Oliespray
Fra : Tanya M

Dato : 15-02-05 23:58

Hejsa

Jeg har en ('Anne Larsen') oliespray som jeg er meget glad for, men nu kan
den ikke forstøve mere. Olien kommer ud i en tynd stråle. Jeg har prøvet at
vaske den, men det har ikke hjulpet. Er der noget at gøre, eller bliver jeg
nødt til at købe en ny??

På forhånd tak.

Mvh Tanya

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 16-02-05 12:20

[Tanya M | Tue, 15 Feb 2005 23:58:22 +0100]

> [...]
>vaske den, men det har ikke hjulpet. Er der noget at gøre, eller bliver jeg

Det der er sket er at der er størknet olie i selve spraydysen, og det er
næsten umuligt at vaske af. Måske kan ovnrens og andre kraftige
fedtopløsere hjælpe dig, men ellers er du nødt til at købe en ny.

Jeg har dog altid havd svært ved at se det smarte i en oliespray; hvis det
er bagning synes jeg at bagepapir er bedre; hvis det er stegning ved vi alle
at kødet ikke optager olien der blev anvendt ved stegning - og hvis det er
til salat synes jeg at olien fordeles bedre i en god dresseing?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-02-05 16:11

Tanya M wrote:

> [...]
> har prøvet at vaske den, men det har ikke hjulpet. Er der noget at
> gøre, eller bliver jeg nødt til at købe en ny??

Prøv med sprit, fortynder eller andet fedtopløsende. Rens så efter med en
hel del olie.
Overvej dog i stedet at droppe dette IMHO inderligt overflødige stykke
inventar.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,