Mercedes 230E - en ældre sag...
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 15-02-05 15:43

Hej i gruppen

En veninde har set sig varm på en Mercedes 230E W123 fra '82. Den har kørt
godt under 100.000 km og er vist et forhandlerkøb.

Er der noget, hun skal være opmærksom med netop denne model? Her tænker jeg
(som sædvanlig) på typiske udsatte steder for rust og typiske svagheder i
motor / automatgear...

På forhånd tak for hjælpen

--
Jacob

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-02-05 16:20

Jacob Buus Smidt wrote:
> Hej i gruppen
>
> En veninde har set sig varm på en Mercedes 230E W123 fra '82. Den har kørt
> godt under 100.000 km og er vist et forhandlerkøb.

Hos Mercedes? Med historie?

Problemet ved at købe en Mercedes fra 82 med under 100kkm på uret er at mange kan ha' pillet.

> Er der noget, hun skal være opmærksom med netop denne model? Her tænker jeg
> (som sædvanlig) på typiske udsatte steder for rust og typiske svagheder i
> motor / automatgear...

Det er en bil fra 82, alt kan være galt.

Mvh
Roberto

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 16-02-05 14:03

> Hos Mercedes? Med historie?

Nej, jeg har lige fået at vide, at det er en privathandel.

> Det er en bil fra 82, alt kan være galt.

Ja, det har jeg også pointeret. Den skal vist have en grundig gennemgang
inden en evt. handel. Jeg tror, at vil foreslå hende en tur hos FDM.

--
Jacob

Fra : Deaster

Dato : 15-02-05 16:43

Jacob Buus Smidt wrote:

> [...]
> tænker jeg (som sædvanlig) på typiske udsatte steder for rust og
> typiske svagheder i motor / automatgear...

Hun skal ihvertfald være opmærksom på om den rent faktisk kun har kørt
100.000km, for det lyder ret usandsynligt på 23 år.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 17:22

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget, hun skal være opmærksom med netop denne model? Her tænker
> jeg (som sædvanlig) på typiske udsatte steder for rust og typiske

Km-tallet lyder meget forkert. Så skulle den KUN være brugt til at hente
rundstykker hos bageren.
Ruster typisk i bunden og i skærmkanterne. Motor er svært at spå om da
Km-tallet er så atypisk som noget kan være. Man kan med sikkerhed ikke
sammenligne motoren med en som har kørt dagligt og lange Km. Knasten holder
ikke mere end 250.000 Km.
Bagtøj eller baghjulslejer har også begrænset levetid, men ikke sådan at det
er værre end mange andre biler.

--
Tom

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-02-05 19:08

> [...]
>
> En veninde har set sig varm på en Mercedes 230E W123 fra '82. Den har kørt
> godt under 100.000 km og er vist et forhandlerkøb.

Det lyder faktisk ikke usandsynligt. Mine svigerforældre købte for snart et
1 år siden en W123 -200 med ca 20.000 km. Den havde været kørt af en advokat
i en lille midttysk by. (De kendte manden) og han havde faktisk ikke brugt
bilen til andet end at køre fra hjem til kontor. Der havde aldrig ligget
andet end en mappe med papirer i baggagerummet. Og inventaret så mere eller
mindre ud som nyt.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 16-02-05 14:05

Tak for svarene. Det vil jeg lade gå videre.

--
Jacob

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-02-05 16:41

Ring til Mercedes. De har sikkert historie på den og måske en forklaring på
km-tallet (ny motor måske).

Det gjorde jeg da jeg handlede en '84'er privat. Det viste sig dog at sælger
havde været ærlig om de ting han vidste noget om, og Merecedes kunne
fortælle yderligere...
De var flinke og hjælpsomme.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 16-02-05 18:49

Hej igen

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ring til Mercedes. De har sikkert historie på den og måske en forklaring
> på km-tallet (ny motor måske).

Nu har jeg så lige fået at vide, at den er importeret fra Tyskland for et
par år siden. Kan det tænkes, at Mercedes alligevel har adgang til bilens
historie?

Det lave km-tal, som flere andre har påpeget, kan jo godt være udtryk for et
eller andet fusk ved importen. Det må vist lige undersøges nærmere...

--
Jacob