/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Bil på tyske plade
Fra : Essox


Dato : 30-01-05 18:25

Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg må?



 
 
Martin / Fårevejle (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 30-01-05 20:15



> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme?

Nej.



Ukendt (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-01-05 20:26

Arh der er jo altid, men og hvis. Hvis det er en udlejningsbil er der
særlige regler herfor der gør du må køre - jeg kender dem desværre ikke nok
til at jeg kan give et svar på det.

Det er sådan, at hvis du ikke er bosat i Danmark så må du også gerne. Men
der er så en tidsbegrænsning på - den kender jeg heller ikke, mener dog det
er 3 måneder.

Ellers ville jeg mene at din Told & Skatteregion kan hjælpe dig.

/PN
>
>> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme?
>
> Nej.
>
>



Bertel Lund Hansen (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 30-01-05 22:12

pni skrev:

> jeg kender dem desværre ikke nok til at jeg kan give et svar på det.

>den kender jeg heller ikke, mener dog det er 3 måneder.

Hvorfor holder du så ikke bare mund?

Xpostet til:: dk.videnskab.jura,dk.admin.netikette
Fut til:: dk.admin.netikette
Svar herpå sendes kun dertil.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Tony (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 30-01-05 21:28

> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
> må?

Så længe ejeren (der er bosat i udlandet) sidder ved siden af, er eneste
begrænsning mig bekendt 3 måneder indenfor de sidste 12.

Tony



alexbo (30-01-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 30-01-05 22:29


"Essox" skrev

> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
må?

Nej.

Der er undtagelser, men hvis du falder ind under dem, ved du det selv.
Hotelpersonale, mekanikere, udlejningsansatte, redningskorps, godsbefordring
for en udenlandsk virksomhed, o.s.v.

Som privat kan man køre en udenlandsk bil, hvis man har fået den stillet til
rådighed som erstatning for sin egen efterladte i udlandet.
Desuden må man uden særlig tilladelse køre hvis den udenlandske ejer er med.

mvh
Alex Christensen





Ukendt (30-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-01-05 22:41

Nu er det sådan at jeg forsøger at hjælpe en spørger her i gruppen - sagligt
og velmenene.

Jeg mener også at jeg slutter af med at henvise spørgeren til Told & Skat
hvor han kan få det korrekte svar. Det er min klare opfattelse, at gruppen
her er til for at hjælpe og diskutere saglige og serøse spørgsmål - det
forsøger jeg på. Jeg kan ikke afvise, at jeg tager fejl eller laver stave-
og formuleringsfejl. Men jeg skriver i mit indlæg, at jeg ikke ved det -
derfor henviser jeg spørgeren til Told & Skat - det syntes jeg er det bedste
råd at give med på vejen.

Da spørgsmålet indledningsvist kun er svaret med et simpelt nej, hvilket
efter min bedste overbevisning er ret misvisende for spørgeren, så vælger
jeg at skrive det der efter min opfattelse er korrekt. Jeg har dog ingen
kildehenvisning - derfor vælger jeg at henvise til Told & Skat - det syntes
jeg er seriøst og velmenene - men den opfattelse deler du åbenbart ikke.

Det ville være rart om de indlæg der blev postet blev læst og forstået i den
gode mening de er skrevet i.

/PN



alexbo (31-01-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-01-05 13:05


<pni> skrev

> Da spørgsmålet indledningsvist kun er svaret med et simpelt nej, hvilket
> efter min bedste overbevisning er ret misvisende for spørgeren,

Egentlig ikke, som spørgsmålet er stillet er nej et fyldestgørende svar.

Man kan tillade sig at gå ud fra at spørgeren er danskboende og herhjemme er
DK, og at han ikke har et arbejde der giver ham lov til at køre udenlandske
biler.

mvh
Alex Christensen





Ukendt (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-01-05 15:08

Ja, man kan forudsætte ret meget, men der er jo kommet mange nuancerede svar
på det spørgsmål nu her, men man kan sagtens tillade sig at gå ud fra det -
men jeg vidste ikke at man godt måtte blot ejeren sad ved siden af. Men
sådan bliver man klogere og det er jo rart nok

PN

>
> <pni> skrev
>
>> Da spørgsmålet indledningsvist kun er svaret med et simpelt nej, hvilket
>> efter min bedste overbevisning er ret misvisende for spørgeren,
>
> Egentlig ikke, som spørgsmålet er stillet er nej et fyldestgørende svar.
>
> Man kan tillade sig at gå ud fra at spørgeren er danskboende og herhjemme
> er
> DK, og at han ikke har et arbejde der giver ham lov til at køre
> udenlandske
> biler.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
>



alexbo (31-01-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-01-05 16:13


<pni> skrev

> men jeg vidste ikke at man godt måtte blot ejeren sad ved siden af. Men
> sådan bliver man klogere og det er jo rart nok

Det er også mere en social regel end en afgiftregel.

Det er for at undgå det urimelige, at en usikker udlænding, som måske er
vant til venstrekørsel, skal kæmpe sig igennem tæt trafik, med en dansk
stedkendt rutineret chauffør ved siden af.

mvh
Alex Christensen



BJ (31-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 31-01-05 16:18


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:ctli15$2mt1$1@news.cybercity.dk...

KLIP

>> men jeg vidste ikke at man godt måtte blot ejeren sad ved siden af. Men
>> sådan bliver man klogere og det er jo rart nok
>
> Det er også mere en social regel end en afgiftregel.
>
> Det er for at undgå det urimelige, at en usikker udlænding, som måske er
> vant til venstrekørsel, skal kæmpe sig igennem tæt trafik, med en dansk
> stedkendt rutineret chauffør ved siden af.

Hvad gør så alle de ferierende i diverse lande, socialt..?

--
Bjørn J.



alexbo (31-01-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 31-01-05 16:25


"BJ" skrev

> Hvad gør så alle de ferierende i diverse lande, socialt..?

Hvis de har en stedkendt rutineret chauffør med, lader de ham køre.

mvh
Alex Christensen



BJ (31-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 31-01-05 16:30


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:ctlio9$2nt5$2@news.cybercity.dk...

KLIP

>> Hvad gør så alle de ferierende i diverse lande, socialt..?
>
> Hvis de har en stedkendt rutineret chauffør med, lader de ham køre.

Mon det er reglen, socialt set..?

--
Bjørn J.



Erik Eriksen (31-01-2005)
Kommentar
Fra : Erik Eriksen


Dato : 31-01-05 00:18


"Essox" <essox@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:41fd1869$0$45693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
> må?

Efter de nye regler JA hvis du er ansat i og arbejder for et tysk firma.
Dit hovederhverv skal være: kørende - det duer ikke hvis du sidder ved et
skrivebord eller er flaskedreng
Er du handelsrejsende for firmaet må du efter de nye EU-love køre alt det
du vil i Danmark
Her et godt sted at handle: http://www.eu-cars4you.de/



BJ (31-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 31-01-05 00:19


"Erik Eriksen" <erik@eriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:41fd6ac0$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

>> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
>> må?
>
> Efter de nye regler JA hvis du er ansat i og arbejder for et tysk firma.
> Dit hovederhverv skal være: kørende - det duer ikke hvis du sidder ved
> et skrivebord eller er flaskedreng
> Er du handelsrejsende for firmaet må du efter de nye EU-love køre alt det
> du vil i Danmark
> Her et godt sted at handle: http://www.eu-cars4you.de/

Er der allerede faldet dom..?

Har den danske stat kastet sig fladt ned på maven..?

Kan du ikke give en henvisning til den nye lov gældende for Danmark..?

--
Bjørn J.



Søren R (03-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren R


Dato : 03-02-05 12:16

On Mon, 31 Jan 2005 00:18:04 +0100, "Erik Eriksen" <erik@eriksen.dk>
wrote:

>
>"Essox" <essox@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse
>news:41fd1869$0$45693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Må jeg kører i en bil på tyske plader herhjemme? og hvor længe, hvis jeg
>> må?
>
>Efter de nye regler JA hvis du er ansat i og arbejder for et tysk firma.
>Dit hovederhverv skal være: kørende - det duer ikke hvis du sidder ved et
>skrivebord eller er flaskedreng
>Er du handelsrejsende for firmaet må du efter de nye EU-love køre alt det
>du vil i Danmark

Er der ikke noget med at det ikke er tilladt i Danmark, og der skulle
køre en sag? Den venter vi med spænding på, på vores arbejde. Er det
afgjort?

--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ Nyheder om online gaming - http://www.esportnews.com ¤
¤ http://www.HowIDo.com - How to do things...¤

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste