Gemme JPG fil. JIMI. Exception
Fra : Rune

Dato : 16-02-05 10:34

Jeg har et lille JAVA program det skal læse, resize og gemme en JPG fil.
Læsning går udmærket men jeg har været noget overrasket over hvor
kompliceret det tilsyneladende er at gemme en JPG fil.

Nu har jeg så fundet ud af at hente JIMI fra SUN, og bruge den. Selvom JIMI
tilsyneladende ikke kan kompile under Java 1.5 på grund af nogle ENUM og
ASSERT keywords. Men når jeg så bruger JIMI bliver der rejst en exception.

Her er min kode:

try
{
File outputFile = new File("filename");
outputFile.delete();
FileOutputStream fos = new FileOutputStream(outputFile);
JimiRasterImage raster =
Jimi.createRasterImage(imageScaled.getSource());
Jimi.putImage("image/jpeg", raster, fos);
fos.flush();
fos.close();
}
catch (JimiException e)
{
e.printStackTrace();
}
catch (FileNotFoundException e)
{
e.printStackTrace();
}
catch (IOException e)
{
e.printStackTrace();
}

Exception:
com.sun.jimi.core.JimiException: Cannot find encoder for type: image/jpeg
at com.sun.jimi.core.JimiWriter.<init>(JimiWriter.java:80)
at com.sun.jimi.core.Jimi.putImage(Jimi.java:640)
.

Når jeg debugger lidt ser jeg at både "mimeToEncoderMap" & "fileExtensionToDecoderMap"
interne JIMI variable er tomme.

Hvad gør jeg galt?