Trusselsbrev. Dagens grin :-)
Fra : f39115

Dato : 11-02-05 18:22

Hejsa

Jeg modtog i dag et "trusselsbrev" fra en som tog røven på mig i en handel
for et stykke tid siden...Han er åbenbart utilfreds med min signatur hvori
jeg henviser til en hjemmeside (udenlandsk) hvor man kan skrive om gode og
dårlige handeler.

Jeg har ikke svaret ham direkte, da han i hans sidste mail skrev at jeg
fremover ikke kunne skrive til ham, da jeg ville være PLOINKèt.

Her er "trusselsbrevet"

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-02-05 18:47

f39115 wrote:
> [...]
> jeg henviser til en hjemmeside (udenlandsk) hvor man kan skrive om gode og

Synd for ham. Tilbyd ham en tude-kiks...

-snip-

> Jeg venter spændt på advokatens brev...
>
> Hvad tror i han skriver ?

Jeg er overbevist om at han bluffer og at du ikke har noget at være
nervøs for, hvis det forholder sig sådan at det er ham selv der har
snydt dig, som du skriver...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-02-05 18:59

"f39115" == f39115 <skodkontoen@hotmail.com> writes:

> [...]
> handel for et stykke tid siden...Han er åbenbart utilfreds med min
> signatur hvori jeg henviser til en hjemmeside (udenlandsk) hvor man

Hvad får dig til at tro der er tale om en udenlandsk hjemmeside?
Serveren står et sted i Næstved, og domænet er registreret af en
person med bopæl i Rødby.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Snurrberget

Dato : 11-02-05 19:50

> Hvad får dig til at tro der er tale om en udenlandsk hjemmeside?
> Serveren står et sted i Næstved, og domænet er registreret af en
> person med bopæl i Rødby.

OT, beklager, men hvordan fandt du den geografiske lokation af serveren?

- cep

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-02-05 20:33

"Snurrberget" == Snurrberget <cep@_REMOVE_snurrberget.dk> writes:

> OT, beklager, men hvordan fandt du den geografiske lokation af serveren?

Det er OT i denne gruppe, så jeg laver X-FUT til dk.edb.netvaerk.

Det er ikke værre end at lave en traceroute til maskinen, og så se på
IN TXT recorden for det næstsidste hop.

Fra : Andy

Dato : 11-02-05 20:18

> Jeg modtog i dag et "trusselsbrev" fra en som tog røven på mig i en handel
> for et stykke tid siden...Han er åbenbart utilfreds med min signatur hvori

Og...

Altså, personen ,,tørrede'' dig i en handel, hvorefter du lagde an på
manden. Da han så svarede på dine romantiske skriverier skrev du ikke
tilbage og derfor er han blevet sur, har gemt alle emails og vil trække dig
i retten!?

Jeg tror ikke at du har grund til bekymring!

Andy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 21:04

Den 11-02-05 18.21 skrev f39115 følgende:

> [...]
> jeg henviser til en hjemmeside (udenlandsk) hvor man kan skrive om gode og

Mon ikke han vil henvise til Straffeloven §267 og §270:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040096029-REGL

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : News - [6400]

Dato : 12-02-05 10:00

Sagen er den.

Jeg sætter et TV B&O LX 2800 til salg andet steds i nyhedsgrupperne, og
JBH reagere på denne salgsannonce, der gøres klart at TVet er defekt, men
det afskrækker
ikke JBH at sende sine svigerforældre hen og se på fjernsynet, samt 2
fjernbetjeninger.

Jeg får af vide af hans svigerfar har et magen til, og jeg siger så at han
selvfølgelig kan
se varen før køb, det gøres så, og der accepteres at det tages med.

Det var i oktober måned.

Sidst i december måned skriver JBH

*NEJ DET ER ALT IKKE !!!
*
*Jeg har nu besigtiget fjernsynet samt fjernbetjeningerne...
*
*HVORFOR F..... ER DER INGEN KONTRASTSKÆRM PÅ TV`ET OG HVORFOR HAR DU IKKE
GJORT *OPMÆRKSOM PÅ DET. ISÆR NÅR DU NU OMTALTE FEJLEN MED DEN LØSE
FORBINDELSE ????
*
*Og hvilken genbrugsstation har du hittet de 2 fjernbetjeninger du selv
omtaler som i "rimelig stand", på. De er begge i
*kassabel stand, tryk på adskillige taster slidt helt væk, og gummiet
mangler delvis på andre taster. Den ene fjernbetjening dur i
*øvrigt slet ikke.
*
*Er du Sønderborgs svar på "Låsby Svendsen" eller er du hæderlig nok til
enten at lade handelen gå tilbage eller at fremskaffe
*en kontrastskærm som passer, samt mindst een fjernbetjening som passer på
fjernsynet, i HÆDERLIG stand og som
*virker ??
*
*Jeg forventer et svar.
*
*/Johnny

Jeg svarer tilbage.

Denne mail har jeg besvaret så kom ikke med det pis, jeg har i den tid
jeg har haft fjernsynet ikke haft noget glas foran, og der står tydelig
LX2800

Så skulle du have afhentet det selv, jeg kan sgu da ikke gøre for at
du ikke kan bruge TVet som det er, jeg sagde tydelig at det kan gennemses
før køb, og jeg udprintede kvitteringen efter at der var sagt ok for købet
fra din svigerfar og
den der var med.

Se i din inbakke den er besvaret herfra den 6 Oktober kl. 19.54
men smid du bare mit navn på nettet, husk at der så vil komme en injurier
mod dig prompte
for det er ikke mig der godtog handlen....

/ Qbic

Ser du JBH jeg går til vores advokat i morgen, for dig og indehaveren af
den oplyste hjemmeside vil jeg så se om den kan blive stoppet da den
muligvis
krænker mig som person.

Stol du trygt på det.

Fra : Tony

Dato : 12-02-05 10:47

> for det er ikke mig der godtog handlen....

Hvad vil det sige at godtage en handel?

Tony

Fra : Tuesen v/København

Dato : 12-02-05 10:56

News - [6400] skrev følgende
> Sagen er den.

Nu skifter du igen alias... det er med god grund du står registreret på
følgende side, der er jo mange der er blevet taget ved næsen af dig.

Læs meget mere om denne ugle på www.plattenslager.com

Fra : vmx

Dato : 12-02-05 15:28

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse

> Nu skifter du igen alias... det er med god grund du står registreret på
> følgende side, der er jo mange der er blevet taget ved næsen af dig.

Man bliver nysgerrig af denne tråd.
Hvem er det der er blevet taget ved næsen; "mange" - hvem er det?
Efter google samt anden søgning kan jeg ikke finde
andre klager ( på nettet ) end denne med b&o fjernsynet.

> Læs meget mere om denne ugle på www.plattenslager.com

Der er mange platte klager på den side.. hvem er Bjørn Løndahl?
Bliver Hr. Bjørn aldrig klogere mht. ikke at overføre penge
før varen er leveret ?

Fra : Tuesen v/København

Dato : 12-02-05 10:59

News - [6400] skrev følgende
> Ser du JBH jeg går til vores advokat i morgen, for dig og indehaveren
> af den oplyste hjemmeside vil jeg så se om den kan blive stoppet da
> den muligvis
> krænker mig som person.

Hehe... det kunne være sjovt at høre hvad en advokat ville anbefale dig
(hvad med alle dem du har plattet, er det ikke at krænke folk)

> Stol du trygt på det.

Okay når du siger det... NOT

Fra : Jonas Kofod

Dato : 12-02-05 11:12

> News - [6400] skrev følgende
>
> Hehe... det kunne være sjovt at høre hvad en advokat ville anbefale dig

Ja hvis man skal til advokat i morgen er den eneste jeg kender 7eleven

Fra : News - [6400]

Dato : 12-02-05 12:23

Jeg skifter godt nok Alias, men underskriver med samme
Qbic Sønderborg.

At manden sender en noget forvirende person til min adresse og køber
det jeg har til salg, og først efter 3 måneder giver udtryk for at handelen
ikke er ok,
jeg beder JBH at læse den kvittering han har fået med, men den kommenterer
han ikke.

/ Qbic Sønderborg

Jeg forhører mig på mandag om de nævnte § 267, og 270, og det er nok ikke
hos 7eleven.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-05 14:47

Den 12-02-05 12.23 skrev News - [6400] følgende:

> Jeg forhører mig på mandag om de nævnte § 267, og 270, og det er nok ikke
> hos 7eleven.

Ak, det kan være farligt at søge hjælp i juragruppen, hvis ens modpart
også læser gruppen.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-02-05 21:07

On Sat, 12 Feb 2005 at 13:46 GMT, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Ak, det kan være farligt at søge hjælp i juragruppen, hvis ens modpart
> også læser gruppen.

Totalt off-topic.

Jeg ledte efter en Amstrad på et tidspunkt, og Qbic tilbød mig at jeg kunne
afhente den gratis. Desværre gik der lidt ged i kommunikationen så jeg fik
den ikke hentet.

For nogle uger siden kom Qbic til at sende en mail ud til nogen der ikke skulle
have den (heriblandt undertegnede)), men den blev prompte fulgt op af en
undskyldning.

Jeg har aldrig handlet med Qbic og kender ham ikke, men umiddelbart finder jeg
ikke anledning til at "dømme" ham ud fra det foreliggende. Det er mit indtryk
at han handler ret meget på nettet, så der vil altid være handler der
kan diskuteres - på eBay er det jo meget normalt for en person med 10 handler
at have 100% positiv feedback, mens en med 1000 handler ofte har 95-98% positiv
feedback.

Jeg skal ikke kunne sige hvem der har ret eller uret i den aktuelle sag, men kan
dog konstatere (ud fra det de synes at være enige om), at varerne blev
afhentet, og dermed burde f.eks. fjernbetjeningernes tilstand ikke være noget
man først "opdagede" efter 3 måneder.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : JBH

Dato : 13-02-05 09:37

> [...]
> dog konstatere (ud fra det de synes at være enige om), at varerne blev
> afhentet, og dermed burde f.eks. fjernbetjeningernes tilstand ikke være

Jamen så lad os da fortsætte det OT.

Låsbysvendsen har uden tvivl også gennemført mange vellykkede handeler, hvor
folk har været tilfredse. Problemet opstår i de handeler, hvor varen ikke er
som beskrevet og hvor sælger nægter at gøre noget ved problemet. At Qbic
ydermere latterliggør mig i en efterfølgende mail, gør mig pissed.

Sagen er :
Qbic sætter et brugt fjernsyn til salg i en af markedsgrupperne. Det skulle
ikke fejle andet end løse forbindelser, der medfulgte 2 fjernbetjeninger som
begge skulle virke.
Hvad manden IKKE fortæller, er at fjernsynet altså også lige mangler
kontrastglasset... Det er den antirefleksglas skærm som sidder foran
billedrøret, Denne skærm er en ikke uvæsentlig detalje på et B&o fjernsyn.
Uden den skærm er fjernsynet mere eller mindre værdiløs da det ikke er
komplet.

Han har fortiet en fejl/mangel som ville have haft afgørende betydning for
varens pris.
(jeg havde slet ikke købt apparatet hvis jeg vidste kontrastglasset
manglede)

Fjernbetjeningerne beskrev han som fungerende og i hæderlig stand. Det er
direkte løgn. Den ene virker ikke og de er begge i en miserabel stand (tekst
slidt af knapper og knapper som mangler mere eller mindre)

Qbic insisterer på at apparatet hentes hurtigt, og jeg får derfor noget
familie som bor i nærheden til at hente apparatet, da jeg bor langt derfra.
Derfor går der omkring 2 måneder før jeg ved selvsyn kan konstatere at
fjernsynet mangler kontrastskærmen. Nuvel. "chaufføren" (det er ham Qbic
omtaler som en forvirret person) skrev godt nok at apparatet ikke var magen
til det han selv havde derhjemme. Derfor spurgte jeg også straks pr mail
Qbic om det var rigtigt at kontrastskærmen manglede, det svarede han ikke
på,
men nu henholder han sig blot til et stykke papir som han stak i hånden på
"chaufføren" hvorpå han skriver at apparatet er købt som beset. Det
dokument ser jeg også først da jeg er på familiebesøg.

En efterfølgende mailkorrespondance med manden indeholder sætninger som

--"Hvilken afdeling har de sluppet dig ud fra ???"--

--"Så se på den medleverede kvittering... det er købsbetingelserne, og
hvordan
kan du tro at jeg flere måneder efter vil ombytte med andet."--

og sluttelig

--"Det er nytteløst at skrive til mig fremover, men ser jeg mit navn blive
svinet til, så må jeg´
tage en snak med vores advokat, ham kan du så fortælle hvad der står på din
kvittering. ** P L O N K ** "--

Derfor har jeg følt trang til at advare andre om den måde som Qbic kan finde
på at handle på.
Qbic6400 (fhv. T-rex 6400) har handlet i mange år og langt de fleste af
hans handeler forløber uden tvivl uden problemer. Derfor forstår jeg
heller ikke at han gider have så meget ballade for 500kr.

Nu må vi se om jeg krænker Qbic (eller Låsbysvendsen) , ved at sammenligne
de to, eller Qbic`s trusler blot er varm luft. Jeg vender tilbage når jeg
høre yderligere.

mvh
JBH

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 13-02-05 11:31

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad manden IKKE fortæller, er at fjernsynet altså også lige mangler
> kontrastglasset...

Det ville du jo have opdaget hvis du selv havde kørt til ham for at købe
fjernsynet.

> Han har fortiet en fejl/mangel som ville have haft afgørende betydning for
> varens pris.

Måske ved han knapt så meget om B&O som dig.
Varens pris er 500 kr. Jeg har kigget lidt rundt omkring, og jeg kan kun
finde tilsvarende model til 1500 kr og opefter brugt.

> (jeg havde slet ikke købt apparatet hvis jeg vidste kontrastglasset
> manglede)

Hvilket igen er dit problem når du sender en uviden person til at afhente
for dig.

> [...]
> (tekst
> slidt af knapper og knapper som mangler mere eller mindre)

Hvad der for dig er rimelig stand, er måske ikke det samme for ham.
Men intet problem hvis du selv havde hentet.

> [...]
> derfra.
> Derfor går der omkring 2 måneder før jeg ved selvsyn kan konstatere at

Og det mener du så er hans skyld.

> En efterfølgende mailkorrespondance med manden indeholder sætninger som
> --"Hvilken afdeling har de sluppet dig ud fra ???"--

Hvad har det med sagen at gøre ?

> --"Så se på den medleverede kvittering... det er købsbetingelserne, og
> hvordan
> kan du tro at jeg flere måneder efter vil ombytte med andet."--

Jamen manden har ret, jeg ville heller ikke ombytte noget, eller betale
pengene tilbage efter 3 måneder.

> Derfor har jeg følt trang til at advare andre om den måde som Qbic kan
> finde
> på at handle på.

Jeg vil så her advare mod at handle med dig.

> Qbic6400 (fhv. T-rex 6400) har handlet i mange år og langt de fleste af
> hans handeler forløber uden tvivl uden problemer. Derfor forstår jeg
> heller ikke at han gider have så meget ballade for 500kr.

Men det gider du godt. Kan du ikke se at der er noget dobbeltmoral her ?

> Nu må vi se om jeg krænker Qbic (eller Låsbysvendsen) , ved at sammenligne
> de to

Jeg ville føle mig krænket, men det hjælper jo nok ikke, når man handler med
folk som tror at de får nye ting for 500,-
selvom at lignende vare koster omkring 1500,-

Frank.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-05 13:08

Den 13-02-05 09.37 skrev JBH følgende:

> Nu må vi se om jeg krænker Qbic (eller Låsbysvendsen) , ved at sammenligne
> de to, eller Qbic`s trusler blot er varm luft. Jeg vender tilbage når jeg
> høre yderligere.

Jeg er ikke jurist, men jeg tror ikke, sammenligningen er det mest
problematiske. Jeg tror mere, det er din brug af ordet plattenslager,
der kan trække dig i retten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hvad er spam, hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan

Fra : News - [6400]

Dato : 12-02-05 16:04

Svar

Jeg fremlejede en gang for et par år siden min lejlighed med inventar til et
ungt par som jeg
mente at kende, men det gjorde jeg så ikke.

Jeg har for dem betalt 141 kr. retur til Bjørn Løndahl for den vare han
betalte til mine "gæster" og
ganske rigtig det var fra min computer der blev lavet den handel.

JBH

Købte et B&O TV af mig i oktober måned, jeg skrev tydeligt at TVet var
defekt, men da jeg
ikke i den tid jeg har haft fjernsynet ( ca. 2 års tid ) ikke bemærket der
manglede noget, billedet var
ganske perfekt, men der kom så en fejl med at man en gang i mellem skulle
banke hårdt oven på
kassen for at få fejel væk.

Jeg har alle e-mails liggende på backup, og jeg tager kontakt til vores
advokat
mandag formiddag for drøftelse af videre forløb.

Jeg har solgt en hel del her i nyhedsgrupperne og der har ikke været nogen
som
antydet det mindste, selvfølgelig ud over de to personer, og jeg vil prøve
at få kompensation
for udstilling af mit navn, både af JBH, og Bjørn Løndahl.

/ Qbic Sønderborg