Handel på internet
Fra : Preben Christensen

Dato : 30-01-05 17:33

Hej

Jeg har ved en handel på internet overført penge til en konto for
en vare jeg ikke har modtaget.
Varer der er sendt fra sælger har åbentbart ikke sendt den med track and
trace så jeg kan ikke spore den hvor den er.
Er mine penge smidt ud nu eller hvad gør man?

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-01-05 18:50

Preben Christensen skrev:

> [...]
> trace så jeg kan ikke spore den hvor den er.
> Er mine penge smidt ud nu eller hvad gør man?

Man starter med at give alle relevante oplysninger.

Hvilken type handel?
Hvor bor sælger?
Hvor længe er der gået siden overførslen?
Blev der brugt betalingskort?
Hvordan skal der leveres?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-01-05 20:53

Preben Christensen wrote:

> [...]
> trace så jeg kan ikke spore den hvor den er.
> Er mine penge smidt ud nu eller hvad gør man?

Nej, det er sælgers ansvar (risikoens overgang, såvidt jeg husker) så du
skal tage fat i ham og henvise til købeloven.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 30-01-05 21:47

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Nej, det er sælgers ansvar (risikoens overgang, såvidt jeg husker) så du
> skal tage fat i ham og henvise til købeloven.

Men som Bertel L. Hansen skrev, er det vel meget vigtigt at vide nogle ting
omkring handlen FX, er der bgugt dankort eller penge overførsel. for er der
brugt dankort er det bare at gå i banken og bede den trække pengene tilbage
til ens konto. Er det ved pengeoverførsel er det jo streks meget værer at få
pengene tilbage.

henrik

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-01-05 01:37

Martin Jørgensen wrote:

> Nej, det er sælgers ansvar (risikoens overgang, såvidt jeg husker) så
> du skal tage fat i ham og henvise til købeloven.

Er du sikker på, der er tale om forbrugerkøb?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-01-05 21:26

Kevin Edelvang wrote:

> Er du sikker på, der er tale om forbrugerkøb?

Næ, nu du spørger så er jeg ikke. Men de fleste spørgsmål herinde syntes
jeg er nogenlunde de samme (private der har bestilt varer over nettet og
gerne vil kende til juraen)...

Den slags forbrugerspørgsmål med handel over nettet, burde få et afsnit
i FAQ´en, som jeg også tidligere en enkelt gang har efterspurgt/efterlyst...

Har du noget at tilføje til det jeg skrev?