/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Blæser på G4 tiBook 550 MHz
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 14-02-05 21:37

Jo, jeg véd, at vi har haft dette oppe tidligere med forskellige
bærbares blæsere, men vist ikke med den her 550 MHz. Jeg har jo siddet
og grinet ldit i skægget, når alle de større maskiner har bragt deres
ejere frme her i gruppen. For 550 MHz udemærkede sig jo ved, at blæseren
sjældent var aktiv - grinede jeg lidt skadefro, meget lidt, altså.

Men nu er den altså begyndt på det. Jeg kan endda forstå, at den gerne
vil køle, når maskinen lader op. Men nu gør den det også på
batteridrift.

Jeg kan se, at jeg ud over Finder har 11 kative programmer, er det
grunden?

Eller er den ved at være "snasket" til? PÅ de gamle stationære tog jeg
blæseren ud med et par års mellemrum og rensede lamellerne, der kan
sidde ufattelig meget klistret snavs på sådan en lille blæser. Skal jeg
til det nu med den bærbare, så må det jo være sådan (den er tre år
gammel). Men så skulle jeg jo helst bruge en af de der "eksploderede"
tegninger, som vi engang kunne komme til via en hollands hjemmeside.

Skal blæseren renses? Kan nogen give en link til en manual med
tegninger?

--
v.h.
Mich.

 
 
Johnny Louis (14-02-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Louis


Dato : 14-02-05 21:57

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Jo, jeg véd, at vi har haft dette oppe tidligere med forskellige
> bærbares blæsere, men vist ikke med den her 550 MHz. Jeg har jo siddet
> og grinet ldit i skægget, når alle de større maskiner har bragt deres
> ejere frme her i gruppen. For 550 MHz udemærkede sig jo ved, at blæseren
> sjældent var aktiv - grinede jeg lidt skadefro, meget lidt, altså.
>
> Men nu er den altså begyndt på det. Jeg kan endda forstå, at den gerne
> vil køle, når maskinen lader op. Men nu gør den det også på
> batteridrift.
>
> Jeg kan se, at jeg ud over Finder har 11 kative programmer, er det
> grunden?
>
> Eller er den ved at være "snasket" til? PÅ de gamle stationære tog jeg
> blæseren ud med et par års mellemrum og rensede lamellerne, der kan
> sidde ufattelig meget klistret snavs på sådan en lille blæser. Skal jeg
> til det nu med den bærbare, så må det jo være sådan (den er tre år
> gammel). Men så skulle jeg jo helst bruge en af de der "eksploderede"
> tegninger, som vi engang kunne komme til via en hollands hjemmeside.
>
> Skal blæseren renses? Kan nogen give en link til en manual med
> tegninger?

På de PowerBooks jeg har haft skilt ad, vel nok en 30 stykker ialt har
jeg ikke oplevet at selve blæseren har været beskidt, den er lille bitte
nok ca. 1x1 cm.
Der findes detaljerede anvisninger på nette med foto og det hele om
hvordan du skiller den ad,
--
Med venlig hilsen
Johnny Louis
Torremolinos
Spanien.

Mich. Ottosen (15-02-2005)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 15-02-05 22:27

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:


> På de PowerBooks jeg har haft skilt ad, vel nok en 30 stykker ialt har
> jeg ikke oplevet at selve blæseren har været beskidt, den er lille bitte
> nok ca. 1x1 cm.

Jeg tror dig gerne med den store erfaring

(har du så skilt alle PBs ad der findes på Solkysten? )

> Der findes detaljerede anvisninger på nette med foto og det hele om
> hvordan du skiller den ad,

Jeg dropper projekt "PB i atomer" fordi det iflg dig næppe kan være
blæseren, der er forurenet.
Hælder mere til min første indskydelse: det er mange aktive programmer,
der skaber varmen, især har jeg mistanke til MSW - nu vi taler om
forurening - det er vist meget resourceforbrugende selvom det er på
stand by. I dag har jeg arbejdet ved maskinen i 6+ timer med kun en
tekstbehandler, en bruser og Mail. Blæseren har ikke ladet høre fra sig
(endnu).

Men tak for jeres opmærksomhed og undskyld, hvis I synes, at jeg jo selv
skulle have testet pkt. 1 først.

--
v.h.
Mich.

Johnny Louis (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Louis


Dato : 17-02-05 12:21

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:
>
>
> > På de PowerBooks jeg har haft skilt ad, vel nok en 30 stykker ialt har
> > jeg ikke oplevet at selve blæseren har været beskidt, den er lille bitte
> > nok ca. 1x1 cm.
>
> Jeg tror dig gerne med den store erfaring
Mon ikke det er den høje hastighed blæseren kører med der gør at der
ikke sætter sig skidt på vingerne.

> (har du så skilt alle PBs ad der findes på Solkysten? )
Nej jeg har det indtryk at min P.B. er den eneste hernede, for alle
råder mig til omgående at installere Windows 98 af hensyn til virus.
Adskillelserne er foregået i Århus og omegn.


> > Der findes detaljerede anvisninger på nette med foto og det hele om
> > hvordan du skiller den ad,
>
> Jeg dropper projekt "PB i atomer" fordi det iflg dig næppe kan være
> blæseren, der er forurenet.

Jeg har nøjagtig det samme problem med en 12" P.B. og det er blevet
væsentligt værre i takt med at batteriet er ved at være slidt op (ca. 35
minutters batterid tid).
Gad vide om det er her problemet ligger.

--
Med venlig hilsen
Johnny Louis
Torremolinos
Spanien.

Magnus Marius Rohde (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Magnus Marius Rohde


Dato : 17-02-05 13:49

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Jeg har nøjagtig det samme problem med en 12" P.B. og det er blevet
> væsentligt værre i takt med at batteriet er ved at være slidt op (ca. 35
> minutters batterid tid).
> Gad vide om det er her problemet ligger.

Min PB 12'' bliver varmere når den lader batteriet, så det er da ikke
utænkeligt.


Magnus
--
"TV can make you think that you are being educated, when in fact all
you're doing is blinking your life away with a remote control."
- Mynak Tulku

Mich. Ottosen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 18-02-05 22:38

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Jeg har nøjagtig det samme problem med en 12" P.B. og det er blevet
> væsentligt værre i takt med at batteriet er ved at være slidt op (ca. 35
> minutters batterid tid).
> Gad vide om det er her problemet ligger.

Det er muligt, at der er et generelt problem m.h.t., at batterier er
nedslidte, men mit eget to år gamle batteri har stadigvæk en god
oppetid.

Jeg er overbevist om, at det er noget med at have aktiveret nogle
programmer som en ekstremt "forbrugende". Det skrev jeg osse i en
tidligere artikel. I hvert fald har det hjulpet, at jeg nu disciplinerer
mig selv til at lukke de der (væmmeligt forbugskrævende) programmer.

Håber, at du har bedre vejr på kysten, hvor du er, end vi har her. Der
var nogle flotte vinterdage med høj sol i sidste uge (og en lille
snestorm, skulle jeg hilse og sige), nu er det sådan lige på grænsen
mellem frost og varmegrader. Resultat: kedelig og gråt og risiko for
isslag.

--
v.h.
Mich.

Christian Bech (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 19-02-05 01:41

In article <1gs79nx.bjrrcmzm5t4kN%Mich@noget.invalid>,
Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:

> Håber, at du har bedre vejr på kysten, hvor du er, end vi har her. Der
> var nogle flotte vinterdage med høj sol i sidste uge (og en lille
> snestorm, skulle jeg hilse og sige), nu er det sådan lige på grænsen
> mellem frost og varmegrader. Resultat: kedelig og gråt og risiko for
> isslag.

Risiko? For nu at gøre Johnny ednu gladere, så kan jeg supplere med en
situationsrapport fra hans hjemby: på vej ud til bilen i aftes formåede
jeg både at få fyldt en sko med tøsne og glide i isslag.

Johnny Louis (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Louis


Dato : 19-02-05 11:51

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> In article <1gs79nx.bjrrcmzm5t4kN%Mich@noget.invalid>,
> Mich@noget.invalid (Mich. Ottosen) wrote:
>
> > Håber, at du har bedre vejr på kysten, hvor du er, end vi har her. Der
> > var nogle flotte vinterdage med høj sol i sidste uge (og en lille
> > snestorm, skulle jeg hilse og sige), nu er det sådan lige på grænsen
> > mellem frost og varmegrader. Resultat: kedelig og gråt og risiko for
> > isslag.
>
> Risiko? For nu at gøre Johnny ednu gladere, så kan jeg supplere med en
> situationsrapport fra hans hjemby: på vej ud til bilen i aftes formåede
> jeg både at få fyldt en sko med tøsne og glide i isslag.

Isslag eller ej vi savner nu efterhånden Danmark.

--
Med venlig hilsen
Johnny Louis
Torremolinos
Spanien.

Christian Bech (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 19-02-05 22:56

In article <1gs8bcr.1abdanu113dcw0N%bendatafjerndette@postman.dk>,
bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) wrote:


> > Risiko? For nu at gøre Johnny ednu gladere, så kan jeg supplere med en
> > situationsrapport fra hans hjemby: på vej ud til bilen i aftes formåede
> > jeg både at få fyldt en sko med tøsne og glide i isslag.
>
> Isslag eller ej vi savner nu efterhånden Danmark.

Fyld skoene med isterninger og lad dem stå ude i varmen en halv times
tid - så har du fornemmelsen.

På den anden side, så er det jo pænt med sneen. Hvis jeg stadig havde
udsigt til Brabrandsøen, havde du fået et billede af dit danske domicil.

Mich. Ottosen (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-02-05 23:27

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:


> Fyld skoene med isterninger og lad dem stå ude i varmen en halv times
> tid - så har du fornemmelsen.

Det er sgu' da tosset at lave Icecoffee på den måde
>
> På den anden side, så er det jo pænt med sneen. Hvis jeg stadig havde
> udsigt til Brabrandsøen, havde du fået et billede af dit danske domicil.

Var i Århus torsdag, det er imponerende mængder, I har fået. Her på
vestkysten er sneen allerede regnet væk, og temperaturen var vel omkring
fire eller fem plusgrader i dag. Lidt pjatsne og en haglbyge blev det
til.

--
v.h.
Mich.

Johnny Louis (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Louis


Dato : 20-02-05 12:31

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> In article <1gs8bcr.1abdanu113dcw0N%bendatafjerndette@postman.dk>,
> bendatafjerndette@postman.dk (Johnny Louis) wrote:
>
>
> > > Risiko? For nu at gøre Johnny ednu gladere, så kan jeg supplere med en
> > > situationsrapport fra hans hjemby: på vej ud til bilen i aftes formåede
> > > jeg både at få fyldt en sko med tøsne og glide i isslag.
> >
> > Isslag eller ej vi savner nu efterhånden Danmark.
>
> Fyld skoene med isterninger og lad dem stå ude i varmen en halv times
> tid - så har du fornemmelsen.
Nu har vi i en længere periode været heldig med vejret men i starten af
december hvor det øsregnede og blæste i en længere periode her, da
foretrak vi udsigten over Brabrand sø fremfor Middelhavet.

> På den anden side, så er det jo pænt med sneen. Hvis jeg stadig havde
> udsigt til Brabrandsøen, havde du fået et billede af dit danske domicil.
Billeder og film af de hjemlige omgivelser er bandlyst her, for så
bryder min kones hjemve ud i lys lue.


--
Med venlig hilsen
Johnny Louis
Torremolinos
Spanien.

Johnny Louis (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Louis


Dato : 19-02-05 11:50

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:
>
> > Jeg har nøjagtig det samme problem med en 12" P.B. og det er blevet
> > væsentligt værre i takt med at batteriet er ved at være slidt op (ca. 35
> > minutters batterid tid).
> > Gad vide om det er her problemet ligger.
>
> Det er muligt, at der er et generelt problem m.h.t., at batterier er
> nedslidte, men mit eget to år gamle batteri har stadigvæk en god
> oppetid.

Når vi kommer til Danmark igen i april køber jeg et nyt batteri til min
12" PB, så skal jeg give en melding om det hjælper på blæseren.


> Jeg er overbevist om, at det er noget med at have aktiveret nogle
> programmer som en ekstremt "forbrugende". Det skrev jeg osse i en
> tidligere artikel. I hvert fald har det hjulpet, at jeg nu disciplinerer
> mig selv til at lukke de der (væmmeligt forbugskrævende) programmer.

Det er jeg enig i, det er bare irriterende at skulle begrænses på den
måde, så min næste bærbare bliver nu nok en iBook.

>
> Håber, at du har bedre vejr på kysten, hvor du er, end vi har her. Der
> var nogle flotte vinterdage med høj sol i sidste uge (og en lille
> snestorm, skulle jeg hilse og sige), nu er det sådan lige på grænsen
> mellem frost og varmegrader. Resultat: kedelig og gråt og risiko for
> isslag.
http://www.webcam.pinguin-webdesign.de/casa-antonio.php

På denne webcam kan man følge vejret hernede, når jeg er i drillehumør
stiller jeg bilen der og ringer til min søster om hun vil holde øje med
den mens vi går en tur på stranden.
Man er jo nok et utaknemligt skarn for efter at have tilbragt hele
vinteren her savner vi nu snart at se Danmark igen dårligt vejr elller
ej.

--
Med venlig hilsen
Johnny Louis
Torremolinos
Spanien.

Mich. Ottosen (19-02-2005)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 19-02-05 23:27

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Det er jeg enig i, det er bare irriterende at skulle begrænses på den
> måde, så min næste bærbare bliver nu nok en iBook.

En iBook frem for en PowerBook? Hvorfor nu lige det?

> På denne webcam kan man følge vejret hernede, når jeg er i drillehumør
> stiller jeg bilen der og ringer til min søster om hun vil holde øje med
> den mens vi går en tur på stranden.

LOL. Det er en skam, at det er så lang en køretur, ellers ville jeg nok
bede et bestemt familiemedlem om det samme


--
v.h.
Mich.

Johnny Louis (20-02-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Louis


Dato : 20-02-05 12:31

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:
>
> > Det er jeg enig i, det er bare irriterende at skulle begrænses på den
> > måde, så min næste bærbare bliver nu nok en iBook.
>
> En iBook frem for en PowerBook? Hvorfor nu lige det?

I mange år brugte jeg div. 14" og 15" PowerBooks, indtil jeg måtte
erkende at når vi var på farten og lige skulle finde en ting på den
bærbare var det altid min kones 12" jeg tog fat i fordi den var mere
handy, hvorfor jeg nu er skiftet til 12" P.B.
De ekstra faciliteter der er i P.B. fremfor iBook bruger jeg faktisk
ikke da jeg derhjemme for det meste bruger den stationære.
Prisen og støjen taget i betragtning er mine argumenter for at skifte
fra PowerBook til iBook.

--
Med venlig hilsen
Johnny Louis
Torremolinos
Spanien.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408590
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste