Akvarieimport.dk - fup og fidus eller?
Fra : Akvaristen

Dato : 05-02-05 16:25

Hej Medakvarister og jurister

Jeg faldt for nyligt over firmaet akvarieimport.dk, som sælger billige fisk
og foder. Så langt så godt.
Jeg har også foretaget en bestilling, men nu begynder de at trække
leveringen i langdrag, men den ene underlige undskyldning efter den anden.
Jeg forskede lidt i firmaet, men kan hverken finde CVR-nummer eller andet?
Desuden undrer jeg mig over, at der ikke beregnes moms af bestillingerne,
men blot af differencen mellem deres udenlandske leverandørs pris, og deres
salgspris (det er i hvert fald hvad en kollega siger da han undrede sig)..

Nogen der ved om det er rent fup?

mvh

Akvaristen

Fra : ha

Dato : 05-02-05 16:53

Akvaristen wrote:
> Nogen der ved om det er rent fup?

Der står jo tydeligt, at det er dig selv som er importør. Så skal du bare
afregne moms og evt. told selv.

/ha

Fra : Anders

Dato : 06-02-05 17:07

"ha" <min-news-mail@sol.dk> wrote in message news:<36k8emF5227npU1@individual.net>...

> Der står jo tydeligt, at det er dig selv som er importør. Så skal du bare
> afregne moms og evt. told selv.
>
> /ha
Det lyder da lidt interessant, er det virkeligt lovligt?

Jeg importerer selv forskellige effekter fra udlandet, og sælger dels
via min hjemmeside, og via qxl.dk, men jeg tillægger det altid moms af
det fulde beløb

Som jeg læser akvarieimportens hjemmeside, og ovenstående indlæg,
bestiller man en vare, og betaler for denne til akvarieimporten og det
er da ikke meget anderledes end det mine kunder gør.

Ville det være lovligt, istedet blot at skrive at kunden selv var
importør, og så sælge uden at tillægge moms på andet end min
fortjeneste?

Eller hvordan skal det konstrueres så det kan være lovligt - der vil
da være et ikke ubetydeligt beløb at spare for mine kunder, hvis de
ikke skulle betale moms og told af varerne.

mvh

Anders

Fra : Michael Andersen

Dato : 05-02-05 16:56

Da du ikke nævner dit navn kan "jeg" ikke tage dit spørgsmål seriøs. Du kan
jo være en konkurrent til akvarieimport.dk som bare er ude på at ødelægge
mandens forretning

Hilsen

Michael Andersen
Nørresundby

Fra : Repzak

Dato : 05-02-05 19:21

"Michael Andersen" <FJERNmichael_andersen2@hotmail.comFJERN> skrev i en
meddelelse news:4204ec88$0$23071$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Da du ikke nævner dit navn kan "jeg" ikke tage dit spørgsmål seriøs. Du
> kan
> jo være en konkurrent til akvarieimport.dk som bare er ude på at ødelægge
> mandens forretning

Tjae som om at du skriver dit navn nederst er et bevis for du egentlig er
den person ?

Kasper