Kontanthjælpsloft for ægtefolk - aktivlove~
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 14:28

Kan nogen her fortælle mig lidt om subjekt??

Sagen er den at min hustru er på for-revalidering,
hvilket er under de gældende kontanthjælpsregler.
Jeg er selv på dagpenge for tiden, men har haft arbejde sept. til dec.

Da jeg startede med arbejdet fik jeg af socialforvaltningen at vide at der
var et kontanthjælpsloft på ca 23000 for ægtefolk.
Yderligere fortalte de at hvis jeg arbejdede ville ca 26,5 kr. pr
arbejdstime gå udenom kontanthjælploftet
- og på den måde fungere motivation eller "gulerod" for at den ene part i
et ægteskab kunne se nogen fornuft / økonomisk gevinst ved at arbejde trodt
dette loft.

Nu får jeg pludselig så at vide at denne regel slet ikke gælder ægtefolk
aligevel, og at alt hvad jeg har tjent, som gør at vores månedslige indkomst
overstiger de ca. 23000 skal betales tilbage - sagsbehandleren henviste til
aktivlovens § 25 -

Kan nogen her med lidt indsigt i aktivloven fortælle mig om hvad der er
rigtigt og hvad der er forkert -
og evt gi mig et link til denne
På forhånd tak

Esben