gør det ikke så meget,
for jeg sorterer dem alligevel alfabetisk. Og har tænkt mig at sætte dem op
på hylder i samme system. Men få undtagelser...fx LOTR-filmene, der har en
plads sammen med figurerne og bøgerne dertil. Og de bliver tilføjet
DVD-profiler i meget tilfældig orden, nemlig efterhånden som vi tager
bunkerne ind på skrivebordet.

Til gengæld ville jeg godt have haft en stregkodescanner ved hånden.

Hvad bruger du selv som hjemmelavet program? Java eller en database, eller
måske noget helt andet?

Mvh
Maria

Fra : HKJ

Dato : 28-01-05 23:46

"Maria-de-Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> wrote in
message news:34zKd.227$295.45@news.get2net.dk...

> [...]
> hjemmelavet database. (Og så ser jeg lige bort fra at det er kæresten, der

Jeg har scanner omkring 100 (tro jeg det var), med en stregkode scanner, den
fandt kum omkring 10 af dem, på resten skulle koden editeres, før den
virkede.

> [...]
> for jeg sorterer dem alligevel alfabetisk. Og har tænkt mig at sætte dem

Jeg opbevare min film i kasser, jeg har ikke hyldeplads til dem. Derfor er
det meget vigtig for mig at vide hvilken kasse en film er i.

> [...]
> bunkerne ind på skrivebordet.
>
> Til gengæld ville jeg godt have haft en stregkodescanner ved hånden.

Når programmet har ordentlig support for en scanner, er det rart.
Når jeg skal ryde op, så tager jeg en bunke film og scanner, det giver mig
en lister over hvilken kasse jeg skal putte dem i. Det er en ret nyttig
funktion, da en del af min venner låner film af mig, så jeg har jævnligt en
del der skal lægges på plads..

> Hvad bruger du selv som hjemmelavet program? Java eller en database, eller
> måske noget helt andet?

Et simpelt pascal pogram samt data fra imdb. Når jeg får en ny film skal jeg
indtaste imdb navnet og scanne stregkoden, men det er udelukket at lave så
meget arbejde, for at flytte databasen over i et anden program.

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 02:56

> [...]

> den
> fandt kum omkring 10 af dem, på resten skulle koden editeres, før den

Argh...da, her gik jeg og troede at de scannere måtte være geniale at bruge.
Det var altså ikke noget problem at taste tallene ind her. Især ikke fordi
jeg overlod det meste til kæresten.

> op
>
> Jeg opbevare min film i kasser, jeg har ikke hyldeplads til dem. Derfor er
> det meget vigtig for mig at vide hvilken kasse en film er i.

Ja ok, det er et andet system.

> [...]
> indtaste imdb navnet og scanne stregkoden, men det er udelukket at lave så
> meget arbejde, for at flytte databasen over i et anden program.

Aha, gode gamle pascal. Ja, det er snart ved at være et par år siden jeg
sidste har programmeret i det. Du bruger det ikke gennem Delphi så? Der kan
man lave ok databaser, så vidt jeg husker.

Mvh
Maria

Fra : HKJ

Dato : 29-01-05 08:37

"Maria de Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> wrote in
message news:x2CKd.250$%L7.87@news.get2net.dk...

> Argh...da, her gik jeg og troede at de scannere måtte være geniale at
bruge.

Scanner er genial at bruge, hvis ellers programmet supporterer dem.

> [...]
kan
> man lave ok databaser, så vidt jeg husker.

Det er Delphi og hvis jeg brugte en del mere tid på programmet, kunne det
sikkert blive et ok program.
Men sådan noget som et scan af filmcoveret ville være et ret stort arbejde
(især delen med at scanne).

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-01-05 11:50

> [...]
> sikkert blive et ok program.
> Men sådan noget som et scan af filmcoveret ville være et ret stort arbejde

Man kan godt lave noget ok Pascal-kodning uden Delphi, men det er da langt
nemmere at lave en brugergrænseflade med.

Problemet med de hjemmelavede programmer, Delphi eller Java for den sags
skyld, er nok at lave noget der virker med indscanning af stregkoden. Du
skal have en reference på nettet, der kan fortælle hvad lige det nummer
dækker over. Det er vel det der er lidt smart ved DVD-pro.... imho.
Såfremt det ellers virker

Men jeg kan godt selv synes det er sjovt at lave et program selv, så jeg kan
godt følge dig så langt.

Mvh
Maria

Fra : HKJ

Dato : 29-01-05 12:16

"Maria de Francis" <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> wrote in
message news:3TJKd.44$Tw6.39@news.get2net.dk...

> Man kan godt lave noget ok Pascal-kodning uden Delphi, men det er da langt
> nemmere at lave en brugergrænseflade med.

Jeg har faktisk ikke set andre pascal'er, end Delphi, til windows.

> Problemet med de hjemmelavede programmer, Delphi eller Java for den sags
> skyld, er nok at lave noget der virker med indscanning af stregkoden.

Det er nu ikke det store problem, men det har programmøren af DVD profiler
desværre ikke fundet ud af endnu. Måske fordi han/hun ikke har en
stregkodelæser
Når jeg har en bunke på 30 film der skal lægges på plads, ville jeg være
meget ked af at skulle søge hver eneste film på titel, et bib med scanneren
er noget lettere.

> Du
> skal have en reference på nettet, der kan fortælle hvad lige det nummer
> dækker over.

Der bruger jeg så imdb titlen for reference til information.

> Det er vel det der er lidt smart ved DVD-pro.... imho.
> Såfremt det ellers virker

Det er helt klart en af de rigtig gode faciliteter ved DVD profiler.

> Men jeg kan godt selv synes det er sjovt at lave et program selv, så jeg
kan
> godt følge dig så langt.

Det program lavede jeg nu ikke fordi det var sjovt, men fordi jeg havde brug
for funktionerne

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-01-05 10:16

On Fri, 28 Jan 2005 21:20:36 +0100, "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>Jeg syntes at DVD profiler har et par mangler, nemlig at deres support for
>stregkoder er elendig og at du ikke har mulighed for at sætte en DVD
>placering ind (Hvoran skal man så kunne finde DVD'en).

? Det er der da i den seneste version, 2.3.1.
Location/slot.

Fra : HKJ

Dato : 29-01-05 10:46

"Jan Andersen" <FOSjklaml@FOSmail.dk> wrote in message

> ? Det er der da i den seneste version, 2.3.1.
> Location/slot.

Og der kan jeg vælge land, så langt væk opbevarer jeg altså ikke mine film

På mit nuværenden program kan jeg tage en kasse DVD'er, scanner stregkoderne
og så sige at de ligger i "Anime 3" kassen, så er alle film flyttet til den
kasse.
Jeg kan også vilkårligt søge på titel eller stregkode, dvs. når jeg har
filmen i hånden, så behøver jeg ikke at taste for at finde den, kun at
scanne den.

DVD profiler har utrolig mange andre fordele (især søge og cover scan), som
jeg gerne vil bruge og hvis jeg let kunne flytte min samling over i den,
ville jeg nok bruge de to programmer i parallel. Import fra en kommafil
ville også have virket, det bruger jeg allerede til at have en kopi af min
database på min lomme computer.

Fra : Jan Andersen

Dato : 29-01-05 19:59

On Sat, 29 Jan 2005 10:45:59 +0100, "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>"Jan Andersen" <FOSjklaml@FOSmail.dk> wrote in message
>for

>Og der kan jeg vælge land, så langt væk opbevarer jeg altså ikke mine film

LocaTION ikke locaLITY !

Det er et fritekst felt, så du kan skrive at dine dvd'er findes
indbagt i en ostelagkage, hvis du skulle have lyst til det

Findes under Personalize|Discs.

Fra : HKJ

Dato : 29-01-05 20:26

> LocaTION ikke locaLITY !
>
> Det er et fritekst felt, så du kan skrive at dine dvd'er findes
> indbagt i en ostelagkage, hvis du skulle have lyst til det
>
> Findes under Personalize|Discs.

Ok, jeg fandt det. Jeg kan åbenbart også placere en DVD fra et sæt i en
ostekage og den anden i en lagkage.
Men det er da altid en start.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 29-01-05 23:49

HKJ wrote:
> Ok, jeg fandt det. Jeg kan åbenbart også placere en DVD fra et sæt i en
> ostekage og den anden i en lagkage.

Hvad er der nu galt ved det? Det betyder bare at du kan gå ind i
Profiler hver gang du afspiller en film uanset om den er fra et sæt
eller ej og gøre Profiler opmærksom på at nu ligger den i din afspiller.
Eller hvis du af en eller anden grund skulle ha taget en af disksne med
på toilettet fordi dit spejl er gået i stykker og du har brug for at
kunne se dig selv når du barberer dig.

Tenz.

Fra : Grin

Dato : 29-01-05 20:44

On Sat, 29 Jan 2005 19:59:20 +0100, Jan Andersen <FOSjklaml@FOSmail.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>LocaTION ikke locaLITY !
>
>Det er et fritekst felt, så du kan skrive at dine dvd'er findes
>indbagt i en ostelagkage, hvis du skulle have lyst til det
>
>Findes under Personalize|Discs.

Faktisk er stien dvd/personaliser/disc, men du kan ikke skrive noget der før
dvd'en er redigeret under fanebladet disc. Derefter kan man tilføje location og
slot til disc nr. og beskrivelse.

Fra : Mikl

Dato : 30-01-05 08:28

HKJ wrote:
> [...]
> placering ind (Hvoran skal man så kunne finde DVD'en).
>
> Me hvis de par ting engang bliver fixet, så skifter jeg mit hjemmelavede

Jeg mener at der er nogen der kan få det til at fungere med
stregkodescanner. Prøv at kig/spørg i forummet på deres hjemmeside:

http://www.intervocative.com/Forums.aspx

/Mikkel

Fra : HKJ

Dato : 30-01-05 09:21

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg mener at der er nogen der kan få det til at fungere med
> stregkodescanner. Prøv at kig/spørg i forummet på deres hjemmeside:
>
> http://www.intervocative.com/Forums.aspx

Jeg kan godt scanner dem med barcode scanner plugin, men det er ikke just en
brugervenlig måde:

Start plugin
Scan barcode
Stop plugin
Vælg film

--------------------
Og uden plugin er sekvensen:

Scan stregkode
Annuler fejlmelding
Slet første ciffer
Vælg film

Hvorfor kan den plugin ikke indbygges i DVD-profiler, så man slipper for alt
det start/stop og selvfølgelig bør det også være muligt at søge en film på
stregkode (Kunne f.eks. laves ved at "title" feltet også søgte i UPC feltet,
hvis det indeholdt mere end 10 cifre).

Rent programmerings mæssigt er det småting, men når man har en stregkode
scanner er det en meget stor betjenings mæssig fordel.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-01-05 00:38

Maria de Francis wrote:
> [...]
> andre der er blevet glade for en god vært/værtinde-gave. Nu MÅ jeg lave den

Hvorfor kan du ikke huske, hvilke film du ejer?

Fra : Maria de Francis

Dato : 30-01-05 13:48

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan du ikke huske, hvilke film du ejer?

Det kan jeg som oftest også godt, men det er hændt at jeg har gjort et godt
køb af den samme film et par gange. Selfølgelig ikke indenfor kort tid, men
måske med et par års mellemrum, simpelthen fordi jeg havde glemt at jeg
havde de film i forvejen.

En af grundene er at filmene heller ikke har været rigtigt sat op på
hylderne, men har stået i 2 lag. Kun ganske særlige film har været placeret
fornuftigt, f.eks LOTR-filmene. Det er der så ved at blive lavet godt og
grundigt om på nu. Både vha DVD-pro og ganske almindelig oprydning og
alfabetisk placering i stedet. Fedt nok egentligt, for nu kan det ende med
at jeg kan finde de film jeg får lyst til at se.

Mvh
Maria