Opsigelse og gyldighed
Fra : J.K.Arning

Dato : 04-02-05 20:06

Hvis vi antager at jeg afleverer min opsigelse til arbejdsgiver den 1.
november og har 1 måneds opsigelsesvarsel men stadigt arbejder i firmaet
f.eks. 1 februar. Vil man så juridisk betragte min opsigelse som gyldig
eller vil det faktum at jeg har arbejdet i firmaet efter 1. december
betyde at opsigelsen ikke længere er at betragte som gyldig ?

Jeg ved det lyder underligt men omstændighederne er for komplicerede til
at jeg vil forsøge at redegøre for dem her.

Jeg har talt med min fagforening og deres juridiske ekspert mente, uden
at ville lægge hovedet på blokken for det, at opsigelsen ikke længere
ville blive betragtet som gyldig.

Det jeg så vil have at jer er "bare" en yderligere mening om sagen.

--
Regards J.K.Arning :: 04-02-2005 20:00:38 :: http://arning.dk
Og husk nu "Din tisser er dit tempel - Pas godt på den"

Fra : alexbo

Dato : 04-02-05 21:04

"J.K.Arning" skrev

> [...]
> eller vil det faktum at jeg har arbejdet i firmaet efter 1. december
> betyde at opsigelsen ikke længere er at betragte som gyldig ?

Det er svært at svare på, du skriver ikke at du har sagt op til fratrædelse
31 november, men blot at du har sagt op og har en måneds varsel.

Man kunne forestille sig at du skriver en opsigelse, der lyder "jeg siger
hermed op" uden at præcicere nærmere, når du så bare arbejder videre, så er
opsigelsen nærmest åben indtil der bliver sat dato på.

Den kan forstås som en tilkendegivelse af at man ikke ønsker at forsætte i
firmaet, som at sige til ægtefællen, " jeg vil skilles".

En opsigelse afleveret 1/11 med en måneds varsel er forøvrigt til den 31/12.
En opsigelse skal være afleveret inden udløbet af den måned der går forud
for varslet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Torbenth

Dato : 04-02-05 22:42

> Det er svært at svare på, du skriver ikke at du har sagt op til
> fratrædelse
> 31 november, men blot at du har sagt op og har en måneds varsel.

Hvor svært kan det være. Alle har da 10 fingre (tror jeg nok).
31 dage i november!!!
*GGG*

Mvh.
Torben

Fra : Peter T.

Dato : 04-02-05 23:31

Torbenth leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvor svært kan det være. Alle har da 10 fingre (tror jeg nok).
> 31 dage i november!!!
> *GGG*

Hvis du ikke har noget konkret at bibringe nyhedsgruppen, vil du så ikke
holde fingrene væk?

fut dk.admin.netikette

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Gevaldi

Dato : 04-02-05 23:37

Peter T. skriblede:

> Hvis du ikke har noget konkret at bibringe nyhedsgruppen, vil du så
> ikke holde fingrene væk?

Det kunne du jo selv prøve at overholde.
Hvis du kunne holde dig fra at kommentere
OT indlæg, ja så døde tråden jo nok.

Pointen med d. 31/11 var ellers på sin plads.

--
/Gevaldi

Fra : Jens.

Dato : 05-02-05 14:51

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> Torbenth leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis du ikke har noget konkret at bibringe nyhedsgruppen, vil du så
> ikke holde fingrene væk?

er det kun dig der må pille ?

Fra : HKJ

Dato : 11-02-05 19:11

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har talt med min fagforening og deres juridiske ekspert mente, uden
> at ville lægge hovedet på blokken for det, at opsigelsen ikke længere

Jeg har kendskab til en sag hvor den opsagte fik 3 måneders ekstra løn,
netop fordi han arbejde i nogle få dage efter han skulle være fratrådt.
Sagen blev afgjort i retten, da firmaet ikke var meget for at betale.