udlæg i pension
Fra : Ole

Dato : 06-02-05 15:06

Må/kan skattevæsenet gøre udlæg, uden at advisere forinden, i udbetaling
af en beskeden opsparet pension.

Mvh
Ole

Fra : Grin

Dato : 06-02-05 20:35

On Sun, 06 Feb 2005 15:06:27 +0100, Ole <olenospam@nospam.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Må/kan skattevæsenet gøre udlæg, uden at advisere forinden, i udbetaling
>af en beskeden opsparet pension.

Se selv her:

"Hvis en betalingsordning ikke overholdes, kan Den Centrale Inddrivelsesenhed
inddrive gælden ved indeholdelse i løn, pension, dagpenge og lign. Den Centrale
Inddrivelsesenhed kan foretage lønindeholdelse for næsten alle restancer.

Lønindeholdelse kan foretages med indtil 20% af nettoindkomsten.
Lønindeholdelsesprocenten afhænger af Deres indkomst. Lønindeholdelse
administreres af ToldSkat, DataInfoCenter.

Før vi træffer afgørelse om lønindeholdelse, vil vi oplyse Dem om, at
lønindeholdelse vil blive påbegyndt, hvis De ikke inden en frist begynder at
betale på restancen eller søger og får henstand."

Så ifølge toldskat vil de altid advisere i forvejen.
Har du ikke fået en sådan advis, så snak med dit lokale toldskat kontor.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Ole

Dato : 06-02-05 20:43

Grin wrote:
> [...]
>
> Så ifølge toldskat vil de altid advisere i forvejen.
> Har du ikke fået en sådan advis, så snak med dit lokale toldskat kontor.

Ja, tak skal du have. Jeg har ikke udtrykt mig klart nok: Der er tale om
en engangsudbetaling.

Mvh, Ole