Nogen der har styr på Eclipse?
Fra : bunallo

Dato : 15-02-05 19:03

Jeg har lavet et nyt Java projekt det hedder "Test". Under dette vil jeg
gerne have en undermappe der hedder "Opgaver". I denne undermappe skal der
være følgende undermapper: "Opg 1.0" og "Opg 1.1". I disse sidste to mapper
vil jeg så ligge mine .java filer.

Er dette muligt?

Fra : Michael

Dato : 15-02-05 20:45

bunallo wrote:
> [...]
> være følgende undermapper: "Opg 1.0" og "Opg 1.1". I disse sidste to mapper

Ja, det skulle være muligt.

Gå i Properties på projektet, vælg Java Build Path, vælg fanebladet Source.

Jeg plejer at slette den Source Path som Eclipse har tilføjet og tilføjer de mapper jeg har behov
for med Add Folder...

Husk at vælge (flueben) den folder som er lige FØR din pakke struktur, f.eks.:

C:\Java\Test\Opg 1.0\kode\min\egen\pakke

Der vil jeg så vælge (i Eclipse) Test\Opg 1.0\kode (flueben ud for kode)

Michael

Fra : bunallo

Dato : 15-02-05 21:59

> [...]
>
> C:\Java\Test\Opg 1.0\kode\min\egen\pakke
>
> Der vil jeg så vælge (i Eclipse) Test\Opg 1.0\kode (flueben ud for kode)

Det forstår jeg ikke. Hvis jeg fx har lavet et nyt java project der hedder
"Test", som henviser til en mappe på c drevet der hedder:

c:\Test

og så højreklikker på dette project vælger properties -> source så kan jeg
se netop denne mappe/projekt "Test".

Dernæst markere jeg denne "Test", vælger add folder, skriver fx Test2 og går
så udfra at jeg skal trykke på yes når der bliver spurgt om jeg vil opdatere
"build output" til mappen "Test/bin".

Vælger jeg så add folder igen har jeg øverst "Test" (uden flueben i) hvor
Test2 ligger under (med et flueben i en mørk kasse). Nu makere jeg Test2 og
laver en ny mappe "Test3" som så ligger sig ned under Test2.

Dernæst får man en besked om at "Exclusion filters have been added to
nesting folders".

Resultatet af dette er at man lige under sig Java projekt har:

Test2
Test2/Test3

Der vist begge er Source folders. Men det var ikke helt det jeg havde
forestillet mig.

Fra : Michael

Dato : 16-02-05 17:35

Jeg forstår din forvirring, det skyldes at du har foldere i foldere, jeg ville nok ikke lave en
folder struktur på den måde men der kan selvfølgelig være en grund til det som jeg ikke kender.

Nok hellere noget i denne her retning:

C:\Test
C:\Test\Test2
C:\Test\Test3

....og så ville jeg i project -> properties slette Test folderen og tilføje Test2 og Test3 folderne
hver for sig.

Håber du kan bruge svaret til noget.
Michael