Fælleseje CV
Fra : phk

Dato : 02-02-05 00:07

X og Y er blevet skilt og ejer i fællesskab en Campingvogn.

X skal sydpå med campingvognen og tegner forsikring på campingvognen uden at
aftale det med Y. Er Y forpligtet til at betale sin del?

X skulle jo som sagt til Italien og sender campingvognen på værksted for at
ordne håndbremsen uden at aftale det med Y. Er Y forpligtet til at betale
sin del?

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 02-02-05 00:26

> X skal sydpå med campingvognen og tegner forsikring på campingvognen uden
> at aftale det med Y. Er Y forpligtet til at betale sin del?

Skylder nok lige at sige at campingvognen har været uforsikret i de 7 år de
har ejet campingvognen sammen i ægteskabet.

--
Per, Esbjerg

Fra : hans poulsen

Dato : 02-02-05 09:18

"..ejer i fællesskab en Campingvogn".

Det er sagen uvedkommende, at ejerne tidligere har været gift med hinanden.

Fru Hansen og fru Jensen "ejer i fællesskab en campingvogn".

Hvem tror du, der kommer til at hænge på regningen ved reparation etc?.
Hvem synes du er nærmest til det: Fru Hansen? Fru Jensen? Begge solidarisk?
Hvem hæfter for hvad og med hvilke værdier?

Hvad står der i de tidligere ægtefællers samejekontrakt - oprettet efter
skilsmissen?
Hvem skal eventuelt bøde for, at de har sløset og ikke oprettet en
skriftlig kontrakt, da ægteskabet røg?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : phk

Dato : 02-02-05 12:28

"hans poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvem synes du er nærmest til det: Fru Hansen? Fru Jensen? Begge
> solidarisk?
> Hvem hæfter for hvad og med hvilke værdier?

Jeg har efterfølgende haft lejlighed til at kikke på campingvognen.
Bremserne skulle være blevet lavet - samt stort eftersyn. Disse ting er
lavet på et autoværksted.

Bremserne var _ikke_ strammet op til trods for at der var brugt en
"smøremiddel spray HHS2000 til 82 kr.

> Hvad står der i de tidligere ægtefællers samejekontrakt - oprettet efter
> skilsmissen?

Der står i bodelingen mellem X og Y at campingvognen er fælles eje og
opbevares ved X.

> Hvem skal eventuelt bøde for, at de har sløset og ikke oprettet en
> skriftlig kontrakt, da ægteskabet røg?

Bremserne virker ikke. Kan Y få lavet bremserne og forvente at X betaler sin
del af det?

For at sætte det på spidsen - kan Y få betrukket vognen om fordi den trænger
til det og forvente at X betaler?

X har som sagt forsikret campingvognen uden Y´s vidende og de har i
ægteskabet haft campingvognen i 10 år uden forsikring. Den bliver kun
forsikret fordi X skal til Italien med den.

Y har iøvrigt kun benyttet campingvognen til 2 overnatninger 50 km fra X´s
bopæl og det var deres fælles børn der sov i den.
--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-02-05 12:40

phk telepaterede følgende til sin PC:
> X har som sagt forsikret campingvognen uden Y´s vidende og de har i
> ægteskabet haft campingvognen i 10 år uden forsikring.

Er det 7 eller 10 år?...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : phk

Dato : 02-02-05 15:08

meddelelse news:4200bc39$0$48315$14726298@news.sunsite.dk...
> phk telepaterede følgende til sin PC:
>
> Er det 7 eller 10 år?...

Det er så 10 år, fik jeg at vide :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-02-05 13:49

On Wed, 2 Feb 2005 00:07:26 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>ordne håndbremsen uden at aftale det med Y. Er Y forpligtet til at betale
Det er vel den der laver aftale med værkstedet, der i aftalen med
værkstedet fortæller, "regningen skal deles i 2 lige store dele, en
til X og en til Y".
Hvis en sådan aftale ikke er lavet med værkstedet, er det jo nok X der
skal ud og hente betalingen hos Y, hvis de har en aftale om at dele
vedligeholdelsesomkostninger/reperationer.

/Hans

Fra : phk

Dato : 02-02-05 15:11

> [...]
> skal ud og hente betalingen hos Y, hvis de har en aftale om at dele
> vedligeholdelsesomkostninger/reperationer.

Der er intet aftalt om reparationer eller om tilkøb af forsikringer. Disse
er blot blevet "købt".

Jeg kan konstatere at selv om der er blevet brugt 2 timer på bremserne, så
går de langfra igennem et syn. Enhver der er vant til at køre med
campingvogn ville opdage der er noget galt.

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 02-02-05 15:09

>X og Y er blevet skilt og ejer i fællesskab en Campingvogn.
>
> X skal sydpå med campingvognen og tegner forsikring på campingvognen uden
> at aftale det med Y. Er Y forpligtet til at betale sin del?

Må Y sælge din del af campingvognen til Z uden at orientere/spørge X??
--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 04-02-05 08:19

> [...]
>
> X skulle jo som sagt til Italien og sender campingvognen på værksted for
> at ordne håndbremsen uden at aftale det med Y. Er Y forpligtet til at

Y har forespurgt hos advokat som mener at X selv skal betale for sine
udgifter (værksted og forsikring) og ikke kan pådutte Y nogen af dem.

--
Per, Esbjerg