Ny maskine
Fra : Per Kvist

Dato : 15-02-05 21:06

Hej

Jeg er ny bruger på nettet, og jeg er blevet s..... træt af vira osv. Jeg
har hørt at, indenfor Mac er det begrænset, med dette.
Nu kommer spg: Hvilken maskine skal jeg anskaffe mig? mit behov er kun lidt
billede behandling fra digital kamera samt lidt regneark?

På forhånd tak

Fra : Steen Larsen

Dato : 15-02-05 21:16

In article <42125631$0$23059$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
"Per Kvist" <(fjernes)yogibjorn@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Nu kommer spg: Hvilken maskine skal jeg anskaffe mig? mit behov er kun lidt
> billede behandling fra digital kamera samt lidt regneark?

Så er en Mini nok helt fin - alternativt en brugt iMac alt efter
temparament - læs tålmodighed/købekraft.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-05 22:50

In article <42125631$0$23059$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Per Kvist wrote:
> [...]
> Nu kommer spg: Hvilken maskine skal jeg anskaffe mig? mit behov er kun lidt
> billede behandling fra digital kamera samt lidt regneark?

Mac Mini, 512MB RAM.

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 16-02-05 10:14

Per Kvist wrote:
> [...]
> Nu kommer spg: Hvilken maskine skal jeg anskaffe mig? mit behov er kun lidt
> billede behandling fra digital kamera samt lidt regneark?

Jeg vil til enhver tid sige at med det behov du har er en iBook den
foretrukne maskine. Tilføj dertil en AirPost Express og du har en
forrygende computer til musik, billeder og lidt regneark som du kan
anvende overalt i din lejlighed/hus/kollegieværelse./.. og gemme af
vejen når du ikke vil se på den.

- Per

Fra : Per Kvist

Dato : 17-02-05 15:53

Tak for det. Det var pænt af jer

Fra : Karen Seiersen

Dato : 17-02-05 17:03

Per Kvist <yogibjorn@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Nu kommer spg: Hvilken maskine skal jeg anskaffe mig? mit behov er kun lidt
> billede behandling fra digital kamera samt lidt regneark?

Hej Per

Du skal være velkommen som ny Macbruger

Alt efter hvor øvet en bruger du er - og din købekraft, ville valget nok
være en ny/eller nyere brugt iMac evt. lampemodel, eller en Mac Mini +
ekstra Ram - sidstnævnte er uden display, men måske kan det du har i
forvejen bruges.

Begge Mac'er er incl. software som AppleWorks og
billedbehandlingsprogram - samt internet programmer. m.m..

Du kan søge efter brugte Mac'er på www.Macbruger.dk og www.mediamac.dk
samt www.macnyt.dk - her finder du som regel gode priser

God fornøjelse!

Mange hilsner Karen Seiersen

www.Macbruger.dk

Danmarks største og ældste forening af MacBrugere