Skade på parkeret bil
Fra : Else Holm

Dato : 27-01-05 16:05

Kan nogen komme med et godt råd?

Jeg parkerede ved 9-tiden min bil på en P-plads, hvor der er plads til
ca. 10 biler. Da jeg kom for at hente bilen nogle timer senere, havde
den fået en skade på bl. a. den højre baglygte, bagskærm etc. Der sad
en seddel i forruden, hvor et venligt vidne havde skrevet ned, hvad
der stod på den bil, der havde påkørt min bil + vidnets telefonnummer.

Vidnet svarede ikke, da jeg ringede første gang. Jeg fandt derefter
frem til skadevolderen via nettet. Det viste sig at være et
flyttefirma med ca. 15 biler. Indehaveren mente ikke, at det kunne en
af deres biler, der havde lavet skaden, men foreløbig havde alle
chaufførerne fået fri og var gået hjem, så de skulle først kontaktes -
men indehaveren mente nu ikke, at en af hendes chauffører ville stikke
af uden at gøre opmærksom på skaden. Jeg skulle nok høre nærmere -
indenfor en times tid. Den er godt og vel gået uden nogen reaktion.

Efterfølgende har jeg talt med vidnet og har fået navn og adresse.
Vidnet mente ikke, at der kunne være tvivl om, at chaufføren havde
opdaget påkørslen.

Hvad gør jeg?

Anmelder det til forsikringen og oplyser, hvem skadevolderen er -
anmelder det til politiet, så politiet kan undersøge, hvilken af
firmaets 15 biler, der har forvoldt skaden - skal jeg sende
flyttefirmaet et brev eller hvad?

--
Else

Fra : Knud Thomsen

Dato : 27-01-05 16:46

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det har jeg oplevet med 3*34. De ville heller ikke erkende det i første
omgang.

[...]

Du ringer til firmaet og siger at der er vidner til sagen, så hvis de vil
afregne er det ok med dig. Er det svar negativt melder du sagen til både
politiet og din egen forsikring, Dermed giver du firmaet en chance for
frivilligt at overgive sig.

Knud

Fra : Henning

Dato : 27-01-05 20:47

> [...]
>anmelder det til politiet, så politiet kan undersøge, hvilken af
>firmaets 15 biler, der har forvoldt skaden - skal jeg sende

Meld det til forsikringen som det er, lad dem tage slagsmålet.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 21:35

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Meld det til forsikringen som det er, lad dem tage slagsmålet.

Det kan også være en god ide at tage ud til flyttefirmaet og tage billeder
af den bil som påkørte din. Samtidig vil det være smart at se om der skulle
være lak fra flyttebilen på din bil og sikre at dette som bevis.
Men jeg ville ubetinget melde det til politiet, da det er en overtrædelse af
færdelsloven køre fra et uheld.

mvh
Carl

Fra : Else Holm

Dato : 27-01-05 22:26

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl () dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette som bevis.
> Men jeg ville ubetinget melde det til politiet, da det er en
> overtrædelse af færdelsloven køre fra et uheld.

Tak for alle svarene!

Da flyttefirmaet ifl. deres egen hjemmeside har 15 biler, vil jeg anse
det for temmelig usandsynligt, at jeg skulle falde over lige den bil,
der har kørt ind i min bil, men jeg vil
- melde det til forsikringen
- tage en snak med flyttefirmaet
- og anmelde det til politiet,
men hvor er det træls at skulle bruge så meget tid på sådan noget!

Tak for hjælpen!

--
Else

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-05 00:18

Og et sidste råd - som politiet sikkert også giver dig - afhold dig fra
yderligere kontakt med vidnet - det kan i sidste ende risikere at skade din
sag - lad politiet ordne det.

PNTak for alle svarene!

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-01-05 08:40

> Tak for hjælpen!

Vend gerne tilbage med svaret fra politiet samt forsikringen, når du hører
noget om hvad der bliver gjort.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Else Holm

Dato : 06-08-05 19:25

> [...]
> - tage en snak med flyttefirmaet
> - og anmelde det til politiet,
> men hvor er det træls at skulle bruge så meget tid på sådan

Jeppe Vestergaard bad om en tilbagemelding, når jeg ved noget om,
hvad der bliver gjort:

Først i dag, den 6. august 2005, har jeg fået et brev fra
Topdanmark om, at sagen er afsluttet, og at den ikke får nogen
betydning for min forsikring.

Politiet ville ikke modtage en anmeldelse, når der ikke var sket
personskade, men henviste til forsikringen.
Udgiften til reparation beløb sig til godt 4000 kr., så det har
formentlig været mindre end skadevolderens selvrisiko.
Topdanmark har været i kontakt med vidnet, men Top slog sig i
starten lidt i tøjret over, at vedkommende ikke havde forsynet
sedlen også med skadevolderens reg.nr. - og på et tidspunkt
nævnte de, at det kunne ende med, at jeg i hvert fald skulle
betale det beløb, som min selvrisiko lyder på.
Jeg har med meget jævne mellemrum, siden sagen i slutningen af
januar blev anmeldt overfor forsikringen, forespurgt, hvad de
foretog sig - og de sidste svar har været næsten enslydende, at
XXX endnu ikke havde betalt skadeudgiften, men at de nu ville
rykke igen.
- og hvorfor man ikke for længe siden har kunnet få inddrevet
pengene, begriber jeg ikke, men nu - mere end et halvt år efter
skadens opståen - må de jo have haft held til det!!

--
Else