Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par fine skud
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 00:56

Fandt dette, imho, fine gallery på pbase.

http://www.pbase.com/zippo/to_arrange

(tiden skal vel gå med et eller ander når man ikke kan sove)

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

www.google.com is your friend

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 00:59

Der er flere her http://users.skynet.be/puppys/naturephoto/home.htm

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-05 01:24

Thomas Schreiber wrote:

> Fandt dette, imho, fine gallery på pbase.
> (tiden skal vel gå med et eller ander når man ikke kan sove)

Hej Thomas, har du overvejet, at din interesse for fotografi er af
relativ ny dato, og at du er ved opdage og udforske en verden, som
vi andre har kendt i årevis.

Og jeg kan betro dig, at der ikke er nogen af de galleri-links, som
du hidtil har postet, som jeg ikke kendte i forvejen.

I mine bookmarks har jeg links til over 500 sites, hvor der bare er
flotte billeder, og hvis jeg på Google skriver "photo gallery", så
får jeg over 12 mill. hit.

Så hvis du skal lave opslag for fotogallerier, så må du virkelig ta'
dig sammen, og diske op med noget exceptionelt, særligt, fantastisk,
aldrig set før...))

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-05 01:29

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Så hvis du skal lave opslag for fotogallerier, så må du virkelig ta' dig
> sammen, og diske op med noget exceptionelt, særligt, fantastisk, aldrig
> set før...))

Nu hedder gruppen jo ikke dk.fritid.foto.niels-riis-ebbesen (du kan evt.
prøve at få denne gruppe oprettet), og det kunne jo være at det var
interessant for andre end dig. What! :)

/David

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 01:33

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-05 09:55

David Rasmussen wrote:

> Nu hedder gruppen jo ikke dk.fritid.foto.niels-riis-ebbesen (du kan evt.
> prøve at få denne gruppe oprettet), og det kunne jo være at det var
> interessant for andre end dig. What! :)

Hmmm... og denne gruppe hedder heller ikke news:dk.opslag.foto - og
den undtagelse vi har fra de genrelle retninglinier, som gør, at vi
kan poste henvisninger til billeder, har netop den begrænsning, at
det skal være billeder på egen hjemmeside.

Begrænsning er netop lavet for at undgå, at denne gruppe flyder over
af opslag for hjemmesider.

Og Thomas opfordrer til, at folk skal bruge Google, og hvis han selv
fulgte det råd, så ville han hurtigt kunne konstatere, at der
tidligere har været postet henvisninger til www.asmussenfoto.dk -
www.pbase.com o.s.v. her i gruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-02-05 10:07

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... og denne gruppe hedder heller ikke news:dk.opslag.foto

NRE, du er en stor spasmager!

Hørt om sten og drivhuse?

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Michael L

Dato : 15-02-05 12:46

Jan Bøgh wrote:

> NRE, du er en stor spasmager!
>
> Hørt om sten og drivhuse?

Ja er det ikke noget med at man ikke skal kaste med fragmenter af
geologisk oprindelse hvis man bor i et hus af ringe brudstyrke? ;)

- Michael

Fra : Akasut

Dato : 15-02-05 15:29

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Ja er det ikke noget med at man ikke skal kaste med fragmenter af
> geologisk oprindelse hvis man bor i et hus af ringe brudstyrke? ;)

Der er nok en, der læser bagsiden af Ingeniøren

Fra : Michael L

Dato : 15-02-05 16:25

Akasut wrote:

> Der er nok en, der læser bagsiden af Ingeniøren

Nej det kan jeg ikke ligefrem påstå. Har aldrig læst en eneste udgave af
den i mit liv :) Men jeg har hørt den for længe siden.

- Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-02-05 16:43

Akasut wrote:

> Der er nok en, der læser bagsiden af Ingeniøren

Ovennævnte må betragtes som en hverdagsversion af den, der var på bagsiden
af Ingeniøren.Den her er tættere på:
Man skal ikke accelerere fragmenter af geologisk oprindelse i en ballistisk
bane, hvis man selv er henvist til at logere i et domicil af termisk
behandlet sand af ringe brudstyrke.

vh
Jan

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 10:35

*plonk*

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 01:39

> [...]
>
> Og jeg kan betro dig, at der ikke er nogen af de galleri-links, som du
> hidtil har postet, som jeg ikke kendte i forvejen.

Det må da være rart allerede at have set ALLE billeder/gallerier jeg
nogensinde har postet links til i denne gruppe. Men det er vel klart, når
man udlever sit via internettet i form af mudderkast og ævl i
nyhedsgrupperne.

Nu er der jo andre mennesker i verden end lige dig, og selv om du nok ikke
er meget for at indse det, så roterer verden faktisk ikke om dig.

Tag det du kan bruge fra gruppen og lad resten være. Du behøver ikke
kommentere alt.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : OCB

Dato : 15-02-05 08:33

> [...]
>
> Så hvis du skal lave opslag for fotogallerier, så må du virkelig ta' dig
> sammen, og diske op med noget exceptionelt, særligt, fantastisk, aldrig

Bla, bla, bla... Fis nu af med dig, din gamle sure mand! Du dør ene og
forladt en dag, tænk sig, dette har du helt selv sørget for med alle dine
sure, dumme og barnelige kommentarer overfor alt og alle.

Du kan jo for faen bare lade være med at glo hans indlæg, det er jo ikke
ligefrem spam han poster..

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-02-05 11:28

On Tue, 15 Feb 2005 08:32:59 +0100, "OCB"
<contact@NOSPAMTHANKYOUcondrup.dk> wrote:

> [...]
>sure, dumme og barnelige kommentarer overfor alt og alle.
>
>Du kan jo for faen bare lade være med at glo hans indlæg, det er jo ikke

Aldrig hørt om det tavse flertal ?
Som muligvis kunne have en anden mening,
i hvertfald med udtryksformen
mvh Ebbe

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-02-05 11:36

Ebbe Hansen wrote:

> Aldrig hørt om det tavse flertal ?
> Som muligvis kunne have en anden mening,
> i hvertfald med udtryksformen

Tja, man kan jo tage det såkaldte tavse flertal til indtægt for hvad som
helst. Det er dejligt nemt og uden konsekvenser.

/David

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-02-05 11:53

On Tue, 15 Feb 2005 11:36:13 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:
klip

>Tja, man kan jo tage det såkaldte tavse flertal til indtægt for hvad som
>helst. Det er dejligt nemt og uden konsekvenser.
>
>/David

Selvfølgelig, derfor muligvis.
Jeg kom til at tænke på tv, som på gaden udspørger 20 mennesker,
derefter plukker 2-3 stykker ud, som siger det der var planlagt.
Danskerne mener, får vi så at vide.
Nogle råber så højt, at man tror det er den offentlige mening.
Dette uden at pege på nogen bestemt
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 11:45

Jeg er grundlæggende enig i din pointe, Niels Jeg er dog interesseret i
at se gode billeder. Derfor ser jeg ofte efter hvad andre peger på. Desværre
er der ofte ufuldstændige begrundelser for de links der videregives. Jeg vil
derfor opfordre til at der når der peges på gode links beskrives lidt mere
uddybende hvorfor netop dette link er interessant. Så ved jeg også hvornår
jeg ikke behøver bruge tid.

Med venlig hilsen, Henrik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-05 22:47

Henrik Rasmussen wrote:

> Jeg er grundlæggende enig i din pointe, Niels Jeg er dog interesseret i
> at se gode billeder. Derfor ser jeg ofte efter hvad andre peger på.

Jeg ser sådan på det, at hvis man har lyst til at se på billeder, så
kan man bare gå på Google og skrive "fotogalleri" eller "photo
gallery" som søgeord, det giver sammenlagt 36 millioner hit.

Og jeg har også den holdning, at debat-grupper er beregnet til
debat, og opslagsgrupper er beregnet til opslag, og hvis man bare
poster et link til en hjemmeside, og undlader at begrunde det med
andet end noget med "pæne, flotte eller spetakulære billeder", så er
det et regulært opslag.

Men jeg er ikke imod enhver form for henvisninger til hjemmesider
med billeder, for hvis folk virkelig gør noget ud af forklare,
hvorfor de mener, at vi bør se billederne på det pågældne site,
eller kommer med et oplæg til debat, så er det helt ok, at de poster
et link.

Og i h.h.t. fundatsen, så er det naturligvis også ok, at denne
gruppes brugere henviser til deres egne billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 16-02-05 00:26

In article <42114138.6060909@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Hej Thomas, har du overvejet, at din interesse for fotografi er af
> relativ ny dato, og at du er ved opdage og udforske en verden, som
> vi andre har kendt i årevis.

OG hvad så, han er sguda ikke den eneste der er ny på området. Det
virker som om du seriøst mener at alt det der ikke er interessant for
dig, det er også uønsket i denne gruppe. Men det lader til at det endnu
engang er lykkedes dig at skabe en masse støj. Men det kan da være at du
skal poste en udskrift at dine bookmarks som en slags facitliste til
hvad der er iorden at omtale her.

Det er dog paradoksalt som du hele tiden himler op om alle de
uvæssentligheder og "ligegyldigheder" der bliver postet her i gruppen
samtidig med at du slynger om dig med nøjagtig det. Det er sgu da
paradoksalt.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 01:16

Jakob wrote:

> OG hvad så, han er sguda ikke den eneste der er ny på området. Det
> virker som om du seriøst mener at alt det der ikke er interessant for
> dig, det er også uønsket i denne gruppe.

Hmm... på samme måde kan jeg sige, at det virker som om du seriøst
mener, at alt hvad der er interessant for dig, det skal være ønsket
i denne gruppe.

Problemet er, at der hele tiden kommer nye brugere, at hvis alt skal
gentages, hver gang der kommer en ny bruger i gruppen, så bliver den
til en båndsløfe, det er netop derfor, at nye brugere bør søge og
læse tilbage i gruppen.

Hvis Thomas havde lavet en søgning på Google-groups, så havde han
straks opdaget, at de fleste nok er bekendt med www.pbase.com - og
at der er mange udmærkede billeder på det site.

Og du undlader helt, at forholde dig til, at det pågældne indlæg kun
var et opslag, som slet ikke lagde op til debat...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tuesen v/København

Dato : 16-02-05 01:26

Super Knolden og egoisten Niels Riis Ebbesen skrev følgende med sine klamme
koldbrandsklumper:
> [...]
> gentages, hver gang der kommer en ny bruger i gruppen, så bliver den
> til en båndsløfe, det er netop derfor, at nye brugere bør søge og

Hvis det er et problem for dig at der kommer nye til, så smut dog... du er
en stakkels gammel mand der tror du har eneret på usenet, vågn op til det
virkelige liv din gamle knold.

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-02-05 08:57

> Hvis det er et problem for dig at der kommer nye til, så smut dog... du er
> en stakkels gammel mand der tror du har eneret på usenet, vågn op til det
> virkelige liv din gamle knold.

NRE's indlæg er faktisk meget relevant. Det gælder uanset om man er ny eller
ej, at man kan gøre sig den ulejlighed at søge tilbage og se om et indlæg er
behandlet før. Den uendelige båndsløjfe gælde i hvertfald for "hvad skal jeg
vælge i 2000kr's klassen", "scanning af begativer", etc. Mht. indlæg og
henvisninger til artikler uden ledsagende tekst, ser jeg heller ingen grund
til det. Der må da i det mindste være en begrundelse for et indlæg. Et
indlæg, der kun henviser til et billedalbum, som ikke er ens eget og hvor
man ikke begrunder, hvor vi alle skal clicke ind på det pgl. album er efter
meming støj i denne gruppe.

Ordlyden i nogle af indlæggene er nok det mest underholdende, men også lidt
deprimerende at se på.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Michael L

Dato : 16-02-05 10:13

Hans Kruse wrote:
> [...]
> meming støj i denne gruppe.
>
> Ordlyden i nogle af indlæggene er nok det mest underholdende, men også lidt

Hans indlæg var til en hvis grad relevant ja, og jeg kan da også læse
mig til at Thomas der postede sit indlæg i første omgang har udtalt at
han skal gøre det mere tydeligt næste gang hvad det er han poster.
Og til trods for al den støj dette indlæg haqr haft så lykkedes det
nogle få mennesker at have en reel diskution omkring indholdet.

Problemet med NRE er at uanset hvordan man vender og drejer det, så
giver det de fleste et kraftigt indtryk af at alt hvad han ikke kan
acceptere ikke er velkomment og det er noget pjat. Samtidigt bidrager
han selv med ufattelig meget af den støj han brokker sig over og det er
jo ikke noget nyt - For dem som ikke har været på Usenet i mange år så
kan en hurtig søgning på Google afsløre at NRE har befængt Usenet med
ufattelige mængder støj i alt for mange år, og ikke kun i foto gruppen
men en række andre også.
Og det er støj af meget forskellig art - Det rækker sig fra nogle
få(meget få) relevante indlæg som selvfølgelig ikke er støj, til at være
nedladen, uhøflig og direkte ubehagelig over for andre mennesker og
deres meninger - Der er ikke noget og sige til at han får igen af samme
skuffe. Der er grænser for hvad de fleste vil finde sig i.

Og når NRE sidder og direkte sviner fotokritik.dk og de tilhørende
billeder(i en tråd et par dage før denne) til og kalder dem ting som
"talentløse klaphatte", "webmoster" osv. Så er han på ingen måder nogen
der skal forsøge sig med at belære folk om god netikette og usenet skik
da han ikke selv er i stand til at levere det. Og som mange har nævnt
før så er det svinerier han kommer over billeder som enten er på niveau
eller over det niveau han selv præstere på photo-gallery.dk(hvilket
personligt ikke er særligt højt, men det er en anden snak) og så er det
jo man skal passe på med at kaste med objekter af geologisk oprindelse...

Personligt kan jeg ikke fordrage NRE - I hvertfald ikke hans måde at
være på og hans dobbelt moral omkring netikette og opførsel. Eller hans
kommentare som såkaldte dårlige billeder når hans egne ligner noget
enhver farmor kan tage med et point-and-shoot kamera. Men de få indlæg
han kommer med som er saglige og ikke nedladende over for andre
mennesker dem finder jeg personligt relevante og velkomne. Men jeg skal
ikke gøre mig til dommer over hvad det er ønsket her i gruppen, men jeg
vil da bede NRE om at tone sig selv lidt ned. Og stoppe med enhver form
for "undervisning" i netikette osv. før han selv behersker dette. Det er
ikke nok at kende "reglerne", men skal også selv efterleve dem.

Samtidigt så har det ikke nogen relevans for netop denne tråd hvor vidt
nogen synes det er træls der kommer mange spørgsmål omkring hvilket
kamera der skal købes osv. Det her drejede sig om en post der skulle
have haft en smule mere information.
Faktum er at NRE ikke er dommer over hvad der skal kunne findes i
gruppen eller ej. Faktum er ligeledes at jeg vil give jer ret i at der
til tider kan være for mange nye der ikke søger tilbage i gruppen, men
mange er måske ikke klar over hvordan og det hjælper ikke noget at være
så ubehaglig som NRE fx. har bevidst han kan være. Igen så er der mange
personer der kan have det samme budget men som søger forskellige ting
indenfor det, hvorfor flere indlæg af samme art kan være relevant.
Ligeledes er udviklingen, især på digital siden, vanvittig hurtig og
hvad man anbefalede for en måned siden er nødvendigvis ikke det man vil
anbefale idag.
Hvis alle indlæg kun måtte komme én gang så var gruppen jo død for længe
siden - Der er grænser for hvor mange forskellige emner der er indenfor
foto verdenen. Men gruppen lever jo netop på at de samme typer billeder
kan diskuteres flere gange og at det ofte er en lidt anden vinkel på,
end fra et tidligere indlæg og det gør da ikke gruppen kedligere.

Samtidigt skal man også huske på at der er ingen regel - skreven som
uskreven - der siger at man skal læse alle indlæg der kommer i en given
gruppe. Læs og besvar de indlæg man finder interessante og relevante og
lad resten være.

Og Thomas, post endelig et link mere til nogle flotte billeder og skriv
så et par linier om hvorfor - så vi kan få nogle diskutioner omkring
billeder og ikke støj :)

Mvh
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 15:19

Michael L wrote:

> Faktum er at NRE ikke er dommer over hvad der skal kunne findes i
> gruppen eller ej.

Det var dog en utrolig masse sludder og vrøvl, som du kan fyre af,
og du er ovenikøbet typen som bruger den taktik, at du gentager det
samme sludder gang på gang, for på den måde at gøre det til en sandhed.

Faktum er, at UseNet er anerkistisk medie, hvor der ikke er nogen
enkeltperson, som kan gøre sig til dommer over og bestemme, hvad der
må skrives i gruppen.

Det er til gengæld alles ret at forsøge på, at påvirke udviklingen
og gruppens indhold i den retning, som de ønsker den, og jeg kan da
se, at du i allehøjeste grad gør brug af denne ret, og du plæderer
for lige netop det indhold som du ønsker.

Og du har naturligvis opdaget, at jeg på en hel del områder er din
modpol, som har en anden holdning og andre ønsker til, i hvilken
retning denne gruppes indhold bør udvikle sig, og så tror du i din
naivitet, at du kan fremme din egen sag, ved et angreb på min person.

Jeg kan også oplyse, at dit demagoiske sludder, er uendligt dumt,
det holder nemlig ingen steder, for hvis nybegynderne vil bestemme
og sætte dagsordnen her i gruppen, så skrider de erfarne fotografer,
der har den viden og det know-how, som nybegynderne gerne vi ha' fat i.

Til slut kan jeg konstatere, at jeg heller ikke kan fordrage dig, du
er en klaphat, som kun magter et amatøragtigt personangereb...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael L

Dato : 16-02-05 15:57

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det var dog en utrolig masse sludder og vrøvl, som du kan fyre af, og du
> er ovenikøbet typen som bruger den taktik, at du gentager det samme
> sludder gang på gang, for på den måde at gøre det til en sandhed.

Nej - Fakta ændre sig sjældent så når det siges 5 gang er det stadigvæk
fakta :)

> Faktum er, at UseNet er anerkistisk medie, hvor der ikke er nogen
> enkeltperson, som kan gøre sig til dommer over og bestemme, hvad der må
> skrives i gruppen.

Jamen det er vi så enige om.

> [...]
> gruppens indhold i den retning, som de ønsker den, og jeg kan da se, at
> du i allehøjeste grad gør brug af denne ret, og du plæderer for lige

Næ faktisk ikke. Jeg plædere for at der skal være plads til alle typer
indlæg. Dem som ikke har min interesse springer jeg over og så opfordre
jeg andre til at gøre det samme.

> [...]
> denne gruppes indhold bør udvikle sig, og så tror du i din naivitet, at
> du kan fremme din egen sag, ved et angreb på min person.

Jeg har intet problem med at dine holdninger er modsat mine. Det er
måden du frembringer dem på. Jeg angreb ikke dig som person - Men det er
fakta at du ofte "brokker" dig fx. over netop hovedindlægget i denne
tråd hvilket også er fint hvis det er sagligt, men det ender hurtigt med
du spreder den støj du selv klager over. Og det er jo igen ikke ævl og
sludder - Det er fakta og det kan enhver jo se ved en søgning på google.

> [...]
>
> Til slut kan jeg konstatere, at jeg heller ikke kan fordrage dig, du er
> en klaphat, som kun magter et amatøragtigt personangereb...

Se nu er du jo lige præcis igang med det jeg siger - Du kalder mig for
klaphat osv. Jeg kalder hverken dig idiot, fjols, eller andet. Jeg siger
bare du spreder en masse støj som er ubegrundet og du gør det ofte på
personligt ubehagelige måder netop som du gør her!

Som jeg også nævnte så er de indlæg der kommer fra dig som er saglige og
som ikke indeholder en størrer mængde ukvemsord efter mig eller andre,
ganske velkomne i min mening og brugbare. Men at du konstant har gang i
at kalde folk klaphat og alt muligt andet er på ingen måder sagligt,
professionelt eller for den sags skyld voksent.

Mvh
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 17:18

Michael L wrote:

> Næ faktisk ikke. Jeg plædere for at der skal være plads til alle typer
> indlæg. Dem som ikke har min interesse springer jeg over og så opfordre
> jeg andre til at gøre det samme.

Ja... inden for rimmeligheddens grænser, skal der være plads til
alle on-topic indlæg i nyhedsgrupperne, og ja man kan ignorere de
indlæg som ikke interesserer en, men rimmeligheddens grænser
overskrides, når newbies meget hyppigt gentager den samme type
spørgsmål, og når der blot postes bevidstløse og ukommenterede
henvisninger til hjemmesider.

Og jeg ved, at jeg ikke er den eneste som synes, at det er en
pestilens og støj, når newbies hyppigt gentager den samme type
spørgsmål, FAQ's er netop opfundet for at reducere dette problem.

Jeg ved også, at opslagsgrupperne netop er oprettet fordi opslag er
tomme indlæg, som ikke bidrager til konstruktiv debat, så noget
taler for, at jeg heller ikke er den eneste der mener, at
bevidstløse henvisninger til hjemmesider er støj.

Det korte af det lange er, at hvis mængden af støj som man skal
ignorerer kommer over et vist niveau, så er der en tendes til, at
gruppen helt drukner i støjen, og det er jo lidt ligemeget, at du
mener, at newbies har ret til at gentage de samme dumme spørgsmål,
hvis der ikke er nogen som gider at hjælpe dem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-02-05 14:03

> Og jeg ved, at jeg ikke er den eneste som synes, at det er en
> pestilens og støj, når newbies hyppigt gentager den samme type
> spørgsmål, FAQ's er netop opfundet for at reducere dette problem.

Tja, men det er nu sådan, at det er sådan noget Newbies gør... I hvert fald
til de finder ud af, hvad FAQ betyder.....
Skal du virkeligt igen, mindes om, at denne gruppe hedder
DK.FRITID.FOTO..... Det må efter min bedste overbevisning sige, at her
snakkes foto, på fritids niveau. Professionelle må gerne være her, de er
faktisk meget velkomne, men vel ikke for at smide Newbies og lalleglade
amatører ud. Vel ???

Niels, du er mere end velkommen, til at lade de indlæg, som ikke har din
interesse, passere. Men af en eller anden underlig grund, er du mere
interesseret i, at svare på indlæg, som irriterer dig, fremfor dem, hvor du
ville møde en udfordring.

M.V.H.....Benny..

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 13:25

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> [...]
> en stakkels gammel mand der tror du har eneret på usenet, vågn op til det

Ja men jeg vil da bakke Niels op.
Gruppen er forpestet af newbies, der ikke kan tage sig sammen til at lære
noget.
Men ustandseligt misbruger gruppen til at spørge om det samme om og om og om
igen..
Det påstås jo ellers, at de yngre generationer skulle være så fantastiske
til at "finde oplysninger".
Det skulle de så gøre, i stedet for at fylde nettet med hvad jeg vil betegne
som Spam.
Sådan er det jo i "det virkelige liv".
Brug din "uddannelse". Læs bøger. Også udenlandske. Sæt dig/jer ind i emnet,
i stedet for at skrige på hjælp i spørgsmål der er gentaget i een
uendelighed.

Og så er jo netop din brug af et blebarnetrick som FUT netop bevis på, at
jeg nok har ret, når jeg mener, at en del unge simpelthen er for dumme,
uoplyste og uopdragne.

MVH
Egon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-02-05 16:02

Egon Stich wrote:

> Ja men jeg vil da bakke Niels op.

Problemet er, at NRE's støtte er omtrent det grusomste, der kan ske for en
god sag.
Manden har et problem der gør, at han pisser på alt og alle, hvorfor enhver
god sag, der tages op af NRE prompte bliver en dårlig.
Så hver gang han udtrykker noget fornuftigt ærger jeg mig - så ved jeg at
enhver saglig diskussion om det emne forstummer og det bliver til NRE i det
ene hjørne og resten af flokken i det andet.

Så bak du blot NRE op, men sagen er formentlig tabt!

vh
Jan

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 20:13

> [...]
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Der er jeg uenig.
Jeg har fulgt gruppen i mange år.
Og set den falde mere og merened til dagens plat - pop - niveau.
Vi er nogen, der mener, at fotokritik i bund og grund er subjektiv..!!
Tag det, for hvad det er..
Kan man ikke tåle mosten, bør man blive hjemme.
På det tekniske felt:
Det er utroligt, hvad man ser af, undskyld udtrykket, idiotiske spørgsmål.
Kan mennesker ikke mere læse? Lære af bøger?
Jeg er sgu da træt af alle de "veluddannede unge", der spørger værre end
"Spørge Jørgen".
Hvorfor taler vi ikke fototeknik, på et voksent plan?
Det er der, unge, om de vil det eller ej, kan få fiduser af mennesker som
Nils og jeg. I al ubeskedenhed.
Men vi/jeg er trætte af at se unge mennesker pladre rundt i bleindholdet.
Undskyld udtrykket.

MVH
Egon

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-02-05 10:35

Egon Stich wrote:

> Der er jeg uenig.

Det er din ret!

> Jeg har fulgt gruppen i mange år.

Og det kvalificerer ikke din mening i sig selv.

> Og set den falde mere og merened til dagens plat - pop - niveau.
> Vi er nogen, der mener, at fotokritik i bund og grund er
> subjektiv..!! Tag det, for hvad det er..

Det er da helt i orden. Men en hel del andre er af en anden mening, så lad
dog dem (os) dyrke al den fotokritik, vi lyster.

> Kan man ikke tåle mosten, bør man blive hjemme.

Det er almindelig usenet-speak. Men det betyder på den anden side ikke at
alle regler om god opførsel og en ordentlig tone suspenderes, hvilket jo
desværre åbenbart er en holdning der ikke deles af alle.

> [...]
> end "Spørge Jørgen".
> Hvorfor taler vi ikke fototeknik, på et voksent plan?

Omend jeg langt hen ad vejen er enig i betragtningerne over det rælse ved de
evigt gentagne spørgsmål, så tilkommer det nok hverken du eller jeg at
definere, hvad det rette indhold i gruppen er.

> Det er der, unge, om de vil det eller ej, kan få fiduser af mennesker
> som Nils og jeg. I al ubeskedenhed.

Tjae - dine billeder kender jeg ikke, NRE's produktion af intetsigende
stock-fotos kvalificerer ham IMHO ikke. Og - en diskussion, jeg havde med
NRE for nogle år side - at i er proffesionelle siger mig ikke en lyd. Måske
er i dårlige professionelle, hvad ved jeg. Men jeg tror at du vil opleve at
en smule beskedenhed nok alligevel er på sin plads. Og ellers er det da
glimrende, hvis du synes at du vil bidrage med gode råd og vejledning. Men
vis det gennem praksis og ikke ved at pukke på en status, som vist kun du og
NRE selv føler er til stede.

> Men vi/jeg er trætte af at se unge mennesker pladre rundt i
> bleindholdet. Undskyld udtrykket.

Måske ville du blive taget mere seriøst hvis du undgik udtryk som 'pladre
rundt i bleindholdet'.

mvh
Jan

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-02-05 14:27

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nils og jeg. I al ubeskedenhed.
> Men vi/jeg er trætte af at se unge mennesker pladre rundt i bleindholdet.

Tja, men så burde denne utrolige rigdom på erfaring, jo begynde med at
snakke foto på et voksent plan... Så er jeg helt sikker på, at drengene nok
skal sidde pænt stille og lytte. Så vis os, hvor voksne i er, imponer os,
med jeres utrolige viden, og gode tekniske fif. Eller i det mindste,
forklare os, hvad der forhindrer jer i at gøre det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Egon Stich

Dato : 17-02-05 15:43

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med jeres utrolige viden, og gode tekniske fif. Eller i det mindste,
> forklare os, hvad der forhindrer jer i at gøre det.

Hvad der forhindre een i at gøre det, spørger du.
Jeg skal forsøge at forklare.
Og vær sikker på, at der også ligger idiosynkrasier i svaret
Den korte forklaring er: Det nytter ikke.
Og ja, det var temmelig højrøvet .-))
Den længere forklaring:
Jeg er irriteret over den tilgang til, jeg kalder det fotokunsten ell.
fotohåndværket, der hos nogle lægges for dagen.
En tilgang der gør, at der sjældent stilles hvad jeg forstår som "fornuftige
spørgsmål."
Det er måske et udtryk for dagens zapperkultur, at "man" ikke formår at
fordybe sig i emnet.
I stedet for at læse nogle gode bøger, og de findes sandelig, søges de nemme
og overfladiske løsninger.
Tag exemplet med indlæg a la "Røde øjne". Som der gang på gang spørges om.
Der er en fysisk - teknisk forklaring på fænomenet.
Det står omtalt i et væld af fotobøger. Den nemme forklaring er jo: Dit
kamera med indbygget blitz dur ikke.
Det er konstrueret til at fabrikere "kaninøjne". (Anti-røde øjne funktionen
er et reklamefif til at narre uvidende med)
Jeg er ærgerlig over, at man i høj grad anvender Photoshop til at redde
billeder, når det faktisk kan lade sig gøre at lave optagelser, der ikke
behøver "redigering". Det burde man sætte en ære i.
Men igen: Så skal man gøre sig den ulejlighed at sætte sig ind i noget med
lys, blænde, lukketider osv. Og ikke futte med "fru Pedersen" programmet i
kameraet.
En anden er: "Jeg skal lave et portrætfoto......"
Her bør man vide noget om optikker. De forskellige brændvidders indflydelse
på fortegning og perspektiv.
Dernæst kommer problemet lyssætning.
Når det er klaret, skal modellen instrueres(opsættes).
Faktisk en ordentlig mundfuld, der ikke kan besvares i korte vendinger.
En anden genganger er den om film kontra papirformat.Der jo ikke helt passer
sammen.
Havde man nu læst f.ex.

Ansel Adams:
Natural light photography.
Artificial light photography
The camera

Child - Galer:
Studio photography
Photography lightning.

Feiniger:
Feinigers fotoskole.

H. Naumann:
Das Auge meiner Camera

Teicher:
Der Handbuch der Fototechnik

(Der er også mange ting at hente i bøger om storformat fotografering)

Så havde men vidst noget om emnet.
Og så kan man stille fornuftige spørgsmål.(Hvis det overhovedet var
nødvendigt at spørge)
Og vi kan have et udgangspunkt at bygge videre på.

Se så kan der jo pludselig komme kvalificeret menings og ideudveksling.

Jeg ved ikke, om den var fornuftig.
Men det var en forklaring.

MVH
Egon

Fra : Michael L

Dato : 16-02-05 16:15

Egon Stich wrote:

> Og så er jo netop din brug af et blebarnetrick som FUT netop bevis på, at
> jeg nok har ret, når jeg mener, at en del unge simpelthen er for dumme,
> uoplyste og uopdragne.

Dvs. jeg har også ret hvis jeg påstår at nogen ældre er gamle
forstokkede og uhjælpsomme og har svært ved at acceptere alt der ikke
passer ind i deres grå verden?

Nej vel.

Mvh
Michael

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 20:15

> Dvs. jeg har også ret hvis jeg påstår at nogen ældre er gamle
> forstokkede og uhjælpsomme og har svært ved at acceptere alt der ikke
> [...]

Nej.
Problemet er, at normalt begavede mennesker ikke kan/vil acceptere idiotier
som dem du repræsenterer.
Og ser du: Med min indstilling, har jeg klaret mig et langt liv.
Det vil du næppe kunne.
Så har du hjerne, begynd at bruge den.

MVH
Egon

Fra : Michael L

Dato : 17-02-05 10:49

Egon Stich wrote:

> [...]
> som dem du repræsenterer.
> Og ser du: Med min indstilling, har jeg klaret mig et langt liv.

Det var da ufatteligt. Du kan slet ikke argumentere for din sag uden at
køre i samme grøft som NRE og være dybt nedladende og ubehagelig over
for folk! Det er sku sørgeligt. Måske havde jeg virkeligt ret i min
påstand alligevel.

Du sviner jo folk til med din "ble" vittigheder, og ting som "har du
hjerne" osv.

Tag dig da sammen fordi det er da på ingen måde et sagligt argument for
din holdning til nybegyndere/unge osv.

Dine indlæg får i hvertfald dine gentagene påstande om at være
professionel til at forstumme og virke useriøse.

Men så lad os tage tingene på en HELT anden måde hvis du ikke kan
argumentere sagligt - Lad mig se nogle af dine billeder, fordi hvis du
er så professionel som du gør dig til så vil du helt sikkert have en
masse at tilbyde i form af flotte og interessante billeder som jeg
gladeligt vil diskutere med dig.

Mvh
Michael

Fra : Henning

Dato : 16-02-05 17:33

> [...]
>

> Og så er jo netop din brug af et blebarnetrick som FUT netop bevis på, at
> jeg nok har ret, når jeg mener, at en del unge simpelthen er for dumme,

Åh nej endnu en - PLONK

Fra : Jakob

Dato : 16-02-05 18:50

In article <421290AF.5020607@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Hmm... på samme måde kan jeg sige, at det virker som om du seriøst
> mener, at alt hvad der er interessant for dig, det skal være ønsket
> i denne gruppe.

Nej jeg mener at emner omhandlende foto i bred forstand skal accepteres
i denne gruppe. Det jeg reagerer imod er din evindelige redigering af
hvad der er acceptabelt eller, uagtet at du bare er en menig bruger af
gruppen.

Og så må jeg da indrømme at jeg måske reagerer hurtigere fordi det er et
indlæg fra din side og du jo har en udbredt tendens til at rakke
nybegyndere ned.

Jeg kan da godt være enig i at det helt generelt i usenet regi ville
være rart hvis flere søgte lidt mere i google før der blev spurt, men
det er nu en generel betragtning og ikke møntet på denne tråd.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 22:17

Jakob wrote:

> [...]
> i denne gruppe. Det jeg reagerer imod er din evindelige redigering af
> hvad der er acceptabelt eller, uagtet at du bare er en menig bruger af

Tja... det kan jeg ikke være uenig i, men jeg mener ikke, at man kan
påstå, at et indlæg omhandler foto, når det stort set kun indeholder
et ukommenteret link til et foto-site.

Og lige så længe UseNet har eksisteret, har der været bred enighed
om, at det ikke er hensigtsmæssigt, når mange hyppigt gentager
næsten enslydende spørgsmål, og FAQ'et er netop opfundet for at
afhjælpe dette problem.

Så jeg kan faktisk ikke se, at jeg skulle være forkert på den, jeg
mener tværtimod, at jeg prøver at forsvare alsidighedden, når jeg
påpeger, hvilke indlæg der ikke bidrager med noget reelt til
gruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael L

Dato : 17-02-05 10:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> tværtimod, at jeg prøver at forsvare alsidighedden, når jeg påpeger,
> hvilke indlæg der ikke bidrager med noget reelt til gruppen...

Niels jeg tror faktisk ikke der er den store uenighed i at
hovedindlægget burde have indholdt lidt mere end bare linket - Og din
kritik her af var sådan set også berettiget i et eller andet omfang. Det
som støder mange og som gør folk irriterede er nok mere tonen det
fremkommer på, netop fordi den nogengange er direkte ubehagelig og fyldt
med ukvemsord.

Jeg kan da også se at et lignende indlæg er postet af den kære Thomas
igår, men denne gang med andet end bare linket i sig.

Mvh
Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-02-05 11:51

Michael L wrote:

> netop fordi den nogengange er direkte ubehagelig og fyldt
> med ukvemsord.

Hmm... forklar mig lige, hvor du finder ukvemsord i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 17-02-05 11:18

> Hmm... forklar mig lige, hvor du finder ukvemsord i

Læs dog hvad Michael skriver (hvis du kan), med "noengange" menes at der
ofte er direkte ubehagelige ukvemsord i dine indlæg.
Dine indlæg er også meget ofte nedladende i sproget, men det har jeg jo
forsøgt at forklare dig så mange gange, men du står stadigvæk uforstående
overfor alle dem der påpeger det over for dig.
Jeg ser dig som en manipulerende psykopat uden forståelse for andre end dig
selv, og med fast forbindelse til den verden du lever i, men det er desværre
ikke den samme verden som vi andre lever og har det godt i.
Synd for dig, gamle sure røvhul !

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-02-05 12:54

Langgsom Blærbar wrote:

> Dine indlæg er også meget ofte nedladende i sproget, ...cut...

Har du prøvet at læse dine egne perfide skriblerier...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 01:21

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

uvæssentligheder og "ligegyldigheder" der bliver postet her i gruppen
samtidig med at du slynger om dig med nøjagtig det. Det er sgu da

Jamen Jacob..
Du kan ikke tage andre til indtægt for din egen barnlige holdning om hvem
der er ønsket eller ej i gruppen.?
Og der er da ikke noget som helst odiøst i at være ny og uerfaren fotograf?
Det har selv jeg været For mere end 50 år siden.
Lad dog være med at blive sur så let.
Det er ret surt, når man af et godt hjerte forsøger at hjælpe folk, at blive
mobbet fordi man måske ikke lige har fået formuleret sig helt så høfligt som
det måske var muligt.
Jeg har indtryk af, at det, desværre, er ved at være en ganske almindelig
holdning hos de yngre generationer, at de tror sig ganske vidundetlige, og
bliver sure når ikke "de voksne" klapper begejstret over enhver lille fjært
de præsterer..
Du skal øve dig på at "lytte". Noget kan du lære af - resten forbigår du.
På?den måde kan du måske en dag blive god både som fotograf og menneske?

MVH
Egon

Fra : Michael L

Dato : 16-02-05 10:27

Egon Stich wrote:
> [...]
> bliver sure når ikke "de voksne" klapper begejstret over enhver lille fjært

Tror ikke lige det her har noget at gøre med den yngre generation og al
den snak. Her i gruppen er de fleste aldersklasser repræsenteret og det
er vidst ikke nogen hemmelighed at NRE ikke er den mest populære person
i gruppen. Det kan man så sige er ligegyldigt, men faktum er jo at NRe
gentagene gange forsøger at belære folk som netikette og god skid osv.
Men selv levere ufattelige mængder støj og har gjort det i årevis i
denne og andre grupper. Så må jo give Jakob ret i at det er paradoksalt.

Og jeg vil da ikke være den der taler alt for positivt om den ældre
generation hvis det omfatter NRE og hans ubehagligheder så som
"talentløse klaphatte" osv. som han fx. brugte i en tråd få dage
tilbage. Søg selv på Google for at finde de ufattelige mængder af andre
ubehagligheder.

Det her har intet med alder at gøre, men at det generelt er svært at
have respekt for nogen som snakker om god skik og så sidder og kalder
folk for klaphatte, webmoster osv.

> Du skal øve dig på at "lytte". Noget kan du lære af - resten forbigår du.
> På?den måde kan du måske en dag blive god både som fotograf og menneske?

Ja, det kan man vidst roligt sige til NRE, men tvivler på det hjælper.
Jeg har i hvertfald opgivet håbet efter at have læst alle disse ting i
gennem en del år snart. Lidt en skam fordi når han endelig tager sig
sammen så formår han engang imellem at bidrage med noget brugbart. Det
er bare en skam når det virker som at fornuft i forhold til støj
forholdet ligner noget omkring 1/10.

Men pas på med at brug undskyldningen omkring den "yngre" generation
osv. Især når Jakob nu har ret i det han siger. Det er nemt at forsøge
at ugyldiggøre Jakobs indlæg istedet for at "lytte" og se om der var
noget om snakken ;)

Men hvad, lad os alle komme videre :)

Mvh
Michael

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 13:18

> [...]
> Men selv levere ufattelige mængder støj og har gjort det i årevis i
> denne og andre grupper. Så må jo give Jakob ret i at det er paradoksalt.

Ikke desto mindre vil jeg mene, at NRE er en temmelig vidende person på
området.
Lyt dog, vis overbærenhed med formuleringerne. Måske kan man lære noget?

> Det her har intet med alder at gøre, men at det generelt er svært at
> have respekt for nogen som snakker om god skik og så sidder og kalder
> folk for klaphatte, webmoster osv.

Måske er det blot et ekko af hvad skiftende skribenter har råbt i skoven?
Selv ældre mennesker kan tabe besindelsen.

> Men hvad, lad os alle komme videre :)
>
> Mvh
> Michael

Ja, lad os prøve
MVH
Egon

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-02-05 14:25

Egon Stich wrote:
> Ikke desto mindre vil jeg mene, at NRE er en temmelig vidende person
> på området.
Så har du vist ikke læst så meget af hans sludder. Selv jeg, en håbløs
amatør, kan gang på gang ved hjælp af saglige argumenter og klar
dokumentation vise at han tage fejl og/eller lyver.

> Lyt dog, vis overbærenhed med formuleringerne. Måske kan man lære
> noget?
Ja, helt sikkert. F.eks. at Kodak aldrig har produceret Kodachrome som 120
rullefilm, at nikkel-metaldydridbatterier ikke indeholder tungmetaller, at
et Canon 400 f/5.6 i virkeligheden nok er et f/4 men blot sælges som f/5.6
fordi Canon så kan sige det er skarpest ved størst blændeåbning, diverse
vildledning om en CCD's virkemåde og så videre. Jeg tror det er noget mere
sikkert, ikke at forsøge at lære noget af Niels Riis Ebbesens
fejlinformation. Når nogen stiller spørgsmålstegn ved hans meget ofte
fejlbehæftede information er han urokkelig i hans tro på at han har ret, og
intet kan ændre hans opfattelse. NRE lader aldrig fakta ødelægge en
diskussion.

> Måske er det blot et ekko af hvad skiftende skribenter har råbt i
> skoven? Selv ældre mennesker kan tabe besindelsen.
Prøv at lave en søgning på Niels Riis Ebbesen på Google groups. Jeg tror du
vil blive overrasket.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Egon Stich

Dato : 16-02-05 20:22

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Så har du vist ikke læst så meget af hans sludder. Selv jeg, en håbløs
> amatør, kan gang på gang ved hjælp af saglige argumenter og klar
> dokumentation vise at han tage fejl og/eller lyver.

Jeg glæder mig til at se dette dokumenteret?

> [...]
og
> intet kan ændre hans opfattelse. NRE lader aldrig fakta ødelægge en

Disse ting er jo ikke afgjort?
Jeg har ikke gidet dykke ned i arkiverne. Og udtaler mig udelukkende efter
hukommelsen.
Men det forekommer mig, at Niels som oftest har haft ret.
Hvis du har lyst, er du hjertelig velkommen til at hjemsøge mig. Så kan vi
gå i arkivalierne, og undersøge sagerne. Og tag ikke fejl: Jeg har
bøgerrne/tekniske informationer osv. Fra 1880erne og op..!!

> Prøv at lave en søgning på Niels Riis Ebbesen på Google groups. Jeg tror d
> vil blive overrasket.
>

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Næ.. Jeg bliver ikke overrasket.
Kun undrer det mig, at Niels har gidet blive ved imod så massiv uvidenhed.

MVH
Egon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-02-05 22:33

Egon Stich wrote:

> Næ.. Jeg bliver ikke overrasket.
> Kun undrer det mig, at Niels har gidet blive ved imod så massiv uvidenhed.

Du skal ikke spilde din tid på Morten Wartou, jeg har endnu ikke
oplevet, at han har bidraget med noget seriøst og brugbart, så jeg
har smidt ham i mit kill-filter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-02-05 22:42

Egon Stich wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg glæder mig til at se dette dokumenteret?
Du har tydeligvis ikke fulgt særlig godt med i gruppens diskussioner - prøv
at gøre det, så tror jeg du vil indtage en anden holdning.

> Disse ting er jo ikke afgjort?
Så har du vist ikke læst trådene. NRE holder fast i sine påstande,
fuldstændigt ligegyldigt hvad man kan dokumentere. Følg dokumentationen -
ikke benægtelserne.

> [...]
> kan vi gå i arkivalierne, og undersøge sagerne. Og tag ikke fejl: Jeg
> har bøgerrne/tekniske informationer osv. Fra 1880erne og op..!!
Jeg tror du blot forventer at Niels må have ret, når han er en ældre mand
med en masse erfaring. Men følg trådene til ende, inden du tager ham i
forsvar og forsøger at give andre skylden for NRE's optræden.

> Næ.. Jeg bliver ikke overrasket.
> Kun undrer det mig, at Niels har gidet blive ved imod så massiv
> uvidenhed.
Du bliver klogere ved at læse. NRE har en stor viden, ingen tvivl om det. Og
i de sjældne tilfælde han siger noget klogt, er der som regel heller ingen
der går imod ham. Men når han siger noget vrøvl, får han modstand - det gør
alle. At tonen så til tider bliver lidt hård, tror jeg ikke NRE har andre
end sig selv at takke for.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Faktum er, at UseNet er anerkistisk medie, hvor der ikke er nogen
enkeltperson, som kan gøre sig til dommer over og bestemme, hvad der
må skrives i gruppen." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 16-02-05 19:43

In article <cswQd.1176$nU7.776@news.get2net.dk>, stich-foto@stich-
foto.dk says...

Det var da dog noget af en gang oldingevrøvl. Jeg må indrømme jeg er
noget forvirret over dine udsagn men det kan da være at du kan præcisere
hvad du mener.

> Du kan ikke tage andre til indtægt

Øhh hvor er det lige jeg tager andre til indtægt for noget som helst her
?

> Og der er da ikke noget som helst odiøst i at være ny og uerfaren fotograf?

Det er da netop det synspunkt jeg bakker op omkring, men det har du
muligvis misforstået. læs det lige en gang til. NRE kommer ofte med
nedsættende udsagn og "amatører" og deres ligegyldige knipserier, noget
af det der nok provokerer mig.

> Lad dog være med at blive sur så let.

Jeg bliver bestemt ikke nemt sur, og er generelt høflig overfor ALLE der
hjæper mig, og mener bestemt at man skal behandle folk på usenet med
respekt som man skal i den virkelige verden. Jeg finder dog NRE's
hundsen rundt med folk så irreterende at jeg måske var for sarkastisk.
Jeg står dog bestemt ved mit indlæg.

> Det er ret surt, når man af et godt hjerte forsøger at hjælpe folk, at blive
> mobbet fordi man måske ikke lige har fået formuleret sig helt så høfligt som
> det måske var muligt.

Det er da et sandt udsagn, det har så bare intet med denne tråd at gøre.

> [...]
> bliver sure når ikke "de voksne" klapper begejstret over enhver lille fjært

Nu ved jeg ikke om du går og småfiser jeg gør ikke. Men jeg har den
opfattelse at mange folk over 60 opfatter folk under 50 som børn og af
samme grund taler/skriver til dem i det toneleje man kan se demonstreret
i dit indlæg. Det kunne jeg så påstå var et generelt træk hos ældre men
heldigvis er jeg nuanceret nok til at forstå at ældre mennesker nok er
ligeså forskellige som resten af os.

> Du skal øve dig på at "lytte".

Ja så kan du måske øve dig på at læse i mellemtiden, så kan det være at
vi kan komme frem til en enighed.

> På?den måde kan du måske en dag blive god både som fotograf og menneske?

Og Egon lad mig så lige sige her til sidst at her strammer du den og går
over grænsen. Ad indlysende grunde kender du jo INTET til mig som
menneske, og jeg finder en sådan kommentar langt ude. Jeg bider mig dog
i læben og vil afstå fra at svare igen på den.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : SpookiePower

Dato : 16-02-05 12:10

> Hej Thomas, har du overvejet, at din interesse for fotografi er af relativ ny dato, og at du er
> ved opdage og udforske en verden, som vi andre har kendt i årevis.

Ikke mig...jeg er forholdsvis ny i dette fag og syntes det var nogle flotte
billeder som var i de galleri'er. Jeg nød dem meget må jeg nok indrømme.

Mit galleri.
www.activewebsite.dk/fotoalbum/index.php

Fra : Michael L

Dato : 15-02-05 12:49

Thomas Schreiber wrote:
> Fandt dette, imho, fine gallery på pbase.
>
> http://www.pbase.com/zippo/to_arrange
>
> (tiden skal vel gå med et eller ander når man ikke kan sove)

I modsætning til en person vi snart alle kender(ikke for noget godt), så
vil jeg sige tak for linket. Jeg har som NRE også set tusindevis af
sites på nettet, men lige netop denne har jeg ikke set før og det har da
bevirket at jeg nu kommunikere med den givne fotograf.

Så tak for linket - Og kom gerne med flere når du falder over dem.

- Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 13:02

> [...]
> bevirket at jeg nu kommunikere med den givne fotograf.
>
> Så tak for linket - Og kom gerne med flere når du falder over dem.

Det var så lidt Er glad for du kunne bruge linket. Jeg synes, det
var nogle fine skud og også meget alsidige billeder.

Har også tænkt mig at poste links til, imho, gode gallerier i fremtiden

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Ole

Dato : 15-02-05 13:26

Thomas Schreiber wrote:

> Det var så lidt Er glad for du kunne bruge linket. Jeg synes, det
> var nogle fine skud og også meget alsidige billeder.
>
> Har også tænkt mig at poste links til, imho, gode gallerier i fremtiden

Hvis det forholder sig med fundatsen som NRE siger, og det skulle hurtigt
kunne kontrolleres om man gad, ville jeg tage den med ro.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Michael L

Dato : 15-02-05 13:40

Ole wrote:

> Hvis det forholder sig med fundatsen som NRE siger, og det skulle hurtigt
> kunne kontrolleres om man gad, ville jeg tage den med ro.

Tja, ellers skulle man jo måske overveje at få ændret fundsatsen en
smule. Jeg har læst fundsatsen og synes lige netop på det punkt at den
burde ændres. Dette er en foto gruppe og det burde jo også være muligt
at diskutere andres billeder - Både det tekniske men også det
kunstneriske osv. i dem. Man bliver jo ikke kun klogere af at kigge på
sine egne ting.

Og indtil videre lader det da også kun til det er NRE der har et problem
med det(Men han har jo problemer med det hele stort set) - Det er jo
ikke første gang der postes links til billeder på andre sider.

Mange af os kigger jo ofte på en masse sider rundt omkring i verden og
det kan da ofte give god inspiration osv.

- Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-02-05 15:21

Michael L wrote:

> [...]
> at diskutere andres billeder - Både det tekniske men også det
> kunstneriske osv. i dem. Man bliver jo ikke kun klogere af at kigge på

Man kunne måske anbefale at mærker sådanne opslag i topic - f.eks:
[LINK] http://xyz.net

Herved ville folk, der ikke gider se links uden vedføjet relevant tekst
filtrere dem ud.

> [...]
> problem med det(Men han har jo problemer med det hele stort set) -
> Det er jo ikke første gang der postes links til billeder på andre

Der har i dag tidligere været hentydninger til tavse samtykkere. Jeg synes
faktisk også det er trælst med den evindelige posten links. Men derfor
behøver man jo ikke nødvendigvis at deltage i debatten om det. Problemet med
NRE er, at han IMHO af og til siger noget fornuftigt for to linier længere
nede at katapultere helt ud i hampen, så man nærmest ikke tør give ham ret,
af frygt for i almindelighed at blive slået i hartkorn med ham.

vh
Jan

Fra : Ole

Dato : 15-02-05 16:02

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> nede at katapultere helt ud i hampen, så man nærmest ikke tør give ham ret,
> af frygt for i almindelighed at blive slået i hartkorn med ham.

Jeps, sådan har jeg det ofte....

Fra : Ole

Dato : 15-02-05 16:11

Michael L wrote:

> [...]
> at diskutere andres billeder - Både det tekniske men også det
> kunstneriske osv. i dem. Man bliver jo ikke kun klogere af at kigge på

Jamen, så er jeg jo tvunget til at læse fundatsen. Som jeg læser den, er
der ingen tvivl om at overholdelsen ikke forhindrer at man taler om
andres billeder eller i forb. med et emne henviser til dito. Så IMHO er
der ingen grund til ændring på det pkt.

KLIP---------
3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.
KLIP___________
Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på ens
egen hjemmeside.
KLIP___________

> [...]
>
> Mange af os kigger jo ofte på en masse sider rundt omkring i verden og
> det kan da ofte give god inspiration osv.

Ja, det er der intet til hinder for, så deeet...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-05 23:20

Ole wrote:

> [...]
> der ingen tvivl om at overholdelsen ikke forhindrer at man taler om
> andres billeder eller i forb. med et emne henviser til dito. Så IMHO er

Enig... der hvor filmen knækker, er når folk bare skriver noget i
stil med, "se her smadder flotte billeder http://www.xxx.dk" - det
er blot et regulært opslag, som ikke lægger op til debat.

Og jeg synes også det er ok, at der er en "kattelem", så denne
gruppes brugere kan poste henvisninger til billeder på deres egen
hjemmeside, for det med egen hjemmeside fortolkes pragmatisk på den
måde, at et direkte link til brugerens billede på f.eks.
fotokritik.dk - photosig.com o.s.v. er accepteret.

Jeg vil også runde af med at sige, at denne pasus med, at der må
postes henvisninger til billeder på egen hjemmeside, netop er et
bevis for, at fundatsen ikke tillader opslag, for i så fald havde
denne undtagelse slet ikke været nødvendig...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-02-05 23:24

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Enig... der hvor filmen knækker, er når folk bare skriver noget i
> stil med, "se her smadder flotte billeder http://www.xxx.dk" - det
> er blot et regulært opslag, som ikke lægger op til debat.

På trods af din opfattelse af hvad der lægger op til debat, og hvad der ikke
lægger op til debat, kom der en ganske fin diskussion ud af Schreibers
indlæg om René Asmussens billeder.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-05 23:02

Michael L wrote:

> Mange af os kigger jo ofte på en masse sider rundt omkring i verden og
> det kan da ofte give god inspiration osv.

Hvis du har fundet en side med gode billeder, så kan du sagtens
poste en henvisning til den, det kræver bare, at du gør lidt mere ud
af dit indlæg.

For hvis du blot skiver noget i stil med, "Se her smadder flotte
billeder http://www.xxx.dk" - så er det et opslag, og så bør det
postes i en opslagsgruppe.

Kommer du derimod med en anmeldelse af billederne på sitet, som
lægger op til debat, så er det et debatindlæg, som hører hjemme her
i denne debatgruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-02-05 13:38

> Har også tænkt mig at poste links til, imho, gode gallerier i fremtiden

Et par ord omkring, hvorfor du linker til dem ville være på sin plads.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-02-05 14:08

Hans Kruse wrote:

> Et par ord omkring, hvorfor du linker til dem ville være på sin plads.

Fair nok. Det vil jeg gøre.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-02-05 22:52

Michael L wrote:

> Så tak for linket - Og kom gerne med flere når du falder over dem.

Så kan du få dette, her finder du links til 35 mill. fotogallerier,
og det må kunne dække alle dine behov mange år frem i tiden.

http://www.google.com/search?hl=da&q=photo+gallery&btnG=S%C3%B8g&lr=

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael L

Dato : 15-02-05 23:29

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Så kan du få dette, her finder du links til 35 mill. fotogallerier, og
> det må kunne dække alle dine behov mange år frem i tiden.
>
> http://www.google.com/search?hl=da&q=photo+gallery&btnG=S%C3%B8g&lr=

Så er du igang igen. Det er da utroligt så nedladende og for at sige det
som det er - åndsvag at høre på.

Jeg kender udemærket google - det interessante er jo ikke kun billederne
men det faktum at der er andre der er faldet over noget interessant og
så har en holdning til dem!

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige så hold kæft!(Til i andre -
Undskyld sprogbruget)

- Michael

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 15:42

Kunne vi ikke blive fri for person angreb, når jeg læser indlæggende i denne
tråd er der en hel del der er gået langt over grænsen for gensidig respekt
og det som en nyhedsgruppe om vores interesse er egnet til.

Kunne vi ikke blive enige om at undlade at skrive indlæg, som vi ikke selv
ville bryde os om at modtage.

Hilsen Henrik

Ps. jeg lover at grine, når jeg på et eller andet tidspunkt ud i fremtiden
bliver mindet om hvad jeg her har skrevet.