Opsætning af indsæt billede menuen i MS Wo~
Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 14-02-05 13:52

Problemer med opsætning af indsæt billede menuen i MS Word 2002 og MS
PowerPoint 2002.

Når jeg arbejder i Word eller PowerPoint og gerne vil indsætte et billede,
så ønsker jeg ikke at programmet hver gang henviser mig til clipart
biblioteket.

Jeg ønsker at i dén mappe, hvor jeg forrige gang hentede et billede.
Derudover ønsker jeg at dialogvinduet står i "Oversigt", ikke i som vist på
nederste billede.

Hvordan sætter jeg mine programmer op, så de henter billeder fra den mappe,
hvor jeg var sidst?
Og så vinduet altid viser i "Oversigt" Du må meget gerne svare i
nuhedsgruppen.

Begge problemstillinger er beskrevet med skærmklip på denne side:
http://campingliv.net/ms_word_2002/

mvh
sletmigførst-jpr@fcfu.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-02-05 15:54

"J-P. Rasmussen" <sletmigførst-jpr@fcfu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> nuhedsgruppen.
>
> Begge problemstillinger er beskrevet med skærmklip på denne side:

Så vidt jeg husker er det en af de indstillingsmuligheder, der IKKE findes i
Officepakken.

Hilsen
Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-02-05 21:25

> [...]

mappe,
> hvor jeg var sidst?
> Og så vinduet altid viser i "Oversigt" Du må meget gerne svare i

Den præcise løsning på dit problem kender jeg ikke, men måske kan du få en
delvis løsning.
Min word 2002 åbner altid i Billeder, så det er lidt mærkeligt, hvorfor din
åbner i Clipart.
Men hvis dine billeder ligger i en helt anden mappe, kan du markere mappen
og så oppe til højre vælge at tilføje den i Foretrukne.
Så kan du via Foretrukne hurtigt finde din mappe igen.
Hvis du skifter mappe mange gange, bliver det hurtigt uoverskueligt med de
mange foretrukne, og så hælder jeg nok mest til det som Jan Kronsell
anfører. Det kan ikke lade sig gøre - desværre for dig.

Kurt

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 15-02-05 15:35

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så oppe til højre vælge at tilføje den i Foretrukne.
> Så kan du via Foretrukne hurtigt finde din mappe igen.

Det vil jeg prøve.

> Hvis du skifter mappe mange gange, bliver det hurtigt uoverskueligt med de
> mange foretrukne, og så hælder jeg nok mest til det som Jan Kronsell
> anfører. Det kan ikke lade sig gøre - desværre for dig.

Tja. Gad vide hvorfor man (microsoft) tager en tidligere meget anvendt
metode ud af produktet?
Det er jo lige før de skræmmer en hen i et andet program.
mvh
JPR