Erfaring med kæder
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-05 20:50

Hej

Jeg fik rykket den ene af mine snekæder i stykker idag og skal derfor ud og
have nogle andre. Dem jeg havde var model Harald Nyborg, men jeg tænkte om
der er nogle der har erfaringer med andre evt. bedre. Skal siges de har
opfyldt behovet til fulde.

Er der evt.nogle der har kørt med snesokker?

Stef
--
Mitsu SS1.3
Snart Yamaha XS400

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 21:17

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opfyldt behovet til fulde.
>
> Er der evt.nogle der har kørt med snesokker?

næh, jeg nøjes med mine Goodyear Eagle F1 GDS3 sommerdæk i det her tørre
klima

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-05 21:19

> næh, jeg nøjes med mine Goodyear Eagle F1 GDS3 sommerdæk i det her tørre
> klima

og kan gå på arbejde?

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-02-05 21:31

> og kan gå på arbejde?

Nu lige i Sønderborg, hvor Tom residerer, er sne vist noget de ser i
fjernsynet

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-05 21:48

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Nu lige i Sønderborg, hvor Tom residerer, er sne vist noget de ser i
> fjernsynet

Hvornår er Tom blevet deporteret?
Svjv så er det ikke der han residerer.
Men det med sneen er måske rigtigt nok

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 21:54

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvornår er Tom blevet deporteret?

Han bor 22 Km fra Sønderborg

> Svjv så er det ikke der han residerer.
> Men det med sneen er måske rigtigt nok

Her er ikke et snefnug i miles omkreds. Men stadig hundekoldt

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 21:56

> [...]
> der er nogle der har erfaringer med andre evt. bedre. Skal siges de har

Mine er også fra Harald Nyborg - jeg har kørt omkring 50 km med dem - og de
har det fint..

/Jan W Nielsen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-05 21:58

> Mine er også fra Harald Nyborg - jeg har kørt omkring 50 km med dem - og
de
> har det fint..

Jeg tror jeg snuppede en stor sten den anden aften jeg var ude og lege, et
af samleledene der sidder midt på dækket er røget, Konen vringer sådan på
næsten når den kører mod inderskærmen
Jeg kan også se de har dem på bud, så er det bare at håbe de stadigt har
flere.

Stef

Fra : Q

Dato : 15-02-05 21:58

> [...]
> opfyldt behovet til fulde.
>
> Er der evt.nogle der har kørt med snesokker?

Kører selv med kæder fra Harald Billigbras, og de er ganske OK..

Snesokkerne er nok mere egnede til engangsbrug ( mere eller mindre ) og
erstatter ikke snekæderne, når der for alvor er brug for dem..

/peter

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-05 21:59

> Snesokkerne er nok mere egnede til engangsbrug ( mere eller mindre ) og
> erstatter ikke snekæderne, når der for alvor er brug for dem..

FDM giver dem ellers god omtale, men valget ligger mellem sokker til 600,-
eller HN kæder til 100,- og når man har lært at sætte HN kæderne på tager
det jo max 3 min pr.side. Så det er bare i HN imorgen!

Stef

Fra : Rasmus

Dato : 15-02-05 21:59

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
> der er nogle der har erfaringer med andre evt. bedre. Skal siges de har

Snekæder??, hvor i landet bor du?

mvh
Rasmus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-02-05 21:56

> Snekæder??, hvor i landet bor du?
>
> mvh
> Rasmus

Gimming ved Randers, det er her det sner ))

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-02-05 10:08

> Gimming ved Randers, det er her det sner ))

Sjovt nok, vi bor også lige nord for Randers og jeg kiggede på snekæder for
en uge siden i Silvan, de havde nogle rester til 50 kr, men ingen passede.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-02-05 20:25

> Sjovt nok, vi bor også lige nord for Randers og jeg kiggede på snekæder
for
> en uge siden i Silvan, de havde nogle rester til 50 kr, men ingen passede.

De er rare at ha når man skal grave sig ud til Udbyhøjvej Og så er de jo
sjove at have på når man skal lege )

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-05 09:28

> for
> >
> De er rare at ha når man skal grave sig ud til Udbyhøjvej Og så er de
jo
> sjove at have på når man skal lege )

Højsletvej på det sidste stykke til Mariagervej lige ved flyvepladsen har
også fanget en masse sne

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ham Selv

Dato : 16-02-05 11:14

> [...]
> opfyldt behovet til fulde.
>
> Er der evt.nogle der har kørt med snesokker?

også er det man tænker på hvad faen i bruger snekæder til her i DK
Weekenden tilbragte jeg i en skov når vorbasse og vi fik se
Søndag middag trillede forden de 1½ km gennem skoven på lavprofil 15"
sommerdæk ï 25-30 cm sne lag UDEN problemer i en gammel baghjuls trukken
ford

OZ3BTO

OZ3BTO

Fra : Brian

Dato : 16-02-05 11:27

Hejsa!

Ham Selv tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> [...]
> Søndag middag trillede forden de 1½ km gennem skoven på lavprofil 15"
> sommerdæk ï 25-30 cm sne lag UDEN problemer i en gammel baghjuls

Hva kan man sige.... du er en helt!

Her ved Horsens, har der nu været flere steder, hvor kæder havde
været praktiske......
Måske man skulle anskaffe sig en gammel Sierra - jeg bliver mere
og mere overbevist om at det biler kan alt, og kører fra det meste!

/Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-05 13:04

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse

> Måske man skulle anskaffe sig en gammel Sierra - jeg bliver mere
> og mere overbevist om at det biler kan alt, og kører fra det meste!

og hvis der er noget den ikke kan, så holder vi tæt med det

Sådan er vi der kører Sierra

PS: Når jeg ovenfor siger vi, så er det ikke alle der er blevet spurgt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-02-05 20:27

> [...]
> Søndag middag trillede forden de 1½ km gennem skoven på lavprofil 15"
> sommerdæk ï 25-30 cm sne lag UDEN problemer i en gammel baghjuls trukken

Du er velkommen til en kop kaffe her, næste gang det sner og fyger, og jeg
skal nok fyre godt, så du kan få varmen når du har gået de sidste 3 km )

Stef

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-02-05 13:19

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Er der evt.nogle der har kørt med snesokker?

Nej, men jeg har hørt fra nogle der har - 1.de slides langt hurtigere i
stykker end kæder, 2.du risikerer at hjulet spinder *indeni sokken*, 3.jeg
undres hvordan de ser ud efter nogle år... :)

Kæder er uden tvivl et bedre (og samtidig meget rimeligere) alternativ, selv
om det tager noget mere tid at få dem på (men man kan jo altids øve lidt, så
går det nemmere når du har brug for dem :))

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-02-05 20:28

> [...]
> om det tager noget mere tid at få dem på (men man kan jo altids øve lidt,

> går det nemmere når du har brug for dem :))

Jeg hentede også et par mangen til i HN idag, ang. fdm testen så må det være
nogle der aldrig har sat kæder på, jeg bruger max 3 min i hver side når de
skal på og efterstrammer efter 500 meter.

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-05 09:29

> [...]
> nogle der aldrig har sat kæder på, jeg bruger max 3 min i hver side når de
> skal på og efterstrammer efter 500 meter.

Er de på tilbud for tiden ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Stefan Jacobsen