Hej
Jeg er for nyligt flyttet fra min lejlighed og nu har jeg så fået
flytteafregningen og der er noget der undre mig.
I følge min leje kontrakt måtte jeg ikke selv sætte den i stand da jeg
flyttede.
Det der blandt andet står under paragraf 11 i lejekontrakten er
følgende:
1. Om lejemåletes stand ved ind- og fraflyttning (paragraf 7)
1.1 Ved indflytningen overtages lejemålet nyistandsat, herunder
nymalet, afhøvlede gulve, nyere køkken og bad.
1.2 Lejemålet skal ved lejemålets ophør afleveres nyistandsat, og
denne istandsættelse-for lejers regning-kan alene udføres ved udlejers
foranstaltning, d.v.s. ved hjælp af de af udlejeren anviste
håndværkere. ....
Efter udlejer og jeg sammen havde gået igennem lejligheden og lavet en
synsrapport var vi enig om følgende punkter.
1 Maling af lofter + vægge.
2 Rengøring af ovn + plader.
Disse punkter er de eneste der står på syns rapporten og dem jeg har
skrevet under på.
Punkt nummer 2 skulle jeg selv klarer hvilket jeg også gjorde.
Men da jeg så fik afregningen er der blevet udført følgende.
1. Afdækning
2. Lofter: malerbehandling
3. Vægge: malerbehandling
4. Træværk: vask.rep.plet
5. Sturgulv: letslib.vask.lak
Punkt 1,2,3 er helt ok. Men de andre kan jeg ikke forstå.
Kan han godt få dette udført når der nu ikke står noget om det i
synsrapporten ?
Han siger godt nok at han havde nævnt det for mig, men det kan jeg
ikke huske og det er vel også lige meget.
Da jeg snakket med ham om dette sagde han at det indgik fordi
lejemålet skal være nyistandsat ved udflytning i følge punkt 1.2.
Mange tak for hjælpen
Kennet Nielsen
|