Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D70 Kit
Fra : Liquid

Dato : 14-02-05 11:56

Heysa,

Jeg har besluttet mig for at købe et Nikon D70 med kit objektiv (28-70 mener
jeg det var). I sidste uge have Technikdirect.de tilbud på et kit til 875?,
men det findes ikke mere - bittert.

Har i nogle gode steder hvor det ligger i samme prisleje?

- Martin

Fra : Torben Andresen

Dato : 14-02-05 12:00

"Liquid" <sync@liquid.dk> wrote in message

> Har i nogle gode steder hvor det ligger i samme prisleje?

Her er en liste. Billigst hos Pixmania lige nu:

http://www.gate2prices.dk/fotovideo/fotovideo-vis.asp?Kode=F000949

Mvh Torben Andresen

Fra : Carina

Dato : 14-02-05 12:57

Eller køb det hos en forhandler via ebay - det tror jeg er billigst
http://foto.listings.ebay.de/
/Carina

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 12:34

Liquid wrote:
> [...]
> jeg det var). I sidste uge have Technikdirect.de tilbud på et kit til 875?,

Det bud var med en unavngiven optik.
Men tænk på den kortere kit-optik også(18-70). Den er IMHO mere
anvendelig og rimeligt velrenommeret.
Købte selv det hos dansk datasalg. Små 100 dyrere end TD, alt incl., men
man har det dagen efter med engelsk manual.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Liquid

Dato : 14-02-05 13:28

"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Det bud var med en unavngiven optik.

Jeg mener det var med Nikon optik, tager jeg fejl?

Okay.

- Martin

Fra : max[dk]

Dato : 14-02-05 13:37

> Jeg mener det var med Nikon optik, tager jeg fejl?

måske, men de laver jo både en 18-70 og en 28-80 i kit...

/MAx

Fra : Liquid

Dato : 14-02-05 13:51

"max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> måske, men de laver jo både en 18-70 og en 28-80 i kit...

Det var 28-70 optik.

- Martin

Fra : max[dk]

Dato : 14-02-05 14:14

> Det var 28-70 optik.

Okay, så kender jeg den ikke...

/Max

Fra : Kenneth K

Dato : 14-02-05 14:42

On Mon, 14 Feb 2005 13:50:51 +0100, Liquid <sync@liquid.dk> wrote:

> "max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var 28-70 optik.

Et Nikon D70 med et 28-70mm til 875¤ må være en fejl. 28-70mm er en
topklasse zoom som normalt koster næsten det dobbelte af et D70 hus.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk/ - a picture a day

Fra : Liquid

Dato : 14-02-05 14:51

"Kenneth K" <fake@it.com> skrev i en meddelelse
newssl6wbstdxk021p@news2.tele.dk...

> Et Nikon D70 med et 28-70mm til 875¤ må være en fejl. 28-70mm er en
> topklasse zoom som normalt koster næsten det dobbelte af et D70 hus.

28-70 er da ikke et godt objektiv? Men den er god nok, jeg ringede til
Technikdirect og de bekræftede at den blot var udsolgt.

- Martin

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-02-05 14:58

"Liquid" <sync@liquid.dk> wrote:

>"Kenneth K" <fake@it.com> skrev i en meddelelse
>newssl6wbstdxk021p@news2.tele.dk...

>28-70 er da ikke et godt objektiv? Men den er god nok, jeg ringede til
>Technikdirect og de bekræftede at den blot var udsolgt.

Der er nok tale om 28-80 f/3.3-5.6G - og det er ikke noget godt
objektiv. Det er ikke særligt dyrt, men alligevel ikke pengene værd.

Peter

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 16:28

Liquid wrote:
> [...]
>

> 28-70 er da ikke et godt objektiv? Men den er god nok, jeg ringede til
> Technikdirect og de bekræftede at den blot var udsolgt.

Der er to kit-zoomer til D 70
18-70 der er den dyreste og mest velrenommerede
en vist nok 28- ? (har ikke sat mig ind i den da området ikke har min
interesse)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-02-05 16:41

Kenneth K wrote:

> Et Nikon D70 med et 28-70mm til 875¤ må være en fejl. 28-70mm er en
> topklasse zoom som normalt koster næsten det dobbelte af et D70 hus.

Det må være 28-70 2.8 EDIF AF-S, du nævner der. Og det er et rigtigt
luksusobjektiv med en god lysstyrke.
Der findes/fandtes også en mere ydmyg 28-70mm f/3.5-4.5 AF-D, der er
væsentligt billigere - vel omkring en par tusind. I det tilfælde ville jeg
klart foretrække kit-objektivet 18-70 (de sidste - eller første om man vil -
10 mm er guld værd).

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 16:24

Liquid wrote:
> "max[dk]" <maxses_snot_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var 28-70 optik.
>
> - Martin

Og den er billigere, men det tilbud, som også Schreiber schreibede om,
var med en unavngiven.

Fra : Ole

Dato : 14-02-05 16:22

Liquid wrote:
> "Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener det var med Nikon optik, tager jeg fejl?

Den var som jeg skrev, unavngivet.