Brug af PC udstyr under ransagning
Fra : F.Larsen

Dato : 30-01-05 13:11

Hej

Faldt over nedenstående artikel i CW, som beskriver hvorledes fogden har
installeret software på en den ransagedes PC og i 8 timer brugt hans PC til
at overvåge andre fildelere via hans internet. Vedkommende har ikke selv
haft ophavsbeskyttet materiale liggede på PC'en.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26841

Ransagningkendelsen:
http://www.team-ays.dk/news.php?readmore=20

At fogden har tilladelse til ransagning er der ikke tvivl om ifølge
ovenstående, men har fogden overtrådt sine beføjelser ved at installere
software på den ransagedes computer ? og hvor går grænsen for varigheden af
en ransagning ?

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 18:19

Der er noget jeg ikke lige forstår her. I kendelsen er det en dame der
omtales og hendes udstyr kendelsen går på, men i resten af omtalen er det et
hankønsvæsen.

Men som udgangspunkt er fogeden jo en dommer der straks kan træffe
afgørelser - også på stedet - man kan jo ikke tage højde for alt inden man
ankommer til en ransagning.

Du spørger også til varigheden - ting tager den tid ting tager - også
ransagninger, der er ikke nogen grænse for det.

Som part i sagen kan man gå direkte til domstolene og få en udskrift af det
fogeden har skrevet til fogedbogen - det koster bare.

PN