Aflytter man os allerede?
Fra : PerX ...

Dato : 02-02-05 13:44

Jeg sad og så Zulu valg her for et par dage siden (Konservative). Og
mellem de taler med politikeren kører der nogle 'emne kollager' som man
har klippet sammen, hvor zulus speaker nævner forskellige ting - som jeg
umiddelbart troede var fakta. Men jeg undrer mig lidt da speakere siger
at vores emails og sms'er bliver logget så man kan gå tilbage og se hvad
vi lavede! Jeg ved godt EU har talt om det, men er det allerede blevet
indført??

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-02-05 14:45

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at vores emails og sms'er bliver logget så man kan gå tilbage og se hvad
> vi lavede! Jeg ved godt EU har talt om det, men er det allerede blevet

Jeg mener ikke det er blevet indført endnu, men mange tror jo at det sker
alligevel. Om det sker eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men muligheden er
der da.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-02-05 14:49

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:
>at vores emails og sms'er bliver logget så man kan gå tilbage og se hvad
>vi lavede! Jeg ved godt EU har talt om det, men er det allerede blevet
>indført??

De fleste ISP'er laver jo backup af deres mailspools... og det har
de lavet i umindelige tider.

Det nye er i virkeligheden, at hvor mail-backups i praksis sjældent
vil indeholde aktive kunders data, vil "backuppen" efter forslagets
gennemførelse omfatte alle kunders data.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-02-05 15:09

Den 02-02-05 14.49 skrev Klaus Ellegaard følgende:

> Det nye er i virkeligheden, at hvor mail-backups i praksis sjældent
> vil indeholde aktive kunders data, vil "backuppen" efter forslagets
> gennemførelse omfatte alle kunders data.

Er du sikker? Så vidt jeg husker, vil den ikke indeholde data, men
udelukkende trafikoplysninger. Altså, så man kan se, at X har sendt en
e-mail til Y, men uden at man kan se, hvad der stod i mailen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-02-05 14:58

In news:MPG.1c6ae9677e144b2098b083@news.usenetserver.com,
PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:
> [...]
> speakere siger at vores emails og sms'er bliver logget så man kan gå
> tilbage og se hvad vi lavede! Jeg ved godt EU har talt om det, men er

Please do not mention the word Bomb, Clinton,
or Osama bin Laden in your e-mail messages.
You will overload the Echelon system.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 02-02-05 19:59

> Please do not mention the word Bomb, Clinton,
> or Osama bin Laden in your e-mail messages.
> You will overload the Echelon system.

Måske det er det, Please do not mention the word Bomb, Bush, or Osama bin
Laden, nu.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-02-05 21:02

Jeppe Jensen wrote:

> Måske det er det, Please do not mention the word Bomb, Bush, or Osama bin
> Laden, nu.

Jeg tror ikke i skal regne med at Echelon bliver "overloadet" selvom i
spammer gruppen med 100+ af den slags indlæg.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 02:36

Der er i hvert fald ikke vedtaget nogen lov i Folketinget der berettiger en
sådan aflytning eller lignende - det er Retsplejelovens forskrifter der
gælder her. Og enhver aflytning - uanset om det er rum- eller
telefonaflytning - skal for en dommer inden den kan sættes i værk - og den
retspraksis er for ikke alt for mange år siden yderligere ændret således at
enhver der begæres aflyttet skal være repræsenteret af en af de for den
vedkommende rets beneficerede forsvarere for at sikre retssikkerheden mod
den der skal aflyttes. Men lov er lov og paranoia en anden ting.

PN

Fra : Mads

Dato : 03-02-05 10:46

> Der er i hvert fald ikke vedtaget nogen lov i Folketinget der berettiger
> en

AFAIK SKAL TDC mv. gemme emails (og også SMS -- de vidste jeg så ikke) i 5
år.
Og der var også noget med politiet fik visse beføjelse uden dommer var
nødvendig?

> Jeg tror ikke i skal regne med at Echelon bliver "overloadet" selvom i

Jeg vil også: Osama stock exchange "black monday" cell Germany hills Syria

mvh
Thomas

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-02-05 18:52

Mads wrote:

-snip-

> Jeg vil også: Osama stock exchange "black monday" cell Germany hills Syria

LOL... Nu ved du godt at du ikke kan rejse ind i USA længere, ikke
sandt?

De tror jo straks at du er terrorist nu og i færd med at hacke alle dine
personlige bankoplysninger m.m.

Fra : Mads

Dato : 04-02-05 11:20

> LOL... Nu ved du godt at du ikke kan rejse ind i USA længere, ikke sandt?
>

> De tror jo straks at du er terrorist nu og i færd med at hacke alle dine

Jeg håber(!) da de bruger TIME and MONEY på en translatør/tolk først

mvh
Mads

Fra : PerX ...

Dato : 03-02-05 21:47

In article <42017fba$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, <pni> says...
> [...]
> vedkommende rets beneficerede forsvarere for at sikre retssikkerheden mod
> den der skal aflyttes. Men lov er lov og paranoia en anden ting.

Hm.. så TV Zulu var fulde af løgn. Interessant, jeg troede det var
politikerne man skulle passe på.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 01:11

Det må du meget gerne uddybe

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-05 03:43

<pni> wrote in message news:4202bda0$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]

Der er ingen mulighed for at passe på, i elektronikkens tidsalder.
Vil du udenom Echelon, må du købe en brevdue.

Ekstrabladet har lavet en fin lille bog om Echelon, som nok mest bruges hvor
terrorrisiko

Da jeg ikke har hemmeligheder for min kone eller andre, kan jeg fint leve
med overvågningen.

Vi har lov om brevhemmelighed og vi må fatte, at tiden er idag en anden end
da sådanne love blev formuleret.

Fra : Mads

Dato : 04-02-05 11:33

> Da jeg ikke har hemmeligheder for min kone eller andre, kan jeg fint leve
> med overvågningen.

Det jeg har et problem med er at Echelon vist er
blevet brugt til industri spionage et par gange...

mvh
Mads