Fartbøde. :-)
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 06:11

Min kæreste er nok bleven fotograferet af en fartmål i en bil. Hun kom
ihvertfald hjem fra arb, og fortale at er var en bil, som blinkede noget
rødt lys til hende ud af bagruden..
Nå, det er der jo ikke så meget at gøre ved.
Men mit spørgsmål er:
Hun er i lærer som apoteker. Og var på vej til arbejde. Mener at der engang
var noget som hed, at studerende olign. kunne få halvpris på bøder osv.
Er der stadig det? Og gælder det også, når man er i elev. Man er vel stadig
underuddannelse der.

Skal siges at bilen tilhører mig. Står i mit navn. Så bøde kommer jo nok til
mig, med et fint billede af hende.. Men har det nogen indflydelse på en
halvering af bøden?

Mvh.

Kim og Michelle(fartsynderen)

Fra : steffen martin

Dato : 03-02-05 09:33

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal siges at bilen tilhører mig. Står i mit navn. Så bøde kommer jo nok
> til mig, med et fint billede af hende.. Men har det nogen indflydelse på

Hvis man er over 18 år [og hvis hun kører bil regner jeg med dette] og kan
dokumentere en indkomst brutto på under 125,000kr om årte kan bøden halveres
ifjg. politiets hjemmeside. [ http://kortlink.dk/politi/kms PDF ]

vh
--
Steffen

Fra : Klaus G.

Dato : 03-02-05 16:26

> Hvis man er over 18 år [og hvis hun kører bil regner jeg med dette] og kan
> dokumentere en indkomst brutto på under 125,000kr om årte kan bøden
> [...]
Men får man f.eks. en bøde på 500kr, så kan den kun nedsættes til 300kr, da
det er minimum. Sådan var det ihvertfald da jeg var vidne i retten sidste
sommer.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : John

Dato : 03-02-05 17:30

> [...]
da
> det er minimum. Sådan var det ihvertfald da jeg var vidne i retten sidste

Sådan er det stadig.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 18:29

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> wrote in message

> Hvis man er over 18 år [og hvis hun kører bil regner jeg med dette]

Yepp hun er. Ellers tror jeg nok, vi bare havde betalt bøde uden videre.

og kan
> dokumentere en indkomst brutto på under 125,000kr om årte kan bøden
> halveres ifjg. politiets hjemmeside. [ http://kortlink.dk/politi/kms PDF ]

Det beløb holder hun sig også under.
Men har det noget at sige, at det ikke var hendes bil eller noget? Den står
jo i mit navn, så kommer jo til mig!

Mvh

Kim

Fra : Davidsen

Dato : 03-02-05 20:40

> [...]
> Men har det noget at sige, at det ikke var hendes bil eller noget? Den
> står jo i mit navn, så kommer jo til mig!

...og du skal så betale bøden, eller fortælle politiet hvem du har lånt din
bil til på "gerningstidspunktet".
Så det skulle ikke være noget problem.

Mvh
Davidsen