USA tur, hvad skal jeg se
Fra : Ida

Dato : 14-02-05 17:38

Hej

Jeg skal til USA vestkyst til sommer - 3 uger, San Francisco og skal køre
rundt derfra.

Jeg har tænk på Yellowstone og Las Vegas , Gran Canyon, Zion og Bruce.

Men er der et sted hvor jeg kan finde turforslag, rejseruter eller andet ?

Der er bøger om Californien men hvor finder jeg nogle om seværdigheder i det
vestlige USA:

Hilsen Ida

Fra : Verner Johnsen

Dato : 14-02-05 19:50

On Mon, 14 Feb 2005 17:38:01 +0100, "Ida" <ida@ihatespammers.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der er bøger om Californien men hvor finder jeg nogle om seværdigheder i det

Hej,

Så kan det jo være, at vi ses

Det lyder næsten som den tur vi er i fuld gang med at planlægge.
Det vil sige, vi har fravalgt Yellowstone, da vi synes det ligger for
langt fra San Francisco (ca 1600 km).
I stedet har vi valgt at køre ned til San Diego, bl.a. af hensyn til
Sea World og San Diego Zoo. Der ud over tager vi en tur gennem
Yosemite, inden vi vender tilbage til SF.

Du kan finde mere hos de forskellige rejsebureauer f.eks.:

<http://www.fdm-travel.dk/CMSSinglePage.aspx?ContentID=89>
<http://www.travel-partner.dk/html/usa1.html>

Nationalparkerne har deres egen hjemmeside:

<http://www.nps.gov/>

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Jens B

Dato : 14-02-05 20:54

"Ida" <ida@ihatespammers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er bøger om Californien men hvor finder jeg nogle om seværdigheder i

Min nye hjemmeside er ikke helt færdig, men rejsebeskrivelsen fra en 25
dages tur i vesten er lagt på. Så du skal da være velkommen til at tage et
kig, og se om du kan få lidt inspiration.
http://movies.hotrods.dk?side=1

Men jeg kan ihvertfald klart anbefale de steder du selv nævner. Og selvom
der er langt op til Yellowstone, så er det helt sikkert turen værd.

Jens

Fra : Falcon

Dato : 14-02-05 23:45

wrote:

>Jeg skal til USA vestkyst til sommer - 3 uger, San Francisco og skal køre
>rundt derfra.

Tag mig med

> [...]
>
>Der er bøger om Californien men hvor finder jeg nogle om seværdigheder i det

Jeg har en bog der dækker Vestkysten:

Explore the world - Nelles Guide
U.S.A. The west, Rockies and Texas
ISBN 3-88618-416-1

Jeg kan ikke huske hvor jeg har købt den, men prøv at spørge i en
boghandel. Jeg synes den var suveræn da jeg var derovre.
Hvis du ikke kan finde den, kan du evt låne den af mig

mvh Jørn Lundtoft

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-02-05 23:52

> [...]
>
> Der er bøger om Californien men hvor finder jeg nogle om seværdigheder i

Hej

Lonelyplanet er altid god. Specielt hvis du ikke har planlagt alt hjemmefra.
Vi har taget turen i 2000 (og San Francisco igen i 2002). På godt 17 dage
tog vi turen SF-LA-Grand Canyon-Las Vegas-Sacramento. Fremragende tur!! Sæt
god tid af til SF men ikke så meget til LA. Vi tog derefter toget til Denver
og var i Colorado en uge, før vi sluttede af med 3 dage i Chicago. Bortset
fra, at det regnede fra 3. inning i Denver, da vi så Rockies mod Oakland
"A´s", så var det helt perfekt. Læs mere på vores hjemmeside
http://www.pernille-kennet.dk/Rejsebeskrivelser/usa_2000.htm

Som du vil se, var vi ikke i Zion eller Bruce (i hvert fald ikke med vilje).
Hvis du starter i SF og slutter i f.eks. Sacramento kan du spare en hel uges
billeje. Det kan dog godt være, at flybilletten ud af Sacramento æder
besparelsen op.

Endelig vil jeg kraftigt anbefale dig, at søge ældre indlæg i denne gruppe.
Dit emne dukker op hver 2-3 måned, og der er altid mange meget kvalificerede
svar!

God tur

Kennet
---------------
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Jesper Christiansen

Dato : 16-02-05 16:20

Hejsa

Jeg brugte selv perioden fra 6. januar til 25. maj 2004 i Californien (da
min kæreste var derovre på dette tidspunkt).. Så hvis der er noget specielt
du vil vide, så bare send en mail eller skriv her i gruppen.. Jeg havde
Lonely Planets Californien bog som guide - og den er virkelig
anbefalelsesværdig som Pernille og Kennet også nævner. Mange siger at
Yosemite ikke er et besøg værd da det minder om Norge. Jeg har aldrig været
i Norge, men var MEGET betaget af Yosemite - kan helt klart anbefales.
Ligeledes synes jeg at Muir Woods kan anbefales, det ligger lidt nord for
San Francisco (og du kan passende tage turen over Golden Gate når du
alligevel skal derop..). Vi var i Muir Woods den første weekend i marts, og
det var en helt fantastisk oplevelse, dejlig anderledes skov og rigtig flot
natur hvis man kan lide den slags! :) En tur til Mendocino kan også
anbefales, en lille hyggelig lidt gammeldags by ved kysten ligeledes med
fantastisk natur.

San Francisco er en af de absolut bedste byer jeg har været i, jeg kan
rigtig godt lide måden folk er på.. Og ja, jeg synes rigtig godt om byen!
Kan umiddelbart ikke forklare hvorfor, der er bare et eller andet ved den..
Los Angeles er stor, og meget mere er der vist ikke at sige til det. Jeg
syntes dog at Disney Land var noget af en oplevelse. Ligeledes var vi inde
at se Dr Phil da det var det eneste show vi umiddelbart kunne få billetter
til.. Men igen noget af en oplevelse!

Jeg har dog ikke været i hverken Zion eller Bryce - men fortryder lidt at vi
aldrig nåede Bryce.. Men der var ikke så meget tid som man kunne forestille
sig. Vi boede i Sacramento, og var nødt til at køre ud derfra på nogle "små"
planlagte ture.. Disse skulle korrigeres med arbejde og hvad ved jeg.. Men
alt i alt en fantastisk oplevelse! :)

Det er svært at remse alle ens oplevelser op, så tit er det så meget nemmere
hvis der bliver spurgt! :) Der er så meget jeg synes godt om ved den del af
USA, og jeg kan dårligt nok vente til jeg en dag skal tilbage! :)

Med venligste hilsener
Jesper Christiansen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-02-05 19:16

Jesper Christiansen wrote:

> Mange siger at Yosemite ikke er et besøg værd da det minder om Norge.
> Jeg har aldrig været i Norge, men var MEGET betaget af Yosemite - kan
> helt klart anbefales.

Jeg har ferieret meget i Norge og er stor elsker af både fjordlandet og de
høje fjelde, men Yosemite er afgjort noget ganske andet. Og jeg er helt
afgjort af den opfattelse at det er et besøg værd.

> Jeg har dog ikke været i hverken Zion eller Bryce - men fortryder
> lidt at vi aldrig nåede Bryce..

Bryce er IMHO meget speciel, men forholdsvis hurtigt overstået. Har man se
en hoodoo har man set dem alle. Brug en hel dag på at hike ned i bunden og
op og en lang tur langs kanten. Det er meget eventyrligt.

Personligt kunne jeg få længere tid til at gå i Zion - mere varieret, men -
siges det - noget overbefolket i højsæsonen.

vh

--
Rejsedagbog fra campingtur ( Opdateret m. sidste halvdel) i SW-USA kan ses

http://jan.boegh.net/Rejser.htm.
Desværre ses siden bedst med Internet Explorer, da MS tilsyneladende har
valgt
at sabotere visningen i andre browsere, når sider genereres fra Powerpoint