Løs hud efter slankekur ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 16-02-05 13:05

Jeg har et par gange, med godt resultat, været på DDV-kur. Alt er gået som
det skal (bortset fra at jeg ikke har kunnet holde vægten), men jeg har
altid haft det problem, at når man får en mindre mave og i det hele taget
mindre fedt div. steder på kroppen, så begynder huden at hænge og se slap
ud. Måske er det det, som kaldes for "appelsinhud" (?). Spørgsmålet er så,
hvor lang tid der går før at huden trækker sig sammen til det nødvendige
format? Og hvad kan man gøre for at fremskynde denne proces?

v.h.
Jakob

Fra : Frandsen

Dato : 16-02-05 13:49

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor lang tid der går før at huden trækker sig sammen til det nødvendige
> format? Og hvad kan man gøre for at fremskynde denne proces?

Appelsinhud er hud som rent faktisk ligner den nubrede overflade på en
appelsin (altså ikke med den orange farve). Løs hud er et andet begreb. Nu
ved jeg ikke, hvor meget huden er "løs" eller hænger på, men hvis huden
vitterlig er strukket eller har "vokset", så trækker den sig altså ikke
samme eller skrumper ind. Folk med meget store vægttab kan få fjernet
overskydende hud kirurgisk. Der findes ikke nogle vidunderkure eller
mirakelcremer, der hjælper på det - desværre.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 18-02-05 10:05

On Wed, 16 Feb 2005 13:49:21 +0100, Frandsen wrote:

> Folk med meget store vægttab kan få fjernet
> overskydende hud kirurgisk.

Af ren nysgerrighed: Er det egentligt et indgreb man kan få dækket af
sygesikringen? Eller er det fuld egenbetaling? Hvad koster sådan en
omgang?

VH
Padmé

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-02-05 10:13

"Padmé Amidala" <espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Af ren nysgerrighed: Er det egentligt et indgreb man kan få dækket af
> sygesikringen? Eller er det fuld egenbetaling? Hvad koster sådan en
> omgang?

Læste forleden, at der ikke ydes offentligt tilskud, når operationen
foretages af kosmetiske årsager alene. Der skal være helbredsmæssige
problemer forbundet med den løse hud - eksempelvis gentagne svampeindgreb
under hudfolder etc.

Derudover skal man - ifølge artikel på "lægens bord" - være færdig med sit
vægttab:
http://www.dr.dk/laegensbord/gl_site/ugensgaest/271103/index.asp

Mvh. Lisbeth

Fra : michael christensen

Dato : 16-02-05 20:48

En af grundene til folk ikke kan holde vægten efter at have når deres mål
gennem DDV er den tilbageholdenhed overfor motion de proklamerer. De skulle
hellere fra starten opfordre folk til at påbegynde et mere aktivt liv
sideløbende med kostomlægningen. Det letter vægtproblemerne betydeligt når
idealvægten er nået. Alt andet er arrogant, men de er naturligvis bange for
at folk skal se problemerne med at vægten ikke går så hurtigt ned af i
starten så. Den øgede muskelmasse, blodmængde m.m., ser jo ikke godt ud når
det påvirker badevægten i den forkerte retning.