Den sidste Sierra...
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-02-05 21:04

Hej.

Efter blot ét års ejerskab kørte min elskede Sierra, idag, ud på de
sneklædte veje
med en ny og glad ejer bag rattet.
Nu har jeg haft Sierra'er faktisk siden jeg var 18, og det er besluttet at
det ikke bliver en Sierra igen. Medmindre altså der står Cosworth på
bagsmækken af den. Så jeg kan vist roligt sige at dét var det.
Det var fantastisk mens det stod på, ingen startproblemer, gode
køreoplevelser, og sjovt nok, da jeg trillede en tur i sidste weekend,
syntes jeg den kørte bedre end nogensinde. - Den blev alligevel sat til salg
og mindre end én uge efter oprettelsen af annoncen var der 4 seriøse købere,
hvoraf den første rendte af med bilen, til den forlangte pris.

Til alle jer der har Sierra'er; elsk dem så længe I har dem, de er væk før I
aner.

-M
2002 Saab 9-5 2,3t Vector

Fra : NS

Dato : 14-02-05 21:44

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> hvoraf den første rendte af med bilen, til den forlangte pris.
>
> Til alle jer der har Sierra'er; elsk dem så længe I har dem, de er væk før I

Jeg havde en BX 19 TRS fra '88 til salg. Den blev solgt efter 2 dage.

NS

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-02-05 21:55

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Til alle jer der har Sierra'er; elsk dem så længe I har dem, de er væk før I
>aner.

Hehe .... min DOHC'er holder da fint i carporten endnu, og bli'r der!

de kalder den boomerangen ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Brian

Dato : 14-02-05 21:57

Hejsa!

jan@fedtegreven.dk tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Hehe .... min DOHC'er holder da fint i carporten endnu, og bli'r der!
>
> de kalder den boomerangen ;)

Kunne du ikke have taget den, og ladet den stå på Bornholm....
så kunne den da umuligt vende tilbage!

/Brian

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-02-05 22:07

"Brian" <briank@besked.com> skrev :

>Kunne du ikke have taget den, og ladet den stå på Bornholm....
>så kunne den da umuligt vende tilbage!

Det ville da være synd for Bornholmerne (og spild af en billet)

Fra : Thomas

Dato : 14-02-05 22:32

> besluttet at det ikke bliver en Sierra igen. Medmindre altså der står
> Cosworth på bagsmækken af den.

Ja, vi krydser fingre ;)

--
Thomas Krath

Fra : Mogens

Dato : 14-02-05 22:36

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, vi krydser fingre ;)

Overraskende mange til salg på de tyske baser!

Den her kunne nok friste een, der kan købe "uden afgift..."
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8120804&id=okfj1ubqey2

Fra : Frederik

Dato : 15-02-05 00:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> wrote in message
> [...]
>
> Overraskende mange til salg på de tyske baser!
>
> Den her kunne nok friste een, der kan købe "uden afgift..."

Husker som lille dreng i Bjerringbro, når sådan en holdt nede ved
grillen... Jeg var helt væk.

Min far, der ikke er bilkyndig, havde fortalt mig, at en bagspoiler var en
turbo. Så jeg var ret imponeret af den kæmpe turbo, der sad på bagsmækken...
:)

Mvh.

Frederik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-05 06:59

"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse

> [...]

Ikke dum, ikke dum
Ville dog hellere have en 2-er.
Har lige haft kigget på ebay, der blev solgt en '92 4x4 'cossie, for ca 4000
euro.

> [...]
>
> Min far, der ikke er bilkyndig, havde fortalt mig, at en bagspoiler var en
> turbo. Så jeg var ret imponeret af den kæmpe turbo, der sad på

Siden dengang, er vi alle vist blevet klogere.
Nu ved vi, at på en Sierra sidder turboen foran!

Så nu siger vi, at en Sierra med stor frontspoiler, har STOOOOR turbo

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas

Dato : 15-02-05 19:24

> Ikke dum, ikke dum
> Ville dog hellere have en 2-er.
> Har lige haft kigget på ebay, der blev solgt en '92 4x4 'cossie, for
> ca 4000 euro.

Husk på at pris og kvalitet ALTID hænger sammen og SÆRLIG når vi taler
Cosworth!

--
Thomas Krath

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-05 21:35

> Husk på at pris og kvalitet ALTID hænger sammen og SÆRLIG når vi taler
> Cosworth!

Prisen undrede mig også en hel del.
Den så flot ud.
Der var også lavet en del på den.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4525461851&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Men måske er det at den er omlakeret der trækker ned?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas

Dato : 15-02-05 23:10

> Prisen undrede mig også en hel del.
> Den så flot ud.
> Der var også lavet en del på den.
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4525461851&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Den ser ellers flot ud. Såfremt man kan stole på det der står, så er det
eneste der trækker ned:
- mgl. udstyr
- gammelt interiør
- motoren er normalt rød på de første 4x4 versioner (den her har måske fået
ny?)
- listerne mgl. på siderne (hvorfor - skadet?)
- alt er indfarvet (inkl. vinge (kun 1993-modellerne), plastikstykker ved
døren, dørhåndtag?)
- 3 ejere og har stået stille i 11 år (historien mangler)

Uden at have talt med ejeren samt set bilen kan den ikke vurderes, men jeg
er helt enig med dig i at den ser flot ud - rigtig flot endda :) Og det
lader også til at de har været motoren igennem efter opstart igen. Alle
pakninger i motoren skal også skiftes, når den ikke har kørt siden 1993,
hvilket ikke fremgår!

--
Thomas Krath

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-05 00:12

> [...]
> lader også til at de har været motoren igennem efter opstart igen. Alle
> pakninger i motoren skal også skiftes, når den ikke har kørt siden 1993,

Sidder lidt og tænker, at der er for meget der ikke stemmer helt.
Grøn motor og den er med kat, det stemmer vel ikke med 1990.
Sidelister der mangler = 'modificering'.
Gammelt interiør = minus i min bog.

Har den mon kun fået en 'salgslakering'?
Den ser ellers ikke ud til at flimre i lakken.

Så forresten lige disse 2:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18201&item=4528499934&rd=1&ssPageName=WDVW

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18201&item=4528569973&rd=1&ssPageName=WDVW

Men det bliver ikke min, nogen af dem.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas

Dato : 16-02-05 16:15

> Har den mon kun fået en 'salgslakering'?
> Den ser ellers ikke ud til at flimre i lakken.

Pas nu på ikke at "svine" en anden persons bil, bare fordi den har nogle
sjove ting ved sig :) Du har jo ikke set den andet end på billederne.

> Men det bliver ikke min, nogen af dem.

Det er jo Scorpio Cosworth... uinteressant.

--
Thomas Krath

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-05 17:13

> Pas nu på ikke at "svine" en anden persons bil, bare fordi den har nogle
> sjove ting ved sig :) Du har jo ikke set den andet end på billederne.

Det var ikke meningen, at nedgøre bilen.
Du har bare påpeget, en række punkter som jeg havde overset
De punkter gør så, at min interesse for netop den bil er faldet betydeligt.
Det er ikke interessen for 'cossie generelt, der er faldet, kun den ene.
Det har også medført, at jeg skal være mere obs, på de små detaljer.
Du ved, dem der gør forskellen mellem original eller ej.

> Det er jo Scorpio Cosworth... uinteressant.

Var måske en bil for Stevns

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-02-05 17:39

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Var måske en bil for Stevns

niks - jeg har jo 2 Scorpio'er i forvejen

Fra : Thomas

Dato : 16-02-05 18:32

> [...]
> faldet, kun den ene. Det har også medført, at jeg skal være mere obs,
> på de små detaljer. Du ved, dem der gør forskellen mellem original

Hvis du seriøst er på jagt efter sådan en bil, så skal du ikke selv købe den
uden en "ekspert" er med! Blot mit råd!

Se på vort Cosworth forum og læs buyers guiden -> http://forum.lemansarea.dk

--
Thomas Krath

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-02-05 09:11

> Til alle jer der har Sierra'er; elsk dem så længe I har dem, de er væk før I
> aner.

SåSå.....Den kan vel næppe ruste hurtigere end en Opel ???

Mvh
Søren

Fra : Troels Pedersen

Dato : 15-02-05 18:06

Morten Lorenzen wrote:
> Til alle jer der har Sierra'er; elsk dem så længe I har dem, de er
> væk før I aner.

Jeg elsker min endnu, og bliver nok ved med at elske den længe

Må man diskret spørge hvad du fik for den? (Bare ca....?)

--
MVH Troels
Ford Siera 2.0i DOHC