Poseidon : Jetstream vs. Cyklon
Fra : Jp J

Dato : 14-02-05 15:31

Jeg har tidligere spurgt om nogle kendte til en adapter til Poseidon's
Jetstream - se evt. tidligere indlæg af 01/02-05 : "Adapter til Poseidon"

Efter lidt snusen rundt har jeg set en "dims" i stil med det jeg søger, MEN
til en "Cyklon".

Såvidt jeg ved, så passer omløberen fra Cyklonen ikke til Jetstream - er det
korrekt ?

Og, er der måske nogen, der ved hvilket gevind, det er, der er anvendt på
Jetstream, for så putter jeg selv en klump messing i drejebænken.

Mvh
JpJ

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 15-02-05 22:17

Jep korrekt.de passer IKKE sammen
der er ikke den indbyggede sikkerhedsventil på Cyklon slangen, og den bruger
osse et andet gevind.
- gevindet kender jeg ikke lige, kan du ikke måle dig til dét ?
mvh

Tommy
www.scubagear.dk

Fra : Jens P. Jensen

Dato : 16-02-05 08:12

Tommy Larsen [Scubagear.dk] <tommy@scubagear.dk> skrev:
>Jep korrekt.de passer IKKE sammen
> [...]

Jo, det kan måles.
Det er et metrisk gevind. Stigningen er 1,5 og den udvendige
diameter på regulatoren er 31mm ( vistnok ).

Den indbyggede sikkerhedsventil klarer jeg ved at eftermontere en
i 1.trinet. Så det er ikke dét, der er "problemet". Opgaven har
hele tiden gået på evt. at skaffe den sk... dims i Dk. Jeg fandt
den på et Amerikansk website, men jeg nægter at give 119 UsD for
en lille klump forniklet messing.

Jeg er dog snart færdig med at lave den selv

JpJ