hvem er ansvarlig?
Fra : Lene

Dato : 06-02-05 19:10

Hej Gruppe,

er der nogle som kan komme med et bud på, hvem der egentlig er den
ansvarlige for evt. vulgære udtryk i fx. mails, som en ansat bruger i en
korrespondance som netop omhandler forhold som berører det firma, som han
repræsentere.

Er det den ansatte eller firmaet, som er juridisk ansvarlig?

Mvh. Lene

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-02-05 21:28

Lene wrote:

> [...]
> repræsentere.
>
> Er det den ansatte eller firmaet, som er juridisk ansvarlig?

En mand gør noget ulovligt i Danmark.

Er det samfundet eller mandens skyld?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 21:30

In article <42065d74$0$12718$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lene wrote:
> [...]
> repræsentere.
>
> Er det den ansatte eller firmaet, som er juridisk ansvarlig?

Vulgære udtryk er som udgangspunkt ikke ulovlige i Danmark.

Hvad er hensigten med de vulgære udtryk ? Er de rettet mod en
enkelt person ? Mod en gruppe ? Hvem er modtageren ? Dette
skal vides inden man kan vide om der er noget at komme efter.

Som udgangspunkt, så forpligter medarbejderen kun firmaet i det omfang
han har fuldmagt hertil (evt stillingsfuldmagt o.lign).

Fra : Lene

Dato : 06-02-05 22:18

Klip.
> Hvad er hensigten med de vulgære udtryk ? Er de rettet mod en
> enkelt person ? Mod en gruppe ? Hvem er modtageren ? Dette
> skal vides inden man kan vide om der er noget at komme efter.

Hensigten, - øh, jeg tror det er at gøre mig ilde berørt. Når jeg skriver
"tror", så skyldes det, at jeg aldrig selv har benyttet mig af den slags
udtryk, så jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i, hvad man gør sådan noget
for.

Det er mails som er sendt til mig, og det virker vel nærmest lidt sort snak
for mig. Først er der noget almindelig kommunikation, og så pludselig en
vulgær sætning uden nogen forklaring.

Mvh. Lene

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-05 23:01

In article <4206897f$0$12717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lene wrote:

> [...]
> for mig. Først er der noget almindelig kommunikation, og så pludselig en

Hvis det er injurierende, så kan du gøre noget ved det juridisk.

Men jeg vil da anbefale at du henvender dig til en af hans overordnede.
Jo højere oppe du får leveret din klage, jo hårdere rammer den når den
falder ned.

Fra : Lene

Dato : 07-02-05 08:48

klip.
> [...]
>
> Men jeg vil da anbefale at du henvender dig til en af hans overordnede.
> Jo højere oppe du får leveret din klage, jo hårdere rammer den når den

Hej Poul, jeg har sendt mailen videre til firmaets ejer, men har så
efterfølgende ikke hørt noget der fra. Indholdet er nærmest en slags
seksuelt statement, som beskriver hvad vedkommende ikke gør..... Lidt
tricky, og lidt svært for mig at gennemskue, hvad meningen egentlig er.

Jeg har ikke udbedt mig en forklaring fra afsender, for sådan en, der sender
sådan noget kan jo være hvad som helst............ Kan du følge min
tankegang?

Mvh. Lene

Fra : Claus Fabritius

Dato : 07-02-05 19:15

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke udbedt mig en forklaring fra afsender, for sådan en, der
sender
> sådan noget kan jo være hvad som helst............ Kan du følge min
> tankegang?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad mailen indeholder, men hvis det ikke giver
nogen mening er der jo en chance for at det slet ikke skulle have været
skrevet i din mail, men i en mail til en anden person som forstod
sammenhængen.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-02-05 21:40

On Mon, 07 Feb 2005 at 07:47 GMT, Lene <hamadryadfjerndette@mail.dk> wrote:
> [...]
> seksuelt statement, som beskriver hvad vedkommende ikke gør..... Lidt
> tricky, og lidt svært for mig at gennemskue, hvad meningen egentlig er.

Er I ansat i samme firma? Er du kunde ved ham der har sendt mailen? Hvad er
indholdet i mailen? (slet naturligvis eventuelle forretningsfølsomme
informationer) Hvilken branche er der tale om?

(Grunden til at jeg spørger om branche, er at en dom for nyligt slog fast
at det IKKE var sexchikane, når en landmand gav en kvindelig praktikant/
ansat et "hestebid" på låret. I håndværkerkredse vil en dommer
sikkert acceptere mere vulgære udtryk, end på et revisionskontor)

> Jeg har ikke udbedt mig en forklaring fra afsender, for sådan en, der sender
> sådan noget kan jo være hvad som helst............ Kan du følge min
> tankegang?

Det er måske også bedst at afvente svar fra hans chef, så sagen
bliver behandlet ad de rigtige kommandoveje.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Lene

Dato : 13-02-05 10:32

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
klip.
> [...]
>
> Det er måske også bedst at afvente svar fra hans chef, så sagen
> bliver behandlet ad de rigtige kommandoveje.

Nej, vi er ikke ansat i samme firma, og har aldrig haft et personligt
forhold.

Han er itmand for en kommercielt netside, som vi bla. havde forhørt os om,
ang. at købe reklameplads for vores firma.

Hans chef har ikke svaret på min henvendelse.

Indholdet er:
kysminrøv@hotmail.com = Kysser ikke sure/beskidte røve!

Ingen indledning, og ingen forklaring. Bare ligepludselig dette statement.

Mvh. Lene