misligholdte leveringsbetingelser, hvad nu~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-02-05 12:21

Hej,

Jeg har foretaget et forbrugerkøb, via fjernsalg. Efterfølgende benytter
jeg mig af min 14 dages fortrydelsesret. Firmaet erkender at have
modtaget varen retur, og varen afventer kreditering. i følge firmaets
leveringsbetingelser, vil de inden for 5 arbejdsdage udstede en check på
mit tilgodehavende. Denne frist (5 arbejdsdage) er nu overskredet og i
følge firmaets web, afventer min kreditering stadig.

Hvilke muligheder har jeg? Ud over at råbe?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : max[dk]

Dato : 11-02-05 12:49

> Hvilke muligheder har jeg? Ud over at råbe?

Har du prøvet at spørge dem om der sker noget?

Bevares du burde at modtaget pengene, men det kunne jo være en fejl i deres
system...

/Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-02-05 13:12

In news:420c9b8e$0$48656$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
max[dk] <maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

> Har du prøvet at spørge dem om der sker noget?
>
> Bevares du burde at modtaget pengene, men det kunne jo være en fejl i
> deres system...

Fejl?
Det er ikke mig der har vredet armen om på ryggen af dem, og fået dem
til at skrive 5 arbejdsdage i deres leveringsbetingelser.

Jeg kontaktede firmaet i går pr. mail, for at høre om det trak ud..
fik mail retur, at det var givet videre til en kollega..
I dag kontaktede jeg firmaet pr. tlf. og fik at vide at de havde travlt,
og at han citat on: "kunne _sku_ ikke trylle for mig, meen i starten af
næste uge skete der nok noget.."

Min pointe er at firmaet har et troværdighedsproblem - at man ikke skal
love mere end man kan holde..

Tilbage til mit spørgsmål, hvilke muligheder?

Fra : Peter GC

Dato : 12-02-05 13:17

Petersen_Michael wrote:

[klip]

> Tilbage til mit spørgsmål, hvilke muligheder?

I realiteten ingen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-02-05 17:38

In news:cuks4e$5b1$1@news.cybercity.dk,
Peter GC <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> I realiteten ingen.

Det lyder ikke ret godt, skyldes det at der er tale om forbruger køb?

Fra : Peter GC

Dato : 14-02-05 21:01

Petersen_Michael wrote:

[klip]

> Det lyder ikke ret godt, skyldes det at der er tale om forbruger køb?

Hvad vil du have? Renter? Fedt....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-02-05 21:17

In news:cur01g$pv8$1@news.cybercity.dk,
Peter GC <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
> Petersen_Michael wrote:
>
> [klip]

> Hvad vil du have? Renter? Fedt....

Renter og gebyrer

rentelovens § 9b, stk. 1. jf. stk. 2

Fra : Holst

Dato : 12-02-05 13:58

Petersen_Michael wrote:

> Tilbage til mit spørgsmål, hvilke muligheder?

Hvilke muligheder vil du gerne have.

I teorien kan du vel sende dem en rykker og lægge en hund i rykkergebyr
oveni.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-02-05 17:34

In news:420dfd4a$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Holst <newsfeb05@shelter.dk> wrote:

> Hvilke muligheder vil du gerne have.

Nogle sanktionsmuligheder...

Jeg finder det meget uheldigt at et firma ikke evner at overholde de
leveringsbetingelser, de af egen fri vilje har publiceret.

> I teorien kan du vel sende dem en rykker og lægge en hund i
> rykkergebyr oveni.

Se nu begynder det at ligne

Jeg overvejede at melde varen stjålet og fortælle politiet hvor de burde
starte med at lede..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-05 17:37

Den 12-02-05 17.33 skrev Petersen_Michael følgende:

> Jeg finder det meget uheldigt at et firma ikke evner at overholde de
> leveringsbetingelser, de af egen fri vilje har publiceret.

<off topic>
Husk også at brok dig, når DSB ikke overholder køreplanen. Når en
tv-udsendelse er forsinket, og når du selv kommer for sent på arbejde.
</off topic>

> Jeg overvejede at melde varen stjålet og fortælle politiet hvor de burde
> starte med at lede..

Måske du først lige burde overveje at tjekke Straffeloven §165:
Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der ikke
er begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske
klagemål, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder., hvad
straffen er for falsk anmeldelse

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-02-05 17:51

In news:420e3111$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> <off topic>
> Husk også at brok dig, når DSB ikke overholder køreplanen. Når en
> tv-udsendelse er forsinket, og når du selv kommer for sent på arbejde.
> </off topic>

Men tilbage til min sag, når et firma skriver en tidshorisont i deres
leveringsbetingelser, må man formodde at de har kalkuleret hvor lang tid
arbejdsgangen vil tage, og rundet lidt op, for at helgardere (det er
sådan jeg gør når jeg afgiver tilbud)

Havde de nu skrevet en længere tidshorisont, var der næppe nogen der var
blevet utilfredse over at have modtaget deres tilgodehavende før tid..

> Måske du først lige burde overveje at tjekke Straffeloven §165:

Jeg ved det, og jeg benytter ikke den fremgangsmåde.