import af biler fra tyskland - gule plader
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 16-02-05 08:42

Hej

Hvad er reglerne for import af gulplade biler fra tyskland. Hvad skal man
betale i registrerings afgift. Der tænkes på import af en Nissan X-trail 2.2
dci

mv.
jc

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-02-05 09:10

Jørgen Højrup wrote:
> [...]
> betale i registrerings afgift. Der tænkes på import af en Nissan X-trail 2.2

Jeg tror man plejer at sige 63% af prisen på en tilsvarende bil for
hvide plader, og det halve for gule.

Dertil kommer prisen for at ombygge bilen til at leve op til kravene til
indretning for varevogne.

-dennis

Fra : Henrik Bøgh \(væk hj~

Dato : 17-02-05 15:58

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Dertil kommer prisen for at ombygge bilen til at leve op til kravene til
> indretning for varevogne.

Det kan da ikke være mange basse-ører. På min Sharan, som netop har været
gennem den tur, bestod ombygningen af følgende:

1) Pille sæder ud (quick-snap sæder - tager 5 minutter)
2) Montage af gitter bag førersæde
3) Afbryde ventilationskontrol bagi
4) Fjerne håndtag til rudehejse bagi (alt. skal evt. elektroniske rudehejse
afbrydes)
5) Sætte børnesikringen til i bagdørerne
6) Påsætte vægttavler

Og det var så det. Bilen er synet og godkendt uden bemærkninger.

--
MVH Boegh

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-02-05 17:33

Hej!

Henrik Bøgh (væk hjemmefra) wrote:
> [...]
> 5) Sætte børnesikringen til i bagdørerne
> 6) Påsætte vægttavler
>
> Og det var så det. Bilen er synet og godkendt uden bemærkninger.

Glemte du ikke lige pkt. 7, som kommer efter synet?

7) Aktivér elbagruderne igen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 18-02-05 13:05

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> og det halve for gule.

LIdt mere end det, men ikke så meget:
Eksempel fra 04/2004 -> '93 BMW M5, 135.000 km, ALT i udstyr:
afgift hvide plader - 222.225 kr
afgift gule plader - ca. 118.000 kr