Volvo V40 - rustbehandling
Fra : JKrigslund

Dato : 14-02-05 10:32

Hej!

Jeg har købt en 4 år gammel Volvo V40 (2001) som har kørt 130.000 Km. Den
ser ikke ud til at have fået nogen form for suplerende rustbehandling. I
instruktionsbogen står der, at det ikke skulle være nødvendigt at give nogen
form for suplerende rustbehandling inden bilen er 6-8 år.

Hvad har i gjort ved jeres V40? Der findes V40 fra 96-97. Er de begyndt at
ruste?

/Jesper

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 14-02-05 11:36

"JKrigslund" <jdk@stibo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> form for suplerende rustbehandling inden bilen er 6-8 år.
>
> Hvad har i gjort ved jeres V40? Der findes V40 fra 96-97. Er de begyndt at

Kender ikke så meget til Volvo, men tænker alligevel på, at
instruktionsbogen er skrevet af de mennesker, som fremstiller &
sælger biler - længere holdbarhed = lavere salg

Jeg ville få den sprøjtet en gang, det skader i det mindste ikke.

Bo

Fra : michael raunholt

Dato : 14-02-05 11:54

Hej Jesper
Tillykke med volvoen.(den er sku' iorden)
Jeg tror ikke der er nogen der kan svare
(bedre end dig selv om 5 år) men så er det
jo for sent. Jeg købte en ny V40 og fik den
undervognsbehandlet med det samme. Det vil også
betyde noget når/hvis den skal sælgen.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-02-05 12:03

JKrigslund wrote:
> [...]
> form for suplerende rustbehandling inden bilen er 6-8 år.
>
> Hvad har i gjort ved jeres V40? Der findes V40 fra 96-97. Er de begyndt at

Min nabo har en S80, den ruster som en Lada i bagklappen efter 5 år og
Völle vil ikke betale.

Se at få den sprøjtet.

Mvh
Roberto

Fra : ENN

Dato : 14-02-05 17:26

De er generelt udemærket rustbeskyttede, men få den aligevel efterbehandlet
hvis du vil beholde den i nogle år