Garanti bortfalder ved brug af kode
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 01:19

I forbindelse med udlevering af PIN2/PUK2 kode til mit simkort fra
Orange skriver kundeservice:
"Du skal være opmærksom på, at garantien på telefonen bortfalder hvis
du bruger din puk2-kode."

Meeen, kan det nu også være rigtigt ? holder det "i retten" ?

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Klaus

Dato : 05-02-05 11:51

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
> 'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Det er der vel ikke noget forkert i, da garanti ikke er noget du har
krav på. Reklamationsretten er derimod ikke påvirket af hvilken kode du
bruger, når den er udleveret af leverandøren.

Klaus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-05 18:20

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> wrote in

> Det er der vel ikke noget forkert i, da garanti ikke er noget du
> har krav på. Reklamationsretten er derimod ikke påvirket af
> hvilken kode du bruger, når den er udleveret af leverandøren.

Så vidt jeg ved er der ingen garanti så jeg går ud fra det er
reklamationsretten de mener - altså at jeg, hvis jeg bruger PUK2
koden, ikke kan klage over fejl og mangler.

Men du har da ret i at en evt. garanti godt kan være bundet af den
slags betingelser.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't